Τα πλοία που μεταφέρουν τουλάχιστον 1,06 εκατομμύρια τόνους άνθρακα οπτανθρακοποίησης, που χρησιμοποιείται κυρίως για τη χαλυβουργία, και θερμικό άνθρακα, που χρησιμοποιείται κυρίως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πρόκειται να παραδώσουν το καύσιμο στα λιμάνια της Ινδίας τον Μάρτιο, το υψηλότερο από τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Kpler.
Η Ρωσία, συνήθως ο έκτος μεγαλύτερος προμηθευτής οπτάνθρακα και θερμικού άνθρακα της Ινδίας, θα μπορούσε να αρχίσει να προσφέρει πιο ανταγωνιστικές τιμές σε Κινέζους και Ινδούς αγοραστές καθώς οι Ευρωπαίοι και άλλοι πελάτες απορρίπτουν τη Ρωσία λόγω των κυρώσεων, είπαν οι έμποροι, προσθέτοντας πως το εμπόριο θα μπορούσε επίσης να ενισχυθεί με διαπραγμάτευση ανάμεσα σε ρούβλι και ρουπίας.
Περίπου 870.000 τόνοι ρωσικού άνθρακα έχουν ήδη παραδοθεί ή αναμένεται να παραδοθούν στις ινδικές ακτές έως τις 20 Μαρτίου, το υψηλότερο από τον Απρίλιο του 2020, λέει η ινδική εταιρεία συμβούλων Coalmint.
Ο αριθμός θα ήταν μεγαλύτερος εάν φορτωνόταν περισσότερος άνθρακας στα ρωσικά λιμάνια από τα μέσα Φεβρουαρίου, καθώς συνήθως χρειάζεται περίπου ένας μήνας για να προσεγγίσουν τα ρωσικά πλοία στην Ινδία, δήλωσε ο Aditi Tiwari, επικεφαλής της αγοράς άνθρακα στην Coalmint.
«Οι Ινδοί αγοραστές εξακολουθούν να φέρνουν άνθρακα από τη Ρωσία στην αγορά εδώ, αλλά αρχίζουν να το βρίσκουν όλο και πιο δύσκολο επειδή οι τράπεζες δεν είναι πρόθυμες να διαθέσουν πιστωτικές επιστολές», είπε η πηγή του κλάδου.
Ο VR Sharma, ο διευθύνων σύμβουλος της Jindal Steel and Power Ltd (JSPL), δήλωσε πως η εισαγωγή από τη Ρωσία θα είναι δύσκολη εκτός και αν υπάρξει εμπόριο στα εθνικά νομίσματα.
"Εάν εγκριθεί το εμπόριο ρουπίας-ρουβλίου, τότε μπορούμε να πάρουμε άνθρακα σε προσιτές και φθηνότερες τιμές από τη Ρωσία", δήλωσε ο Sharma στο Reuters.