militarywatchmagazine.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Ανώτερος αξιωματούχος της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας απέρριψε τη δωρεά, απορρίπτοντας τα αεροσκάφη ως "ιπτάμενα σκουπίδια", σύμφωνα με δημοσίευμα του Australian Financial Review. "Αυτό ουσιαστικά σκότωσε τη συμφωνία για τα F/A-18. Αν δεν το είχε κάνει θα πετούσαν τώρα πάνω από την Ουκρανία", καταλήγει η επιθεώρηση. Ενώ απέρριψε το F-18, η Ουκρανία δέχθηκε σημαντικό αριθμό μαχητικών MiG-29 από όλη την Ανατολική Ευρώπη, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε μάχες και θεωρούνται το πλησιέστερο ισοδύναμο του F-18 που παρήγαγε η Σοβιετική Ένωση και αργότερα η Ρωσία.
Τα αυστραλιανά F-18 και τα MiG-29 των ευρωπαϊκών κρατών είχαν παρόμοια μεγάλη διάρκεια ζωής, αλλά τα MiG έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ανώτερη αναλογία ώσης/βάρους, ρυθμούς ανόδου, ταχύτητες και επιχειρησιακά ύψη, καθώς και πρόσβαση σε πυραύλους R-73 με σκοπευτικά που τοποθετούνται στο κράνος και διευκολύνουν τη στόχευση σε υψηλή απόσταση από το οπτικό πεδίο.
Τόσο το MiG-29 όσο και το F-16 θεωρούνται σημαντικά πιο επιτυχημένα αεροσκάφη από το F-18 και αμφότερα εξακολουθούν να παράγονται σε περιορισμένη κλίμακα για εξαγωγές σήμερα, ενώ το F-18 παρά το γεγονός ότι είναι νεότερης σχεδίασης αποσύρθηκε σταδιακά από την παραγωγή πριν από 24 χρόνια, το έτος 2000. Τα τελευταία Hornet που αποσύρθηκαν σταδιακά από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ αντικαταστάθηκαν από F-16, αν και ένας μικρός αριθμός συνεχίζει να υπηρετεί στο Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ. Το F-18 είναι κυρίως παράγωγο του σχεδίου YF-17 το οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέρριψε το 1975 υπέρ του F-16, με το YF-17 να έχει και το ίδιο βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στο μαχητικό F-5 της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ, το οποίο εισήλθε για πρώτη φορά σε υπηρεσία το 1961.
Το αμερικανικό Ναυτικό υιοθέτησε αργότερα το σχέδιο, κυρίως επειδή η διαμόρφωση με δύο κινητήρες μείωσε τον κίνδυνο συντριβής, κάτι που ήταν κρίσιμο για τις επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα. Το F-18 αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής του ιστορίας δύο κατηγορίες ξένων μαχητικών σε μάχη αέρος με αέρα, δηλαδή το σοβιετικό MiG-21 και το MiG-25 που πετούσε η ιρακινή αεροπορία, και κέρδισε και τις δύο εμπλοκές με το πρώτο, ενώ καταρρίφθηκε στη μοναδική του εμπλοκή με το δεύτερο.

