soualexandrerocha / pixabay |
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν περισσότερο από 6 τοις εκατό τον Μάρτιο, τα φρέσκα λαχανικά αυξήθηκαν περισσότερο από 14 τοις εκατό και τα φυτικά έλαια κατά 17 τοις εκατό.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό είναι «μακριά από το τέλος» του σπιράλ της ανόδου των τιμών. "Βιώνουμε πληθωριστικό σοκ στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων. Οι ομάδες χαμηλού εισοδήματος θα πληγούν ιδιαίτερα σκληρά", δήλωσε ο Chehab Wahbi, συνεργάτης της συμβουλευτικής εταιρείας EY-Parthenon.
Σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας ερευνών GfK, το 85 τοις εκατό των καταναλωτών αναμένει πως οι τιμές των καθημερινών προϊόντων θα αυξηθούν περαιτέρω. Πριν από την κλιμάκωση της ουκρανικής κρίσης, το ποσοστό αυτό ήταν 77%.
Επιπλέον, το καταναλωτικό κλίμα επιδεινώνεται στη Γερμανία, σημειώνει η Handelsblatt. Έτσι, τον Μάιο, η GfK προβλέπει μείωση της τιμής του δείκτη καταναλωτικού κλίματος κατά 26,5 μονάδες, που είναι η χαμηλότερη τιμή για όλο το χρόνο των μετρήσεων.
Σύμφωνα με τον ειδικό του κλάδου της GfK, Robert Kechkes, οι προϋπολογισμοί των καταναλωτών έχουν συρρικνωθεί λόγω της συνολικής αύξησης του κόστους. «Μεταξύ του πληθυσμού υπάρχει μια τεράστια αβεβαιότητα, η οποία αντικατοπτρίζεται εκπληκτικά στην αγοραστική συμπεριφορά», - πρόσθεσε.