Ο αντίκτυπος των κυρώσεων στη Ρωσία δεν πρέπει να οδηγήσει σε κυρώσεις σε όλους

pixabay / jackmac34
Πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, έκανα λάθος όταν προέβλεψα ότι ο αντίκτυπος από τις κυρώσεις θα ωθούσε τη «δύση» να αποδεχθεί τις απαιτήσεις της Ρωσίας.

Moon of Alabama / Παρουσίαση Freepen.gr

Η αντίδραση των κυρώσεων θα ωθήσει τη «Δύση» να αποδεχθεί τα αιτήματα της Ρωσίας - 9 Μαρτίου 2022

Οι Αγγλοσάξονες το απέτρεψαν - τουλάχιστον μέχρι στιγμής.

Αλλά μέρη των προβλέψεών μου εξακολουθούσαν να είναι σωστά:

Ο πρώτος [χάρτης] δείχνει τις χώρες που απαγόρευσαν τα ρωσικά αεροπλάνα από τον εναέριο χώρο τους. Η Ρωσία με τη σειρά της αρνήθηκε τον εναέριο χώρο της σε αερομεταφορείς από αυτές τις χώρες. Θα κοστίσει αρκετά για τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και της ΕΕ, καθώς οι ώρες πτήσεων και το κόστος τους από και προς την Ασία, που συνήθως πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, θα αυξηθούν πλέον. Οι αερομεταφορείς από τις ασιατικές χώρες θα ξεπεράσουν πλέον εύκολα τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και της Ευρώπης σε αυτά τα δρομολόγια.

Αυτό όντως έχει συμβεί. Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ έχουν χάσει μεγάλο μέρος της επισκεψιμότητάς τους προς την Ασία προς τις ασιατικές αεροπορικές εταιρείες, καθώς ο χρόνος πτήσης τους σε αυτά τα δρομολόγια είναι πλέον μικρότερος και οι τιμές τους φθηνότερες.

Αλλά αντί να απευθύνουν έκκληση στην κυβέρνηση των ΗΠΑ να πάρει πίσω τις κυρώσεις, κάτι που θα ήταν καλό για αυτούς και τους πελάτες τους, ζητούν να επιβληθούν κυρώσεις στους ασιατικούς αερομεταφορείς.

Αποκλεισμένες από το ρωσικό εναέριο χώρο, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ προσπαθούν να περιορίσουν τους ανταγωνιστές

Μη μπορώντας να πετάξουν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ εντείνουν μια εκστρατεία λόμπι στο Καπιτώλιο και στον Λευκό Οίκο για να αντιμετωπίσουν αυτό που λένε πως είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα: Χάνουν τις επιχειρήσεις τους από ξένους ανταγωνιστές που μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ασίας ταχύτερα και φθηνότερα.

Η Ρωσία έκλεισε τον εναέριο χώρο της για αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς όχι λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά επειδή οι ΗΠΑ και οι πληρεξούσιοι του ΝΑΤΟ έκλεισαν τον εναέριο χώρο τους για τους ρωσικούς αερομεταφορείς. Η παραπλάνηση σχετικά με αυτό, όπως κάνει το ξεκίνημα του κομματιού των NYT , αποτελεί αδικία για τον αναγνώστη.

Οι πτήσεις των αμερικανικών αερομεταφορέων από τις ΗΠΑ προς την Ινδία, που προηγουμένως διέσχιζαν τη Σιβηρία, πρέπει τώρα να ακολουθούν άλλα δρομολόγια:

Οι αεροπορικές εταιρείες για την Αμερική υπολόγισαν το χαμένο ετήσιο μερίδιο αγοράς των αμερικανικών αερομεταφορέων σε συνολικά 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Αλλά για τους επιβάτες που επέλεξαν τη σωστή αεροπορική εταιρεία, το ζήτημα δεν έχει καμία διαφορά:

Από την Τετάρτη, το εξερχόμενο σκέλος ενός ταξιδιού μετ' επιστροφής τον Απρίλιο από το αεροδρόμιο Kennedy της Νέας Υόρκης στο αεροδρόμιο Indira Gandhi του Νέου Δελχί κόστιζε περίπου 1.500 δολάρια και εκτιμήθηκε σε 13 ώρες και 40 λεπτά στην Air India, σύμφωνα με το Travelocity. Η πιο συγκρίσιμη πτήση σε αερομεταφορέα των ΗΠΑ: ένα ταξίδι της American Airlines κοστίζει $1.740 με εκτιμώμενο χρόνο πτήσης 14 ώρες και 55 λεπτά.

Η επιλογή του καταναλωτή εδώ είναι προφανής.

«Ξένες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο σε πτήσεις από και προς τις ΗΠΑ αποκτούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αμερικανικών αερομεταφορέων σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και της Ινδίας», ανέφερε η παρουσίαση με ημερομηνία Φεβρουαρίου. «Αυτή η κατάσταση είναι άμεσα προς όφελος των ξένων αεροπορικών εταιρειών και εις βάρος των Ηνωμένων Πολιτειών στο σύνολό τους, με λιγότερες συνδέσεις με βασικές αγορές, λιγότερες θέσεις εργασίας σε αεροπορικές εταιρείες υψηλά αμειβόμενες» και πλήγμα στη συνολική οικονομία.
Τώρα οι αεροπορικές εταιρείες πιέζουν το Λευκό Οίκο και το Κογκρέσο να επιλύσουν το πρόβλημα υποβάλλοντας ξένους αερομεταφορείς από χώρες που δεν έχουν ήδη απαγορευτεί από τον ρωσικό εναέριο χώρο στους ίδιους περιορισμούς που ισχύουν για τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, αναγκάζοντάς τες ουσιαστικά να πετούν τα ίδια δρομολόγια με τους Αμερικανούς ανταγωνιστές τους .

Η κυβέρνηση Μπάιντεν θα πρέπει «να λάβει μέτρα για να διασφαλίσει ότι οι ξένοι αερομεταφορείς που πετούν πάνω από τη Ρωσία δεν αναχωρούν, προσγειώνονται ή διέρχονται από αεροδρόμια των ΗΠΑ», δήλωσε η Marli Collier, εκπρόσωπος της Airlines για την Αμερική.

Η πρόταση φαίνεται να έχει κερδίσει προσοχή από το Τμήμα Μεταφορών, το οποίο πρόσφατα συνέταξε μια εντολή που θα απαγόρευε στους κινεζικούς αερομεταφορείς που πετούν επιβάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες να πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, σύμφωνα με τρία άτομα που ενημερώθηκαν για την παραγγελία.

Ουσιαστικά, το τμήμα μεταφορών, με επικεφαλής τον δήμαρχο Pete Buttigieg, λέει: "Πηδ...ξτε τον καταναλωτή. Απλώς αφαιρέστε τις καλές επιλογές που έχουν".

Η Air India και άλλοι ασιατικοί αερομεταφορείς δεν θα ήταν ευχαριστημένοι με τέτοια βήματα. Δεν είναι δικό τους λάθος που εξακολουθούν να μπορούν να διασχίσουν τη Ρωσία, ενώ οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ δεν μπορούν πλέον. Η κυβέρνηση των χωρών που θα επιβάλλουν τέτοιους κανόνες στις αεροπορικές τους εταιρείες από τις ΗΠΑ θα το θεωρούσε ως ένα αρκετά εχθρικό βήμα.

Το να γίνουν οι πτήσεις πιο ακριβές για όλους, όπως θα έκαναν τα προγραμματισμένα βήματα, θα έβλαπτε επίσης τον τουρισμό των ΗΠΑ και το γενικό εμπόριο.

Στη συνέχεια, οι συγγραφείς των New York Times προσπαθούν να υποστηρίξουν πως υπάρχει θέμα ασφάλειας. Οι Αμερικανοί πολίτες σε πτήση της Air India που θα πραγματοποιούσε αναγκαστική προσγείωση στη Ρωσία θα μπορούσαν με κάποιο τρόπο να τεθούν σε κίνδυνο. Οι περιπτώσεις που χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν τη θέση τους είναι ανοησίες:

Το 2014, μια πτήση της Malaysia Airlines καταρρίφθηκε πάνω από την Ουκρανία, σκοτώνοντας 298 άτομα.
...
Το 2021, μια πτήση της Ryanair από την Ελλάδα στη Λιθουανία παρέκκλινε στη Λευκορωσία, έναν στενό σύμμαχο του Κρεμλίνου, αφού αξιωματούχοι αυτής της χώρας ειδοποίησαν τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για υποτιθέμενη απειλή βόμβας στο αεροπλάνο. Ο πραγματικός σκοπός τους, είπαν οι εισαγγελείς των ΗΠΑ, ήταν να συλλάβουν έναν αντιφρονούντα δημοσιογράφο που ήταν επιβάτης, επινοώντας ένα ψευδές ζήτημα ασφάλειας.
...
Πέρυσι, η Αμερικανίδα σταρ του μπάσκετ Μπρίτνεϊ Γκρίνερ κρατήθηκε σε ένα αεροδρόμιο κοντά στη Μόσχα και αργότερα καταδικάστηκε σε εννέα χρόνια επειδή μετέφερε στις αποσκευές της φυσίγγια με χασισέλαιο. Απελευθερώθηκε τον Δεκέμβριο.

Μια πτήση πάνω από ένα ενεργό πεδίο μάχης στην Ουκρανία, ένα θολό ζήτημα στη Λευκορωσία και μια Αμερικανίδα που παραδέχτηκε ότι είχε μεταφέρει ναρκωτικά στη Ρωσία δεν αποτελούν επιδείξεις κινδύνου για τους επιβάτες των ΗΠΑ στην Air India πάνω από τη Ρωσία. Ακόμα κι αν μια τέτοια πτήση έπρεπε να προσγειωθεί στη Ρωσία, δε θα υπήρχε πρόβλημα. Η Ρωσία δν βρίσκεται σε πόλεμο με τις ΗΠΑ και οι ιδιώτες πολίτες των ΗΠΑ στη Ρωσία είναι ασφαλείς.

Το να κλείσει ο εναέριος χώρος για τα ρωσικά αεροσκάφη ήταν απλώς μια ανόητη ιδέα. Κατά τη διάρκεια ενός τηλεφώνημα φάρσας, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ παραδέχτηκε σε έναν ψεύτικο Ζελένσκι ότι οι κυρώσεις στη Ρωσία απέτυχαν.

Οι κυρώσεις που δεν λειτουργούν, ή ακόμη και που προκάλεσαν αντιδράσεις, θα πρέπει να αρθούν αμέσως και να μην επεκταθούν σε κυρώσεις σε όλους.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail