Η τιμή ρεκόρ της βενζίνης στο Ηνωμένο Βασίλειο οδηγεί σε μαζική έξοδο βασικών εργαζομένων;

Peggy_Marco / pixabay
Freepen.gr -
Η αύξηση ρεκόρ στις τιμές των καυσίμων θα μπορούσε να προκαλέσει μαζική έξοδο προσωπικού που στηρίζεται στα οχήματά του για εργασία, προειδοποιούν συνδικάτα και οδηγοί στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τον theguardian.com.

Την Πέμπτη, η τιμή ενός λίτρου αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τις 182,31 πένες, που σημαίνει ότι το κόστος για να φουλάρει ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο έφτασε τις 100 λίρες για πρώτη φορά. Μερικοί εργαζόμενοι που πρέπει να οδηγούν για τη δουλειά τους ξοδεύουν έως και 350 £ την εβδομάδα σε καύσιμα και άλλοι «πληρώνουν για να πάνε στη δουλειά τους».

Το συνδικάτο GMB προειδοποίησε ότι η αύξηση είχε «συνθλίψει» τα μέλη του και είπε πως οι ελλείψεις προσωπικού στις βιομηχανίες μεταφορών και υγειονομικής περίθαλψης «μόνο θα επιδεινωθούν καθώς οι τιμές συνεχίζουν να ανεβαίνουν».

Ένας κοινοτικός εργαζόμενος στο NHS είπε στον Observer ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων είχε ξεπεράσει την αποζημίωση που τους δόθηκε για το κόστος της βενζίνης, επομένως το προσωπικό πλήρωνε τώρα όχι μόνο για να πάει στη δουλειά, αλλά και για να οδηγήσει στα σπίτια των ασθενών για να κάνει τη δουλειά του.

Η Tiffany, άλλη εργαζόμενη στον τομέα της υγείας στην κοινότητα, είπε ότι τα καύσιμα αποτελούν πλέον το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών της κάθε μήνα - σχεδόν 250 £ - μόνο 171 £ εκ των οποίων επιστράφηκαν από το NHS.

 
Είπε ότι το αυξανόμενο κόστος, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η επιστροφή των καυσίμων του NHS ήρθε στο τέλος του μήνα, σήμαινε πως έπρεπε να δανειστεί χρήματα από τον σύντροφό της.

«Ολόκληρη η ομάδα μου είναι εξαντλημένη», είπε. «Το ηθικό είναι ό,τι χειρότερο εδώ και περίπου 10 χρόνια. Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, νιώθω χειρότερα τώρα από ό,τι ένιωθα κατά τη διάρκεια του Covid. Θα μπορούσα να δουλέψω σε ένα μετρό στο Άλντι και να πληρώνομαι περισσότερο».

Η λίστα αναμονής του NHS στην Αγγλία έφτασε το ρεκόρ των 6,4 εκατομμυρίων ανθρώπων τον περασμένο μήνα. Η συνολική έλλειψη προσωπικού στην υπηρεσία υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 110.000.Η έλλειψη καυσίμων οδήγησε σε τεράστιες ουρές στα πρατήρια καυσίμων το περασμένο φθινόπωρο. Φωτογραφία: David Levene/The Guardian

Ο Observer μίλησε επίσης με οδηγούς ταξί και ιδιώτες που είχαν αναγκαστεί να κάνουν δεύτερες δουλειές ή να δουλέψουν έξι μέρες για να αντιμετωπίσουν το κόστος των καυσίμων.

«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια και δεν υπάρχει», είπε ο Paul Sweeney, ένας οδηγός ταξί από το Λονδίνο που χάνει 300 λίρες το μήνα από το υψηλότερο κόστος καυσίμων, παρά το γεγονός πως οδηγεί ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα. «Πολλοί άνθρωποι δεν επέστρεψαν στο εμπόριο μετά τον Covid λόγω αυτού που συμβαίνει. Πού θα είμαστε σε πέντε χρόνια αν συνεχιστεί αυτό;».

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το έλλειμμα τόσο σε οδηγούς Uber όσο και σε οδηγούς ταξί στο Λονδίνο είναι περίπου 10.000 μετά από μια μαζική έξοδο κατά τη διάρκεια του Covid που οι οδηγοί είπαν ότι συνέχισε να επιδεινώνεται.

Οι ταχυμεταφορείς και άλλοι οδηγοί φορτηγών έχουν επίσης πληγεί σοβαρά. Μιλώντας στο BBC Radio 5 ζωντανά την Παρασκευή, ένας είπε: «Έφτασα στο σημείο που πήρα την απόφαση να ψάξω για άλλη δουλειά… Παρακολουθώ ανθρώπους που το κάνουν αυτό εδώ και 16 χρόνια να λένε, «Αυτό είναι, είναι Η τελευταία μου μέρα'. Όταν γέμισα τις προάλλες ήταν 108 λίρες και θα μπορούσα να είχα κλάψει γιατί ξέρω πόση δουλειά θα πρέπει να κάνω τώρα για να βγάλω τα χρήματα».
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail