Από το ένα άκρο στο άλλο: Η Ευρώπη κινδυνεύει τώρα με "υπερπληθυσμό" νέων υποδομών εισαγωγής LNG

Οι ευρωπαϊκές χώρες κινδυνεύουν να σπαταλήσουν τεράστια χρηματικά ποσά σε υποδομές εισαγωγής φυσικού αερίου που δεν θα χρειαστούν προσπαθώντας να απαντήσουν στο κλείσιμο των ρωσικών αγωγών φυσικού αερίου.  Καθώς βιάστηκαν να βρουν εναλλακτικε´ς πηγές φυσικού αερίου αφότου η ρωσική Gazprom άρχισε να περιορίζει τις ζωτικής σημασίας εισαγωγές αγωγών της Ευρώπης, πολλές ευρωπαϊκές χώρες —και ιδίως η Γερμανία— επιτάχυναν σχέδια για νέες υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για να εξασφαλίζουν προμήθειες δια θαλάσσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Κατάρ και αλλού.

Από: energypress.gr  / Γράφει ο Χρήστος Στεφάνου

Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση του Ινστιτούτου Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA, οι ευρωπαϊκές χώρες μπορεί να έχουν υπερβεί σε μεγάλο βαθμό τις πραγματικές ανάγκες τους, με την τρέχουσα προγραμματισμένη ικανότητα εισαγωγής να υπερβαίνει κατά πολύ την πιθανή ζήτηση LNG έως το 2030.

Εάν υλοποιηθούν τα τρέχοντα σχέδια υποδομής, η χωρητικότητα του τερματικού σταθμού LNG σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας και της Τουρκίας, θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 400 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm), δείχνει η ανάλυση. Όμως, καθώς η ζήτηση φυσικού αερίου σε ολόκληρη την ΕΕ έχει ήδη μειωθεί και οι ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να αποτελέσουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο του ενεργειακού μείγματος της Ευρώπης, η πραγματική ζήτηση LNG το 2030 θα μπορούσε να φτάσει τα 150 bcm, προβλέπει η IEEFA.

Αυτό θα άφηνε ένα κενό 250 bcm αχρησιμοποίητης δυναμικότητας εισαγωγής LNG, που ισοδυναμεί με περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου της Ευρώπης, που ανερχόταν σε 413 bcm το 2021. Μια τέτοια κατάσταση θα μπορούσε να οδηγήσει τους τερματικούς σταθμούς σε όλη την Ευρώπη να μένουν σε αδράνεια και να μετατραπούν σε «λανθάνοντα περιουσιακά στοιχεία». προειδοποίησε η Ana Maria Jaller-Makarewicz, ενεργειακή αναλύτρια στο IEEFA και συγγραφέας της νέας ανάλυσης.

Η Γερμανία, η οποία είχε μηδενική ικανότητα εισαγωγής LNG πριν από το 2022, είναι μεταξύ των χωρών που έχει επενδύσει περισσότερο σε νέες υποδομές, με σχέδια να δαπανήσει τουλάχιστον 9,8 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 15 χρόνια. Σύμφωνα με την ανάλυση της IEEFA, η χώρα θα μπορούσε να έχει 9 bcm πλεονάζουσας χωρητικότητας έως το 2030.

Οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 60% το 2022 σε σύγκριση με το 2021, συμπεριλαμβανομένης υπερδιπλάσιας αύξησης των εισαγωγών από τις ΗΠΑ, αύξησης 23% στις εισαγωγές από το Κατάρ και 12% αύξησης των εισαγωγών LNG από τη Ρωσία. Η IEEFA είπε ότι η ζήτηση LNG θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2023, αλλά θα αρχίσει να μειώνεται ξανά το επόμενο έτος, κυρίως λόγω των περικοπών της ζήτησης φυσικού αερίου στην ΕΕ, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που παίρνουν μεγαλύτερο μερίδιο της ενεργειακής κατανάλωσης αλλά και των μέτρων των κυβερνήσεων που εστιάζουν όλο και περισσότερο στην ενεργειακή απόδοση.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail