Γιατί τα αεροταξί είναι πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε

Φαίνεται ότι τα ταξί είναι πιο κοντά στο να απογειωθούν από όσο πιστεύουμε. Τουλάχιστον σε παγκόσμιο επίπεδο οι εταιρείες αερομεταφορών έχουν επιδοθεί σε έναν χορό επενδύσεων στην νέα αυτή τεχνολογία, η οποία έχει παρουσιαστεί σαν το next big thing στο χάρτη των αστικών μεταφορών.

Από: capital.gr  / Της Ματίνας Χαρκοφτάκη

Τα αεροταξί (air taxi), που συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των ελικοπτέρων και των αεροπλάνων, είναι γνωστά ως ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Έχουν τη δυνατότητα να πετάξουν και να προσγειωθούν χωρίς την χρήση διαδρόμου ενώ πέραν των μικρότερων αποστάσεων μπορούν να διανύσουν και μεγαλύτερες όπως ένα συμβατικό αεροπλάνο. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες, κάτι που σημαίνει λιγότερος θόρυβος και μειωμένοι ρύποι σε σχέση με τα τυπικά αεροπλάνα.

Αυτό που υποστηρίζεται είναι ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις μεγαλουπόλεις, χωρίς ωστόσο να έχουν απαγορευτικό κόστος για τους πολίτες.

Πριν από μερικές μέρες, μάλιστα, η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την συγκρότηση διυπηρεσιακής ομάδας, η οποία θα επιφορτιστεί με την ευθύνη για την ανάπτυξη μιας εθνικής στρατηγικής σε σχέση με τις προηγμένες προσπάθειες αεροκινητικότητας, όπως για παράδειγμα τα αεροταξί. Επιπλέον, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εξέδωσαν ένα ενημερωμένο σχέδιο για τον εναέριο χώρο καθώς και τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν προκειμένου να υποστηριχθούν τα air taxi. Με βάση τον σχεδιασμό, οι επιχειρήσεις αεροταξί θα ξεκινήσουν με χαμηλούς ρυθμούς, αντίστοιχους με των ελικοπτέρων, χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες διαδρομές και υποδομές, όπως ελικοδρόμια και vertiports.

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού τα πρώτα αεροταξί στην Ευρώπη

Σε ό,τι αφορά τώρα την Ευρώπη, υπάρχει πλάνο τα πρώτα αεροταξί να απογειωθούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το 2024, κάτι που θα αποτελέσει σα μια πρώτη δοκιμή. "Τα αεροταξί είναι πολύ πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε. Και όταν λέω κοντά εννοώ δύο με τρία χρόνια", σημειώνει στο Capital.gr, η Samantha Golinski, Vice President, Public Affairs & Global Communications στην ισπανική CAE, η οποία θυμίζουμε ότι πριν από μερικούς μήνες υπέγραψε συμφωνία με την Aegean για την δημιουργία ενός κέντρου εκπαίδευσης πληρωμάτων με προσομοιωτές πτήσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελ. Βενιζέλος.

Η CAE, η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγαλύτερους παγκοσμίως παίκτες στην εκπαίδευση πιλότων, πλέον εκπαιδεύει πιλότους και για αεροταξί. "Πρόκειται για μια εκπαίδευση, η οποία εμφανίζει διαφορές σε σχέση με την εκπαίδευση των πιλότων για αεροπλάνα καθώς αφορά σε μικρότερες αποστάσεις σε αστικά κέντρα. Επιπλέον, η εκπαίδευση εξαρτάται και από τον τύπο του ηλεκτρικού αεροσκάφους. Πάντως, η εταιρεία μας εκπαιδεύει πιλότους για τα αεροταξί που δρομολογούνται να πετάξουν στο Παρίσι στους Ολυμπιακούς Αγώνες", επισημαίνει η κ. Golinski.

Μπορεί το τελευταίο διάστημα να έχουν επιταχυνθεί οι εξελίξεις και οι αεροπορικές εταιρείες να στρέφουν το βλέμμα τους σε αυτή την νέα τεχνολογία, ωστόσο ακόμη εκκρεμεί η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου ρυθμιστικού πλαισίου και κανόνων, για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των αεροταξί.

 
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail