Υ/Β "Νηρεύς" ο γερόλυκος του Πολεμικού Ναυτικού που δεν πρέπει να υποτιμήσεις

Το Υ/Β ΝΗΡΕΥΣ (S-111) είναι υποβρύχιο τ.209/1100 του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Howaldtswerke – Deutsche Werft (HDW) στο Κίελο της Γερμανίας. Καθελκύστηκε στις 7 Ιουλίου 1971. Στις 10 Φεβρουαρίου 1972 παρελήφθη στο Κίελο της Γερμανίας. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 19 Ιουνίου 1972. Από τον Φεβρουάριο του 1998 έως τον Φεβρουάριο του 2000 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού του στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση.

Τα Υ/Β τ. ΓΛΑΥΚΟΣ είναι Γερμανικά Υποβρύχια κλάσης 209 (1100).

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ

Το 1991 το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ, λαμβάνοντας υπ' οψιν το δεδομένο ότι τα τέσσερα Υ/Β τ. "ΓΛΑΥΚΟΣ" πλησίαζαν την 20ετή επιχειρησιακή παρουσία στις Ελληνικές θάλασσες, αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα επιχειρησιακής αναβάθμισής τους, με το κωδικό όνομα NEPTUNE I.

Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1991 στο Υ/Β ΤΡΙΤΩΝ στο Κίελο της Γερμανίας ,στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας HDW. Το Υ/Β ήταν έτοιμο το 1993 οπότε και επέστρεψε στην Ελλάδα.


Το Υ/Β ΠΡΩΤΕΥΣ ήταν το πρώτο Υ/Β που εκσυγχρονίσθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος σε μια συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ και της HDW. Οι εργασίες άρχισαν το 1993 και τελείωσαν το 1996. Ακολούθησαν το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ και Υ/Β ΝΗΡΕΥΣ των οποίων οι εργασίες διήρκεισαν από το 1996 έως το 1998 και 1998 έως το 2000 αντίστοιχα.

Οι κυριότερες εργασίες του εκσυγχρονισμού ήταν:

Αλλαγή της ηχοεντοπιστικής συσκευής (SONAR) με νέα ,νέας τεχνολογίας και με δυνατότητες εντοπισμού θορύβων χαμηλών συχνοτήτων.

Αλλαγή ΣΔΒΤ με νέο που διαθέτει και τη δυνατότητα βολής Κ/Β HARPOON.

Αλλαγή RADAR, συσκευής ηλεκτρονικών αντιμέτρων.

Αλλαγή μηχανών, συστήματος κλιματισμού.

Λήψη μέτρων μειώσεως θορύβων.

Η μέχρι σήμερα απόδοση των εκσυγχρονισμένων Υ/Β δείχνει σαφή βελτίωση της επιχειρησιακής τους ικανότητος.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΟΥΣ

ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ: 54,15m
ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ: 6,25m
ΥΨΟΣ (ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ): 11,38m
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 1101tn
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 1278tn
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 12kn
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 22kn
ΜΕΣΟ ΒΥΘΙΣΜΑ: 5,33m

ΠΡΟΩΣΗ

Η πρόωση επιτυγχάνεται με μία συστοιχία 480 στοιχείων, ένα κινητήρα 4.600 ΗΡ, μία προπέλα, ενώ η φόρτιση της συστοιχίας γίνεται από 4 γεννήτριες που κινούνται με 4 μηχανές DIESEL 2.400 ΗΡ.

ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ

Τα Υ/Β τ."ΓΛΑΥΚΟΣ" είναι πλήρως εφοδιασμένα με ένα μεγάλο αριθμό κεραιών, πομπών και δεκτών που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους. Η ενδοσυνεννόηση περιλαμβάνει 2 ανεξάρτητα δίκτυα. Ποικίλα δίκτυα ενδείξεων και ALARM δίνουν στο πλήρωμα μία πλήρη εικόνα της καταστάσεωςτου υλικού σε όλο το πλοίο.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η επιτυχής εκτέλεση κάθε αποστολής που ανατίθεται στα Υ/Β εξαρτάται από τη σαφή γνώση της θέσεώς του οποιαδήποτε στιγμή. Η γνώση αυτή επιτυγχάνεται από ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών και οπτικών συσκευών και οργάνων όπως Radar Thornson, σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας, GPS, συσκευές ναυτιλίας καθώς και δύο περισκόπια.

ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Τα Υ/Β τ. "ΓΛΑΥΚΟΣ" είναι εξοπλισμένα με 8 τορπιλοσωλήνες. Η μεγάλη ποικιλία όπλων και το προηγμένο σύστημα διευθύνσεως βολής «KANARIS» καθιστούν το Υ/Β ικανό να προσβάλλει οποιοδήποτε στόχο.Ο οπλισμός του αποτελείται από κατευθννόμενα βλήματα SUBHARPOON και από τορπίλες κατευθυνόμενες καλωδιακά.

ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ

Ένας μεγάλος αριθμός αντλιών, συμπιεστών και βοηθητικών μηχανημάτων εξυπηρετεί το Υ/Β σε όλες τις λειτουργικές ανάγκες του.

SONAR

Ο εξοπλισμός SONAR ενός Υ/Β είναι το ζωτικότερο σύστημα στο σκοτεινό κόσμο του βυθού. Είναι τα μάτια του. Το SONAR των Υ/Β τ. "ΓΛΑΥΚΟΣ", της Γερμανικής εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και αξιόπιστα παγκοσμίως. Αποτελείται από SONAR ενεργητικής και παθητικής ερεύνης και επιθέσεως μεσαίων συχνοτήτων, συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης, καθώς και SONAR πλευρικής διάταξης, χαμηλων συχνοτήτων.

ΠΛΗΡΩΜΑ

Τα Υ/Β τ. "ΓΛΑΥΚΟΣ",απαριθμούν 35μελές πλήρωμα (περίπου) εκ των οποίων 6-7 Αξιωματικοί ενώ τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος είναι μόνιμοι Υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, πλήν ενός στρατεύσιμου ειδικότητος Ιατρού.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Τα Υ/Β τ. "ΓΛΑΥΚΟΣ" μπορούν να μεταφέρουν αρκετά τρόφιμα για τη σίτιση του τριακοταπενταμελούς πληρώματός τους για 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα στη χρησιμοποίηση νερού.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail