Το 90 τοις εκατό των αεροπορικών βάσεων της Ουκρανίας καταστράφηκε: Μπορεί να συνεχίσει να μάχεται χωρίς αυτές;

Freepen.gr - Το απόγευμα της 9ης Μαρτίου το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι το 90 τοις εκατό των στρατιωτικών αεροδρομίων της Ουκρανίας, στα οποία στεγαζόταν η πλειοψηφία της αεροπορικής της δύναμης, είχαν εξουδετερωθεί δύο εβδομάδες μετά από τη ρωσική στρατιωτική επέμβαση στη χώρα. Αυτό έγινε αφού ανακοινώθηκε μόλις λίγες ώρες μετά την εκστρατεία ότι η αεράμυνα της Ουκρανίας είχε εξουδετερωθεί και δέκα ημέρες μετά την εμφάνιση του πρώτου πλάνου που έδειχνε ότι μια ρωσική επίθεση με πύραυλο κρουζ είχε καταστρέψει ένα αεροδρόμιο και πολλά ουκρανικά μαχητικά MiG-29. 

Ενώ οι ρωσικές χερσαίες δυνάμεις έχουν δημιουργήσει ισχυρή παρουσία στις ανατολικές περιοχές της Ουκρανίας, οι οποίες κατοικούνται σε μεγάλο βαθμό από Ρώσους, πολλοί από τους οποίους έχουν υποστηρίξει ενεργά τις ρωσικές δυνάμεις, η χώρα έχει επίσης προβάλει την αεροπορική της δύναμη στις δυτικές περιοχές της Ουκρανίας όπου τα φιλοδυτικά αισθήματα είναι πιο διαδεδομένα, αναδεικνύει το militarywatchmagazine.com

Αυτό φάνηκε ίσως καλύτερα από την κατάρριψη ενός μαχητικού Su-27 της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας πάνω από το Κίεβο από ένα ρωσικό σύστημα αεράμυνας S-400  με έδρα τη Λευκορωσία στις 25 Φεβρουαρίου και το αποτέλεσμα μιας αεροπορικής μάχης πάνω από την πόλη Zhytomir  στις 5 Μαρτίου που είδε τέσσερα Su-27 να καταρρίπτονται  -   πιθανότατα από ρωσικά μαχητικά Su-35, αν και τα μαχητικά που χρησιμοποιήθηκαν δεν επιβεβαιώθηκαν.

Στηρίξτε την προσπάθειά μας στο Youtube με μια εγγραφή στο κανάλι μας (Μέση Γραμμή)

Η καταστροφή ουκρανικών αεροδρομίων έρχεται καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Πολωνία ειδικότερα προσπάθησαν να προμηθεύσουν τη χώρα με μαχητικά MiG-29 της Πολωνικής Αεροπορίας για να αντικαταστήσουν τις απώλειές της. Η έλλειψη αεροδρομίων, ωστόσο, πιθανότατα θα εμποδίσει τέτοιες προσπάθειες, αν και το MiG-29 μαζί με το αμερικανικό F-35B είναι ένα από τα καταλληλότερα μαχητικά στον κόσμο για να λειτουργεί από σύντομους αυτοσχέδιους διαδρόμους. 

Ωστόσο, τα απαρχαιωμένα όπλα και τα αεροσκάφη της δεκαετίας του 1980, καθώς και η έλλειψη εκπαίδευσης για τους Ουκρανούς πιλότους, σημαίνει ότι το αν αυτά μπορούν να αναπτυχθούν ή όχι είναι πολύ απίθανο να αποτελέσουν καθοριστικό παράγοντα για την έκβαση της σύγκρουσης. Με τα ρωσικά μαχητικά και αεράμυνα να ελέγχουν ήδη τους ουρανούς, η καταστροφή αεροδρομίων μπορεί κάλλιστα να εμποδίσει την Ουκρανία να εκτοξεύσει ασύμμετρα τουρκικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη χαμηλού κόστους για αεροπορικές επιδρομές, που θεωρείται πως αξίζει να ρισκάρουν ενάντια στην ρωσική αεροπορική ανωτερότητα, αλλά κατά τα άλλα είναι απίθανο να ανατρέψουν το ρεύμα του πολέμου. 

Αν και η διακοπή της πτήσης των ουκρανικών πόρων είναι ένα σημαντικό όφελος, ιδιαίτερα η επιμελητεία, τα ρωσικά αεροσκάφη θα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν απειλές από φορητούς πυραύλους εδάφους-αέρος που αναπτύσσονται από το ουκρανικό πεζικό, όπως ο σοβιετικός 9K38 Igla και ο αμερικανικός Stinger, που κατέρριψαν τουλάχιστον δύο ρωσικά επιθετικά ελικόπτερα και ένα μαχητικό κρούσης. Αυτά τα ασύμμετρα περιουσιακά στοιχεία αποτελούν πολύ μεγαλύτερη απειλή για τις ρωσικές δυνάμεις από ό,τι η ίδια η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε ποτέ.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail