Η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία παραλαμβάνει τα πρώτα μαχητικά «Super Sukhoi»

Freepen.gr - Η ρωσική Πολεμική Αεροπορία φέρεται να παρέλαβε τα πρώτα της μαχητικά Su-30SM2 βαρέων βαρών, τα οποία αντιπροσωπεύουν την πρώτη νέα έκδοση Su-30 που μπήκε σε υπηρεσία εδώ και μια δεκαετία και παρέχει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το προηγούμενο σχέδιο Su-30SM. Αναμενόμενο για σχεδόν μια δεκαετία, το μαχητικό ενσωματώνει τον ίδιο κινητήρα AL-41F-1S με αυτόν που χρησιμοποιείται από το Su-35Sπου παρέχει πολύ βελτιωμένη αναλογία ώσης προς βάρος και μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου για ανώτερη απόδοση πτήσης και μεγαλύτερη αντοχή, γράφει το militarywatchmagazine.com.

Ο νέος κινητήρας βελτιώνει τα κοινά στοιχεία μεταξύ των ρωσικών αεροπορικών μονάδων, γεγονός που θα μειώσει τα υλικοτεχνικά βάρη, και έχει επίσης χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης και πολύ εκτεταμένο χρόνο σέρβις μεταξύ των γενικών επισκευών που είναι πιθανό να μεταφραστούν σε υψηλότερες διαθέσιμες τιμές για το αεροσκάφος. Το Su-30SM είχε χρησιμοποιήσει το πολύ παλαιότερο AL-31FP, ένα κοντινό παράγωγο του σοβιετικού AL-31F που χρησιμοποιήθηκε για την τροφοδοσία του αρχικού αεροσκάφους Su-27 Flanker από το 1985, το οποίο πρόσθεσε δυνατότητες διανυσματικής ώθησης στο σχεδιασμό. 

Το AL-41 που χρησιμοποιείται από την παραλλαγή SM2 έχει 16 τοις εκατό περισσότερη ώθηση, η οποία επιτρέπει στο μαχητικό να απογειώνεται με μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο όπλων. Παράλληλα με τον νέο του κινητήρα, Irbis-E του Su-35 ή το λιγότερο ικανό N011M Bars-R, όποιο ραντάρ και αν χρησιμοποιηθεί θα παρέχει στο μαχητικό τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί πυραύλους standoff Kh-59 και μια σειρά από νέες κατευθυνόμενες βόμβες που προηγουμένως δεν ήταν διαθέσιμες στο τυπικό Su-30SM. 

Όλα τα μαχητικά Su-30 που κατασκευάστηκαν μετά τη δεκαετία του 2000 έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο αεροπορίας του Ιρκούτσκ, με τη δεύτερη γραμμή παραγωγής Su-30 στο εργοστάσιο αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur να έχει μετατραπεί στην παραγωγή του Su-35S. Ο σχεδιασμός του Su-30SM βασίστηκε στο Su-30MKI, το οποίο αναπτύχθηκε για την ινδική Πολεμική Αεροπορία και τέθηκε σε υπηρεσία από το 2002, αλλά επωφελήθηκε από σημαντικές βελτιώσεις στα αεροηλεκτρονικά, τους αισθητήρες και τα όπλα, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στο νέο πύραυλο αέρος-αέρος R-37M.

Η Ρωσία φέρεται να σκοπεύει να προσφέρει το πακέτο αναβάθμισης Su-30SM2 σε χειριστές της ίδιας οικογένειας αεροσκαφών Flanker, κυρίως στην Ινδία, την Αλγερία και τη Μαλαισία, αλλά και πιθανώς πιο πρόσφατους πελάτες όπως το Καζακστάν, η Λευκορωσία και η Αρμενία. Ο ρωσικός στρατός σχεδιάζει επίσης να ενισχύσει τον στόλο του με περισσότερα από 100 Su-30SM στο πρότυπο SM2. Η πρώτη παραγγελία για περίπου 24 Su-30SM2 δόθηκε τον Αύγουστο του 2019, με την Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό να αναμένεται να λειτουργήσουν τη νέα κατηγορία μαχητικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα Su-30SM2 του Πολεμικού Ναυτικού θα αναπτυχθούν στο Καλίνινγκραντ, ένα από τα πιο οχυρωμένα εδάφη της Ρωσίας στα σύνορα με το ΝΑΤΟ, όπου θα αντικαταστήσουν τα γηρασμένα Su-27. Παραμένει αβέβαιο πόσα ακόμη Su-30 σκοπεύει να αγοράσει το ρωσικό υπουργείο Άμυνας. Οι αριθμοί που κατασκευάζονται για εγχώρια χρήση αναμένεται να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις ποσότητες παραγγελιών στο εξωτερικό και από το βαθμό που απαιτούνται εγχώριες παραγγελίες για να παραμείνει ανοιχτή η γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Ιρκούτσκ. Αναμένεται ότι όλα τα Su-30 που θα παράγονται στο μέλλον θα είναι Su-30SM2 πριν κλείσει οριστικά η παραγωγή αργότερα μέσα στη δεκαετία, ενδεχομένως καθώς οι εγκαταστάσεις μετατρέπονται σε άνοιγμα δεύτερης γραμμής παραγωγής Su-57.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail