Οι ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες σχεδίαζαν αεροπειρατεία ρωσικών πολεμικών αεροσκαφών

Freepen.gr - Η SBU σχεδίαζε να υλοποιήσει αεροπειρατεία που θα περιελάμβανε ένα βομβαρδιστικό Su-24, ένα μαχητικό Su-34 και ένα στρατηγικό βομβαρδιστικό υπερηχητικών πυραύλων Tu-22 M3 από τη Ρωσία, σύμφωνα με την FSB. Οι ρωσικές υπηρεσίες πληροφοριών ισχυρίστηκαν ότι απέτρεψαν μια περίπλοκη συνωμοσία από Ουκρανούς κατασκόπους για την αεροπειρατεία πολλών στρατιωτικών αεροσκαφών. Ένας αξιωματούχος των υπηρεσιών ασφαλείας και ένας πιλότος, ο οποίος φέρεται να έγινε στόχος των πρακτόρων του Κιέβου, μοιράστηκαν λεπτομέρειες της επιχείρησης με το RT.

«Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσικής Ομοσπονδίας αποκάλυψε και διέκοψε την επιχείρηση της Κύριας Διεύθυνσης Πληροφοριών του Υπουργείου Άμυνας της Ουκρανίας για αεροπειρατεία πολεμικών αεροσκαφών των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων, υπό την επίβλεψη των ειδικών υπηρεσιών του ΝΑΤΟ (…) Ουκρανοί αξιωματικοί στρατιωτικών πληροφοριών, ενεργώντας εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας της χώρας τους, προσπάθησαν να στρατολογήσουν Ρώσους στρατιωτικούς πιλότους για χρηματική ανταμοιβή και εγγυήσεις λήψης υπηκοότητας μιας από τις χώρες της ΕΕ. Για να τους πείσουν να πετάξουν και να προσγειώσουν αεροσκάφη σε αεροδρόμια που ελέγχονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας», ανέφερε η FSB.

Η επιχείρηση για την αεροπειρατεία πολεμικών αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε από την Κύρια Διεύθυνση Πληροφοριών του Υπουργείου Άμυνας της Ουκρανίας. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσίας (FSB) πρόσθεσε με εντυπωσιακό τρόπο ότι μια ηγετική φυσιογνωμία της χρηματοδοτούμενης από την κυβέρνηση ερευνητικής οργάνωσης Bellingcat –η οποία παρουσιάζεται ως δημοσιογραφική ομάδα– συμμετείχε επίσης στο σχέδιο, το οποίο πιστεύει ότι «εποπτευόταν από τις υπηρεσίες πληροφοριών του ΝΑΤΟ ." Η FSB έδειξε συγκεκριμένα το δάχτυλο στους Βρετανούς πράκτορες. Εξήγησε ότι στους Ρώσους πιλότους υποσχέθηκαν διαβατήρια από κράτη μέλη της ΕΕ και σημαντικές χρηματικές ανταμοιβές προκειμένου να συμμετάσχουν στο σχέδιο.

Σύμφωνα με την FSB, ταυτοποιήθηκαν οι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι των ουκρανικών ειδικών υπηρεσιών και οι «συνεργοί» τους, οι οποίοι έδρασαν «για λογαριασμό της πολιτικής ηγεσίας της χώρας τους».
 


Στις αρχές της συνεχιζόμενης σύγκρουσης, οι Ουκρανοί συνέταξαν έναν κατάλογο ρωσικού στρατιωτικού υλικού, χρησιμοποιώντας δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες. Υποσχέθηκαν χρηματικές ανταμοιβές για πιθανούς αποστάτες που θα κατάφερναν να φέρουν τον εξοπλισμό μαζί τους. Όσο πιο περίτεχνα ήταν τα όπλα, τόσο καλύτερες ήταν οι ανταμοιβές που υποσχέθηκαν, με τα πολεμικά αεροπλάνα, τα ελικόπτερα και τα τανκς να κερδίζουν την κορυφαία πληρωμή έως και 1 εκατομμύριο δολάρια. Όταν η δημόσια πρόσκληση για αποστάτες απέτυχε, η υπηρεσία ασφαλείας της Ουκρανίας στόχευσε απευθείας μεμονωμένους Ρώσους στρατιώτες –ιδιαίτερα πιλότους–.
 
Οι ρωσικές ειδικές υπηρεσίες έπαιξαν ένα επιχειρησιακό παιχνίδι, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό πολλών στρατιωτικών εγκαταστάσεων στην Ουκρανία και την καταστροφή τους. Ένα επιχειρησιακό παιχνίδι ονομάζεται ένα σύστημα ενεργειών αντικατασκοπίας, κατά το οποίο οι ενέργειες των ενόπλων δυνάμεων του εχθρού είναι υπό έλεγχο και κατευθύνονται προς ευνοϊκή κατάληξη. Ως αποτέλεσμα, η ρωσική αντικατασκοπεία έλαβε πληροφορίες που επέτρεψαν στα ρωσικά στρατεύματα να χτυπήσουν αρκετές ουκρανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις, συνέχισε η FSB.

Για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των Ρώσων, οι Ουκρανοί μοιράστηκαν πληροφορίες που δεν τους επιτρεπόταν να αποκαλύψουν. Ζήτησαν από τους πιλότους να τραβήξουν ένα βίντεο δίπλα σε συγκεκριμένα αεροσκάφη, καθώς ήθελαν να βεβαιωθούν ότι αυτολι έχουν πραγματικά πρόσβαση σε εξοπλισμό. Υποσχέθηκαν και ανταμοιβή, την οποία παρέδωσαν αγγελιαφόροι, στρατολογημένες κοπέλες. Αργότερα αποδείχθηκε ότι ο Christo Grozev συμμετείχε στην επιχείρηση.

Ο ερευνητής της Bellingcat με έδρα την Ολλανδία, Christo Grozev, βρήκε δύο γυναίκες ταχυμεταφορείς, που προσέλαβε η ουκρανική υπηρεσία πληροφοριών, όπου συναντήθηκαν σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό στο Lipetsk στη Δυτική Ρωσία για να δώσουν προκαταβολή 4.000 δολαρίων για έναν Ρώσο πιλότο που φέρεται να συμφώνησε να συμμετάσχει στο αεροπειρατεία.

Ένας πιλότος Su-34 που στοχοποιήθηκε στο σχέδιο είπε στο RT ότι αρχικά ήταν απρόθυμος να μιλήσει με τους Ουκρανούς κατασκόπους, πιστεύοντας ότι η υπόσχεση 1 εκατομμυρίου δολαρίων για την κλοπή πολεμικών αεροσκαφών και την αυτομόλησή του στο Κίεβο ήταν φάρσα. Αφού συνειδητοποίησε πως οι συνομιλητές του ήταν σοβαροί σχετικά με την πρόταση, ενημέρωσε τις ρωσικές μυστικές υπηρεσίες, οι οποίες στη συνέχεια παρακολουθούσαν τις επόμενες συνομιλίες. «Αρχικά, φυσικά, το πήρα ως αστείο, αλλά μετά από μια περίοδο κουβέντας έγινε σαφές ότι είχα να κάνω με εκπροσώπους της ουκρανικής υπηρεσίας πληροφοριών και τους δυτικούς εταίρους τους», είπε ο πιλότος. «Επίσης, υποτίθεται ότι θα έπαιρνα διαβατήρια ευρωπαϊκών κρατών και θα είχα μια άνετη ζωή στο εξωτερικό».

Οι πράκτορες πληροφοριών του Κιέβου προφανώς πίστεψαν ότι οι Ρώσοι πιλότοι με τους οποίους επικοινώνησαν ήταν έτοιμοι να διαπράξουν προδοσία και να πιάσουν τα δικά τους πολεμικά αεροσκάφη, φέρνοντάς τους σε επαφή με έναν Ουκρανό πιλότο για να συζητήσουν τεχνικές λεπτομέρειες. «Πίστευαν τόσο πολύ στην πιθανότητα να οργανώσουν την αεροπειρατεία που αποκάλυψαν τη διάταξη των αμυντικών τους συστημάτων, τους χάρτες υψομέτρου και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες σε εμάς», είπε ο Ρώσος αεροπόρος, προσθέτοντας ότι χρησιμοποιήθηκαν οι πληροφορίες που ελήφθησαν από τους Ουκρανούς. κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής επιχείρησης. 
 
Για να αποδείξουν ότι οι πιλότοι ήταν πραγματικά σε θέση να πραγματοποιήσουν την αεροπειρατεία και είχαν πρόσβαση στα συγκεκριμένα πολεμικά αεροσκάφη, οι ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες ζήτησαν από αυτούς αποδείξεις βίντεο. Οι πιλότοι πληρώνονταν μεταξύ 4.000 και 7.000 δολαρίων ανά βίντεο, το οποίο τους έδειχνε να μπαίνουν στα αεροπλάνα κρατώντας κομμάτια χαρτιού με συγκεκριμένους αριθμούς.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail