Η οικονομική απελπισία εξαπλώνεται γρήγορα καθώς το κόστος ζωής αυξάνεται σε εξαιρετικά καταπιεστικά επίπεδα

pixabay
Αυτή η νέα οικονομική ύφεση αρχίζει να δαγκώνει και αρχίζουμε να βλέπουμε σημάδια έντονου πόνου σε όλο το έθνος. Στην πραγματικότητα, αν δεν είστε ανεξάρτητα πλούσιοι, πιθανότατα να αισθάνεστε και πόνο. Το κόστος ζωής έχει αυξηθεί σε ακραία καταπιεστικά επίπεδα, και αυτό συνέβη σε μια εποχή που σχεδόν τα δύο τρίτα της χώρας ζούσαν ήδη από μισθό σε μισθό. Ως αποτέλεσμα, πολλοί Αμερικανοί έχουν τα οικονομικά τους εκτεινόμενα σε οριακό σημείο, και εκατομμύρια από αυτούς αναζητούν βοήθεια. 

Michael Snyder - theeconomiccollapseblog.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Για παράδειγμα, το πρωί του Σαββάτου η ουρά των ανθρώπων που περίμεναν βοήθεια σε μια από τις μεγαλύτερες αποθήκες τροφίμων της Βοστώνης «εκτεινόταν το μήκος δύο γηπέδων ποδοσφαίρου»:

Η γραμμή έξω από το Αμερικάνικο Ερυθρό Σταυρό της Βοστώνης το πρωί του Σαββάτου εκτεινόταν σε μήκος δύο γηπέδων ποδοσφαίρου.

Ο αριθμός των ατόμων που έρχονται στην αποθήκη της βιομηχανικής ζώνης μερικές ημέρες υπερβαίνει πλέον τις χειρότερες περιόδους της πανδημικής οικονομικής κρίσης και τον Απρίλιο είχε τη δεύτερη μεγαλύτερη μηνιαία κίνηση από τότε που άνοιξε το 1982, σύμφωνα με τον David Andre, διευθυντή.

Τους τελευταίους μήνες, τα οφέλη από τα κουπόνια τροφίμων έχουν μειωθεί σε επίπεδα προ της πανδημίας, και αυτό έχει κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα για όσους βρίσκονται στο κάτω μέρος της οικονομικής τροφικής αλυσίδας.

Αλλά δεν πληγώνονται μόνο εκείνοι που είναι άνεργοι ή λαμβάνουν κρατική βοήθεια. Σε μια τράπεζα τροφίμων στο Κολοράντο, «στρατιωτικές οικογένειες, δάσκαλοι, νοσοκόμες και ακόμη και ζευγάρια με διπλό εισόδημα» έρχονται τώρα για βοήθεια:

Ο Nathan Springer, συνταξιούχος συνταγματάρχης του στρατού που είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Care and Share Food Bank με έδρα το Κολοράντο Σπρινγκς, είπε ότι ο οργανισμός του βλέπει περισσότερα αιτήματα για προϊόντα παντοπωλείου από οικογένειες στρατιωτικών, δασκάλους, νοσοκόμους και ακόμη και ζευγάρια διπλού εισοδήματος μετά την περικοπή στη βοήθεια.

«Έχουμε δει νέους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης που για πρώτη φορά αντιμετωπίζουν δύσκολες αποφάσεις: Θα αγοράσουμε τρόφιμα ή θα πληρώσουμε τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας;» είπε ο Σπρίνγκερ.

Γίναμε μάρτυρες αυτού του είδους ταλαιπωρίας το 2008 και το 2009, αλλά εκείνη την εποχή οι τιμές των τροφίμων ήταν τουλάχιστον σχετικά σταθερές.

Εδώ, το 2023, οι τιμές των τροφίμων έχουν ήδη εκτιναχθεί σε παράλογα επίπεδα και συνεχίζουν να ανεβαίνουν με πολύ ανησυχητικό ρυθμό:

Μόνο το πρώτο τρίμηνο, η παγκόσμια εταιρεία παραγωγής τροφίμων Nestlé SA ανέφερε αύξηση των τιμών στη Βόρεια Αμερική κατά 12,4% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Unilever Plc αύξησε τις τιμές κατά 13,4% παγκοσμίως στο τμήμα τροφίμων της.

Ανεξάρτητα από το τι κάνει η Federal Reserve, πιστεύω ότι οι τιμές των τροφίμων θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

Και αυτό δεν πρόκειται να είναι καλό για κανέναν από εμάς.

Σε ένα πρόσφατο tweet, νομίζω πως ο Mike Cernovich συνόψισε αυτό που νιώθουν πολλοί Αμερικανοί αυτήν την στιγμή:

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Πήρα τα παιδιά μου σε ένα χώρο φαγητού. Παραγγείλαμε γεύματα. Είδα το οφειλόμενο ποσό. Και τσαντίστηκα. Μπορώ να αντέξω οικονομικά, δεν είναι αυτό το θέμα. Είναι σαν να μας αιμορραγούν παντού. Εάν δυσκολεύεστε, αυτό το συναίσθημα ενισχύεται από την αδυναμία, η οποία οδηγεί σε οργή.

Μπορείτε να ταυτιστείτε με αυτό;

Εγώ σίγουρα μπορώ.

Θυμάμαι τις μέρες που μπορούσες να βγεις έξω για φαγητό και να ταΐσεις μια ολόκληρη οικογένεια με μόλις δέκα δολάρια.

Περιττό να πούμε ότι αυτές οι μέρες έχουν περάσει προ πολλού.

Οι μέρες που η μέση οικογένεια είχε την οικονομική δυνατότητα να αγοράζει ένα νέο όχημα κάθε λίγα χρόνια έχουν επίσης παρέλθει.

Σε αυτό το σημείο, εκατομμύρια και εκατομμύρια από εμάς συνεχίζουμε να επιδιορθώνουμε τα παλιά μας οχήματα επειδή τα νέα οχήματα έχουν γίνει πολύ ακριβά:

Ο Juan David Ramirez γνωρίζει πως το Nissan Juke SL του 2012 βρίσκεται στα τελευταία του στάδια. Αλλά η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου στην περιοχή του Ορλάντο αυτές τις μέρες του θυμίζει την αγορά αυτοκινήτου στην πατρίδα του στην Κολομβία, όπου μόνο οι πλούσιοι μπορούν να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα.

Ο Ramirez, 33, και η σύζυγός του Angelica Castro-Calle θέλουν πραγματικά ένα νέο, μικρό SUV με λίγο χώρο για εξοπλισμό κατασκήνωσης και paddleboarding. Όμως, παρά τις καλές δουλειές στα χρηματοοικονομικά και τις επιχειρηματικές συμβάσεις, η μηνιαία πληρωμή δανείου του ζευγαριού θα κυμαίνεται γύρω στα 700 $ για τα μοντέλα των 35.000 $ που εξετάζουν, πριν από τη σήμανση του αντιπροσώπου. Σκοπεύουν λοιπόν να επισκευάσουν το Nissan, το οποίο έχει ξεχρεωθεί.

Στην πραγματικότητα, πολλοί άνθρωποι θα υποστήριζαν ότι αν έχει ένα όχημα που είναι από το 2012, εξακολουθεί να ζει την υψηλή ζωή, επειδή πολλοί Αμερικανοί κυκλοφορούν με οχήματα που είναι πολύ μεγαλύτερα σε ηλικία από αυτό.

Φυσικά, υπήρχαν πολλοί πολύ ασύνετοι άνθρωποι που βγήκαν έξω και αγόρασαν οχήματα που δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά τα τελευταία δύο χρόνια, και τώρα οι καθυστερήσεις δανείων subprime αυτοκινήτων αυξάνονται:

Το δίδυμο επεσήμανε τις καθυστερήσεις 60 και πλέον ημερών που έφτασαν το 9% τον Μάρτιο για δανειολήπτες με πιστωτικά αποτελέσματα 550 και κάτω, όταν εξετάζουν δάνεια αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου που συσκευάζονται σε τίτλους που υποστηρίζονται από περιουσιακά στοιχεία ή συμφωνίες ομολόγων. Αυτό είναι υψηλότερο από ένα ποσοστό περίπου 7% το Μάρτιο του 2019 πριν από την κρίση του COVID.

Μελέτησαν επίσης τις εξατμισμένες αποταμιεύσεις των δανειοληπτών με το χαμηλότερο εισόδημα από τα κορυφαία επίπεδα των μέσων του 2021 και αναμένουν πως μεγαλύτερο μερίδιο όλων των καταναλωτών των ΗΠΑ θα «ξεμείνει από υπερβολικές αποταμιεύσεις» τους επόμενους μήνες, αφήνοντάς τους ευάλωτους σε ελλείψεις πληρωμών και καθυστερήσεις.

Ίσως πιο ανησυχητικό, το σταθερό ποσοστό αθέτησης ενός μηνός για ομόλογα αυτοκινήτων subprime ή τίτλους που καλύπτονται από περιουσιακά στοιχεία, πλησίαζε ήδη το 12% (βλ. διάγραμμα), σε μια πορεία προς το ανώτατο όριο του 16% που παρατηρήθηκε στον απόηχο της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Όπως το 2008 και το 2009, θα δούμε ένα τεράστιο κύμα καθυστερήσεων στεγαστικών δανείων, καθυστερήσεων δανείων αυτοκινήτων και καθυστερήσεων πιστωτικών καρτών τους επόμενους μήνες.

Εν τω μεταξύ, οι τράπεζες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα σε όλη τη χώρα και έτσι αρχίζουν να δυσκολεύονται πολύ με τα χρήματά τους.

Στην πραγματικότητα, η πιο πρόσφατη τριμηνιαία έρευνα της Fed για τη γνώμη των Ανώτερων Υπεύθυνων Δανείων δείχνει ότι μια πιστωτική κρίση για τις επιχειρήσεις είναι ήδη εδώ:

Το σαράντα δύο τοις εκατό των τραπεζών δήλωσαν πως έκαναν κάπως αυστηρότερους τους κανόνες δανεισμού για μεγάλες και μεσαίες εταιρείες τους τελευταίους τρεις μήνες, σύμφωνα με την Έρευνα Γνώμης Ανώτερων Δανείων της Fed. Και το 45% δήλωσε ότι σκληρύνει κάπως τα κριτήρια δανεισμού για τις μικρές επιχειρήσεις.

Και τα πρότυπα δανεισμού έγιναν επίσης γρήγορα πιο αυστηρά για τους καταναλωτές

Οι τράπεζες ενίσχυσαν επίσης τα πρότυπα δανεισμού για καταναλωτικά δάνεια, δάνεια αυτοκινήτων και πιστωτικών καρτών, σύμφωνα με την έρευνα. Τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών έχουν φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ και τα ποσοστά παραβατικότητας έχουν αυξηθεί καθώς τα νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος αντιμετωπίζουν υψηλό πληθωρισμό.

Όπως έχω προειδοποιήσει τους αναγνώστες μου, τα πρότυπα δανεισμού μόλις άρχισαν να γίνονται πιο αυστηρά.

Η τελευταία έκθεση SLOOS το επιβεβαιώνει. Σύμφωνα με την έκθεση, οι τράπεζες των ΗΠΑ «αναμένουν να αυστηροποιήσουν τα πρότυπα σε όλες τις κατηγορίες δανείων» καθ' όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους:

«Οι τράπεζες ανέφεραν πως αναμένουν αυστηρότερους κανόνες σε όλες τις κατηγορίες δανείων», ανέφερε η έκθεση. «Οι τράπεζες ανέφεραν συχνότερα την αναμενόμενη επιδείνωση της πιστωτικής ποιότητας των δανειακών τους χαρτοφυλακίων και της αξίας των εξασφαλίσεων των πελατών, τη μείωση της ανοχής κινδύνου και τις ανησυχίες για το κόστος χρηματοδότησης των τραπεζών, τη θέση της τραπεζικής ρευστότητας και τις εκροές καταθέσεων ως λόγους για τους οποίους αναμένουν περιορισμό των δανείων. πρότυπα για το υπόλοιπο του 2023».

Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει πως τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα από ό,τι είναι τώρα.

Έτσι, οι ουρές στις τράπεζες τροφίμων θα μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο.

Και πολύ περισσότεροι άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους.

Και περισσότερες επιχειρήσεις πρόκειται να καταρρεύσουν.

Αν θυμάστε πώς ήταν το 2008 και το 2009, αυτό θα σας δώσει κάποια ιδέα.

Έχουμε ένα μακρύ, σκληρό δρόμο μπροστά μας και οι ηγέτες μας φαίνεται να μην έχουν καμία απολύτως ιδέα πώς να μας βγάλουν από αυτό το χάλι.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail