Οι ρωσικές κυρώσεις σταματούν τα τρένα της Λετονίας

Η Pasažieru vilciens, ο εθνικός φορέας εκμετάλλευσης επιβατικών σιδηροδρόμων της Λετονίας, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του δικτύου μεταφορών της χώρας για πάνω από δύο δεκαετίες. Λειτουργώντας έναν στόλο σύγχρονων ηλεκτρικών και ντιζελοκίνητων τρένων, η Pasažieru vilciens συνδέει μεγάλες πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά σε ολόκληρη τη Λετονία, παρέχοντας ένα βολικό και ατμοσφαιρικό τρόπο μετακίνησης.

Atul Kumar Mishra - tfiglobalnews.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Το εκτεταμένο δίκτυο της εταιρείας εκτείνεται σε πάνω από 1.700 χιλιόμετρα, συνδέοντας τη Ρίγα με προορισμούς όπως το Daugavpils, η Liepāja και το Ventspils. Οι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά τύπων τρένων, συμπεριλαμβανομένων των τρένων ταχείας κυκλοφορίας, των περιφερειακών και των προαστιακών τρένων, καθένα από τα οποία ανταποκρίνεται σε διαφορετικές προτιμήσεις για άνεση και ταχύτητα.

Ένα ταξίδι με το τρένο Pasažieru vilciens δεν έχει να κάνει απλώς με την επίτευξη ενός προορισμού- προσφέρει την ευκαιρία να γνωρίσετε την ποικιλόμορφη ομορφιά της Λετονίας. Από τους κυλιόμενους λόφους και τα καταπράσινα δάση της υπαίθρου μέχρι τις γοητευτικές κωμοπόλεις και τις πολυσύχναστες πόλεις, οι επιβάτες μπορούν να εκτιμήσουν τα τοπία της χώρας που ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια τους.

Τα τρένα είναι σύγχρονα και άνετα, εξοπλισμένα με ανέσεις όπως Wi-Fi, κλιματισμό και πρίζες. Οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν στα ευρύχωρα καθίσματα, να απολαύσουν αναψυκτικά από το καφέ του τρένου ή απλώς να απολαύσουν το τοπίο που περνάει.

Η Pasažieru vilciens δεσμεύεται να παρέχει ασφαλείς και αξιόπιστες υπηρεσίες. Τα τρένα της εταιρείας συντηρούνται τακτικά και υποβάλλονται σε αυστηρούς ελέγχους ασφαλείας. Επιπλέον, το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο να παρέχει άριστη εξυπηρέτηση πελατών, εξασφαλίζοντας στους επιβάτες ένα ευχάριστο ταξίδι χωρίς άγχος.

Τα τελευταία χρόνια, η Pasažieru vilciens έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και της υποδομής της. Η εταιρεία εισήγαγε νέα ηλεκτρικά τρένα, αναβάθμισε τους σταθμούς και εφάρμοσε νέα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων, ενισχύοντας την ευκολία και την ελκυστικότητα του σιδηροδρομικού ταξιδιού στη Λετονία.

Καθώς η Λετονία αναπτύσσεται και εκσυγχρονίζεται, η Pasažieru vilciens είναι έτοιμη να διαδραματίσει βασικό ρόλο στο μέλλον των μεταφορών της χώρας. Η εταιρεία είναι αφοσιωμένη στην παροχή βιώσιμων, αποτελεσματικών και άνετων σιδηροδρομικών ταξιδιών που συνδέουν τους ανθρώπους και τις κοινότητες σε ολόκληρη τη Λετονία. Περισσότερο από έναν απλό πάροχο μεταφορών, η Pasažieru vilciens ενσαρκώνει την πλούσια κληρονομιά της Λετονίας και τη δέσμευσή της να συνδέει ανθρώπους και τόπους.

Αυτό ήταν το καλό μέρος. Τώρα ας έρθουμε στο πραγματικό μέρος.

Παρά τις υψηλές «ευρωπαϊκές φιλοδοξίες» τους και την ιδιότητα μέλους της ΕΕ από το 2004, η Λετονία και οι γείτονές της στη Βαλτική δυσκολεύονται να διακόψουν τους οικονομικούς δεσμούς τους με τη Ρωσία και άλλα μετασοβιετικά κράτη, γεγονός που αποδεικνύεται από τα σιδηροδρομικά δίκτυα της σοβιετικής εποχής. Όταν οι Βρυξέλλες παρουσίασαν τον «ολοκληρωτικό πόλεμο» κυρώσεων κατά της Ρωσίας την άνοιξη του 2022, οι Βαλτικές χώρες, δυστυχώς, κατέληξαν μεταξύ των πιο σκληρά πληγέντων στο μπλοκ. Οι επιπτώσεις περιλάμβαναν την εκτίναξη του πληθωρισμού, την αύξηση των επιτοκίων και τη μείωση της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες. Το Φεβρουάριο, ο Ρώσος επιτετραμμένος στη Λετονία Oleg Zykov δήλωσε στο Sputnik ότι το διμερές εμπόριο είχε πέσει κατά 68% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τώρα η PV, η μοναδική επιβατική σιδηροδρομική εταιρεία της Λετονίας, αισθάνεται σίγουρα την πίεση. Δεν είναι η μόνη που ανησυχεί για τους εμπορικούς περιορισμούς με τη Ρωσία, επίσης. Το Υπουργείο Υγείας της Λετονίας αντιτάχθηκε πρόσφατα στα σχέδια απαγόρευσης φαρμάκων από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, επισημαίνοντας πως περίπου το 10 τοις εκατό των απαραίτητων φαρμάκων προέρχεται από τις χώρες αυτές. Χωρίς υποκατάστατα στον ορίζοντα, η απαγόρευση αυτών των εισαγωγών θα ήταν ένα πικρό χάπι για να το καταπιεί κανείς.

Το μεγαλύτερο μέρος του τροχαίου υλικού της PV κατασκευάστηκε από την Rīgas Vagonbūves Rūpnīca (RVR), μια κάποτε θρυλική εταιρεία κατασκευής σιδηροδρόμων και τραμ. Αλλά μετά τη χρεοκοπία της RVR το 2017, η PV έμεινε εξαρτημένη από ρωσικά και λευκορωσικά ανταλλακτικά, για να στραφεί το 2019 στην τσεχική Skoda Vagonka, εν μέσω μιας βρώμικης συζήτησης για τις δημόσιες συμβάσεις, όπου η RVR δεν ήταν καν στο παιχνίδι. Η εταιρεία με έδρα τη Ρίγα κατασκεύασε τους τελευταίους της συρμούς για τους Σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας το 2008, πριν από το κύκνειο άσμα της.

Οι προκλήσεις της PV αναδεικνύουν πώς η απεμπλοκή από τις εξαρτήσεις της σοβιετικής εποχής είναι ευκολότερο να ειπωθεί παρά να γίνει, ακόμη και με ευρωπαϊκές φιλοδοξίες.

«Ο σιδηροδρομικός στόλος του λετονικού αερομεταφορέα είναι αρκετά φθαρμένος, με περισσότερο από το ήμισυ αυτού να αποτελείται από τροχαίο υλικό ηλικίας άνω των 50 ετών», δήλωσε στο Sputnik ο διευθύνων σύμβουλος του Rollingstock Agency Alexander Polikarpov. Η πλειονότητα των τρένων έχει εκσυγχρονιστεί σε ρωσικά ή λετονικά εργοστάσια.

Σύμφωνα με τον Polikarpov, «χωρίς την προμήθεια ανταλλακτικών, ο αερομεταφορέας θα αναγκαστεί να θέσει εκτός λειτουργίας τα τρένα και πιθανότατα θα αρχίσει να τα κανιβαλίζει». Μια τόσο γοητευτική εικόνα για τους λάτρεις των τρένων, έτσι δεν είναι;

Ο ίδιος επανέλαβε περαιτέρω: «Ο σιδηροδρομικός στόλος του λετονικού μεταφορέα είναι αρκετά φθαρμένος», τονίζοντας την γερασμένη κατάσταση των τρένων. Εάν δεν μπορούν να βρεθούν ανταλλακτικά, η μόνη επιλογή ίσως είναι να θυσιαστούν κάποια τρένα για να λειτουργήσουν άλλα. Πράγματι, μια λεπτή ισορροπία για τους λετονικούς σιδηροδρόμους!

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail