Εταιρείες δεξαμενόπλοιων σπεύδουν για αποστολή ρωσικού πετρελαίου ενόψει νέων κυρώσεων

Οι δυτικές κυρώσεις έχουν αποτύχει μέχρι στιγμής να συντρίψουν τις εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, καθώς η Μόσχα ανακατευθύνει το αργό στους περισσότερο από πρόθυμους Ασιάτες αγοραστές της, την Κίνα και την Ινδία. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, ειδικά οι ιδιώτες Έλληνες χειριστές, μεταφέρουν μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου τους μήνες πριν ξεκινήσει η απαγόρευση από την ΕΕ στις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου στα τέλη του τρέχοντος έτους. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων αύξησαν την έκθεσή τους στη ρωσική ναυτιλία πετρελαίου τους τελευταίους δύο μήνες καθώς αγωνίζονται να επωφεληθούν από την υψηλότερη ζήτηση για ρωσικό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση στην Κίνα και την Ινδία. 

Της Τσβετάνας Παράσκοβα για το Oilprice.com - Παρουσίαση Freepen.gr

Μόλις τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της ΕΕ στις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τον Δεκέμβριο, οι ελληνικές εταιρείες εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να σταματήσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Ένα πολύ μεγαλύτερο πλήγμα στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου που θα έχει δραματικές συνέπειες στην παγκόσμια αγορά πετρελαιοφόρων και τις τιμές του πετρελαίου προέρχεται από τη διάταξη νούμερο δύο στο έκτο πακέτο κυρώσεων - οι φορείς εκμετάλλευσης της ΕΕ θα απαγορεύεται να ασφαλίζουν και να χρηματοδοτούν τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε τρίτους χώρες.

Μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις, οι Ευρωπαίοι, ιδιαίτερα οι Έλληνες, ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μεταφέρουν πολύ ρωσικό πετρέλαιο στην Ασία, βγάζοντας πολλά χρήματα κατά τη διαδικασία. Αποστολείς από την Ελλάδα, την Κίνα και την Τουρκία εκμεταλλεύονται με ανυπομονησία την κατάσταση, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Αποστέλλοντας ρωσικό αργό ESPO από το Kozmino στις κινεζικές ακτές, ένας πλοιοκτήτης μπορεί να βγάλει 1,6 εκατομμύρια δολάρια - τριπλάσιο από αυτό που θα έβγαζε πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ουκρανία εγκάλεσε την Ελλάδα για αποστολή ρωσικού πετρελαίου.

«Βλέπουμε ελληνικές εταιρείες να παρέχουν σχεδόν το μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου», δήλωσε ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Volodymyr Zelensky σε ομιλία του προς την Αθήνα μέσω βίντεο.

«Για άλλη μια φορά: αυτό συμβαίνει ακριβώς όταν ένας άλλος ρωσικός ενεργειακός πόρος χρησιμοποιείται ως όπλο ενάντια στην Ευρώπη και ενάντια στον οικογενειακό προϋπολογισμό κάθε Ευρωπαίου. Είμαι βέβαιος ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στα συμφέροντα της Ευρώπης, της Ελλάδας ή της Ουκρανίας», πρόσθεσε ο Ζελένσκι.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πραγματοποίησαν 151 προσεγγίσεις σε ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας μεταξύ 1ης Μαΐου και 27 Ιουνίου, αυξημένες κατά 41% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Lloyd's List χρησιμοποιώντας τη Lloyd's List Intelligence. Σχεδόν το ήμισυ του συνόλου του αργού και διυλισμένων προϊόντων που εξήχθησαν από βασικά λιμάνια της Βαλτικής ή της Μαύρης Θάλασσας αποστέλλονταν με πλοία που κατέχουν οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, έδειξαν τα στοιχεία. Η TMS Tankers του δισεκατομμυριούχου Γιώργου Οικονόμου είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας παίκτης στη ρωσική αγορά και δεύτερος συνολικά, δεύτερος μόνο μετά τη ρωσικής ιδιοκτησίας Sovcomflot, η οποία τελεί υπό δυτικές κυρώσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία.



Τα ελληνικά τάνκερ συμμετέχουν επίσης σε μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS) στην υπεράκτια Ελλάδα, Μάλτα και νότια του Γιβραλτάρ, σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd's List.

Είναι δύσκολο να προβλεφθεί τι θα συμβεί στην παγκόσμια αγορά δεξαμενόπλοιων όταν τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της ΕΕ, αλλά η ζήτηση για πετρέλαιο παραμένει υψηλή, επομένως τα δεξαμενόπλοια θα χρησιμοποιηθούν σε άλλες διαδρομές, δήλωσε στην Wall Street Journal Διευθύνων Σύμβουλος ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας .

«Θα διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις που σημαίνει ότι θα βγάλουν περισσότερα χρήματα», πρόσθεσε το στέλεχος.

Οι «σκοτεινές» μεταφορές ρωσικού αργού STS, μαζί με το κλείσιμο των αναμεταδοτών πλοίων και τις προσπάθειες συγκάλυψης της προέλευσης του πετρελαίου, αναμένεται να αυξηθούν όσο πλησιάζουν οι κυρώσεις της ΕΕ, λένε οι αναλυτές.

Ο David Wech, Chief Economist στον πάροχο ενεργειακών δεδομένων Vortexa, έγραψε στα τέλη του περασμένου μήνα:

«Η ανάγκη εξαγωγής αργού πετρελαίου και προϊόντων σε αυξανόμενους όγκους σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων ανατολικά του Σουέζ, ιδανικά συγκαλύπτοντας επίσης την προέλευση για την προσέλκυση πιθανών αγοραστών πέρα ​​από την Κίνα και την Ινδία, μπορεί να αυξάνεται πολύ πριν από την έναρξη ισχύος του έκτου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ γύρω στις αλλαγή της χρονιάς."

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail