![]() |
| pixabay / Julius_Silver |
Freepen.gr - Οι διαταραχές στη ναυσιπλοΐα που προκλήθηκαν από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν αυξήσει το κόστος μεταφοράς αγαθών σε ορισμένες διαδρομές από την Κίνα προς την Ευρώπη κατά περίπου 400%, σύμφωνα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Οικονομίας Πάολο Τζεντιλόνι, ο οποίος ανέφερε επίσης ότι οι χρόνοι μεταφοράς σε αυτές τις διαδρομές έχουν αυξηθεί κατά 10-15 ημέρες.
Ο επίτροπος εξέφρασε την ελπίδα πως οι κρίσεις σε μία από τις σημαντικότερες εμπορικές οδούς του κόσμου δε θα οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση του πληθωρισμού στην ΕΕ, αλλά πρόσθεσε ότι "περαιτέρω διαταραχές του εφοδιασμού θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές".
Οι αντάρτες Χούτι με έδρα την Υεμένη έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους εναντίον εμπορικών πλοίων που κινούνται στην Ερυθρά Θάλασσα από την έναρξη του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν τη διώρυγα του Σουέζ και αντ' αυτού ανακατευθύνουν τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη νότια Αφρική.
Οι επιθέσεις φέρεται επίσης να έχουν προκαλέσει τον διπλασιασμό των μέσων τιμών των εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο τον τελευταίο μήνα, ενώ οι τιμές των δεξαμενόπλοιων καυσίμων για ορισμένους προορισμούς έχουν εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών.
Ο επίτροπος εξέφρασε την ελπίδα πως οι κρίσεις σε μία από τις σημαντικότερες εμπορικές οδούς του κόσμου δε θα οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση του πληθωρισμού στην ΕΕ, αλλά πρόσθεσε ότι "περαιτέρω διαταραχές του εφοδιασμού θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές".
Οι αντάρτες Χούτι με έδρα την Υεμένη έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους εναντίον εμπορικών πλοίων που κινούνται στην Ερυθρά Θάλασσα από την έναρξη του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν τη διώρυγα του Σουέζ και αντ' αυτού ανακατευθύνουν τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη νότια Αφρική.
Οι επιθέσεις φέρεται επίσης να έχουν προκαλέσει τον διπλασιασμό των μέσων τιμών των εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο τον τελευταίο μήνα, ενώ οι τιμές των δεξαμενόπλοιων καυσίμων για ορισμένους προορισμούς έχουν εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών.

