Οι κυρώσεις στη Ρωσία επιστρέφουν και δαγκώνουν τους εμπνευστές τους

Σε αντίθεση με τους «δυτικούς» πολιτικούς, προσπαθώ να σκεφτώ τις συνέπειες που μπορεί να έχουν ορισμένες πολιτικές εξωτερικών σχέσεων.

Moon of Alabama / Παρουσίαση Freepen.gr

Στις 9 Μαρτίου 2022 προέβλεψα:

Η αντίδραση των κυρώσεων θα ωθήσει τη «Δύση» να αποδεχθεί τα αιτήματα της Ρωσίας

Για χρόνια οι ΗΠΑ δέσμευσαν πολιτικές που άφησαν πολλές χώρες να γκρινιάζουν. Τώρα, καθώς οι ΗΠΑ χρειάζονται υποστήριξη για να αμβλύνουν τις συνέπειες της «τιμωρίας» της Ρωσίας, αυτές οι πολιτικές επιστρέφουν πίσω και δαγκώνουν. Το ίδιο θα είναι και οι δευτερεύουσες συνέπειες των κυρώσεων που έχει επιβάλει η «δύση» στη Ρωσία.
...
Ο πρώτος [χάρτης] δείχνει τις χώρες που απαγόρευσαν τα ρωσικά αεροπλάνα από τον εναέριο χώρο τους. Η Ρωσία με τη σειρά της αρνήθηκε τον εναέριο χώρο της σε αερομεταφορείς από αυτές τις χώρες. Θα κοστίσει αρκετά για τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και της ΕΕ, καθώς οι ώρες πτήσεων και το κόστος τους από και προς την Ασία, οι οποίες συνήθως πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, θα αυξηθούν πλέον. Οι αερομεταφορείς από τις ασιατικές χώρες θα ξεπεράσουν πλέον εύκολα τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και της Ευρώπης σε αυτά τα δρομολόγια.

Ένα χρόνο αργότερα, οι Financial Times και το Fortune ξυπνούν επιτέλους με το θέμα:

Οι αεροπορικές εταιρείες λένε πως οι κινεζικοί αερομεταφορείς έχουν ένα «άδικο πλεονέκτημα» καθώς η Κίνα ανοίγει ξανά: Επιτρέπεται να πετούν πάνω από τη Ρωσία

«Αν έχετε έναν κινεζικό αερομεταφορέα που πετά πάνω από τη Ρωσία, έχει ένα αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι μας», είπε ο Ben Smith, Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM, στους Financial Times την Παρασκευή. Ο Smith παραπονέθηκε πως η παράκαμψη του ρωσικού εναέριου χώρου πρόσθεσε «τρεις ώρες στον χρόνο πτήσης» για ένα αεροπλάνο που ταξίδευε από το Παρίσι στη Σεούλ. 

Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι αεροπορικές εταιρείες πετούσαν συχνά πάνω από τη Ρωσία για να συνδέσουν την Ασία με προορισμούς στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική. Ωστόσο, η Ρωσία απαγόρευσε σε πολλές δυτικές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιήσουν τον εναέριο χώρο της τον περασμένο Φεβρουάριο, ως αντίποινα για τις κυβερνήσεις στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική που απαγόρευσαν τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να πετούν πάνω από τη Δύση. 

Έτσι, οι ευρωπαϊκές, οι καναδικές και οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες αναγκάζονται να πετούν διαφορετικά δρομολόγια για να αποφύγουν τη Ρωσία. Μεγαλύτερες πτήσεις καίνε περισσότερο καύσιμο, που σημαίνει υψηλότερο κόστος και εκπομπές ρύπων. Οι μεγαλύτερες πτήσεις μπορούν επίσης να ανατρέψουν τα αυστηρά προγράμματα πτήσεων, καθώς και να παραβιάσουν τα όρια των ωρών εργασίας για το πλήρωμα πτήσης.

Ωστόσο, αερομεταφορείς από πολλές μη δυτικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, συνεχίζουν να πετούν πάνω από το ρωσικό εναέριο χώρο, επιτρέποντάς τους να προσφέρουν ταχύτερες και φθηνότερες πτήσεις προς ευρωπαϊκούς και βορειοαμερικανικούς προορισμούς. 

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ανησυχούν τώρα ότι θα χάσουν το κύμα των κινεζικών ταξιδιών ανάκαμψης , καθώς το Πεκίνο ανοίγει ξανά μετά από χρόνια απομόνωσης από την εποχή του COVID. (Ο κινεζικός τουρισμός έπεσε κατακόρυφα αφού η χώρα απαίτησε από όλες τις διεθνείς αφίξεις —συμπεριλαμβανομένων των Κινέζων τουριστών που επέστρεφαν— να περάσουν εβδομάδες σε καραντίνα.) 

«Θα είναι πολύ δύσκολο να γίνουν οι δευτερεύουσες πόλεις της Κίνας κερδοφόρες όσον αφορά τις πτήσεις», δήλωσε η Topi Manner, Διευθύνων Σύμβουλος της Finnair, στους Financial Times την περασμένη εβδομάδα . Το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου έχει πλήξει τη Finnair, γονατίζοντας την προσπάθεια της αεροπορικής εταιρείας να μετατρέψει το Ελσίνκι ως κόμβο για πτήσεις που συνδέουν τη Βόρεια Ασία με την Ευρώπη. 

Αυτά ήταν τα πιο κερδοφόρα δρομολόγια της Finnair προτού η χώρα επιβάλει κυρώσεις στον αερομεταφορέα της από τη χρήση τους:

Alex Macheras @AlexInAir - 11:09 UTC 27 Φεβρουαρίου 2022

Η Φινλανδία και η Ρωσία έχουν συμφωνήσει με εγγυήσεις για 80+ πτήσεις της Finnair  μετ' επιστροφής την εβδομάδα πάνω από τη Σιβηρία, και αυτή η ρωσική υπερπτήση δίνει στην Finnair 🇫🇮 τη "συντομότερη διαδρομή προς την Ασία", η οποία είναι κυριολεκτικά η βασική τους επιχείρηση / USP / ο τρόπος που βγάζουν χρήματα / τα πάντα.


μεγαλύτερη ανάλυση

Αυτό ήταν εύκολο να προβλεφθεί. Η κυβέρνηση της Φινλανδίας, η οποία κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών της Finnair, έχει έναν αρκετά χαμένο στα χέρια της:

Η μακροπρόθεσμη επένδυση είναι ο καλύτερος τρόπος, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να κρατάτε κάθε μετοχή για πάντα. Πραγματικά μισούμε να βλέπουμε άλλους επενδυτές να χάνουν τα χρήματα που κέρδισαν με κόπο. Όποιος κατείχε την Finnair Oyj ( HEL:FIA1S ) για πέντε χρόνια θα θεραπεύει τις μεταφορικές πληγές του, αφού η τιμή της μετοχής έπεσε 95% εκείνη την περίοδο. Και η πτώση της τιμής της μετοχής συνεχίστηκε την περασμένη εβδομάδα, σημειώνοντας πτώση περίπου 6,4%.

Είναι αστείο πώς είναι τώρα «άδικο» το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς της Κίνας εξακολουθούν να επιτρέπεται να πετούν πάνω από τη Ρωσία. Ποιος εισήγαγε αυτήν την αδικία;

Υπόδειξη: Δεν ήταν η Κίνα ή οι αεροπορικές της εταιρείες.

Ακολουθεί μια τρέχουσα πτήση της British Airways από Λονδίνο προς Χονγκ Κονγκ. Η διαδρομή φαίνεται λίγο περίεργη, έτσι δεν είναι;


μεγαλύτερη ανάλυση

Αυτή είναι η ιδανική διαδρομή μεταξύ Λονδίνου και Χονγκ Κονγκ. Είναι το δρομολόγιο που πετούσε η ΒΑ προτού η βρετανική κυβέρνηση επιβάλει κυρώσεις σε ρωσικούς αερομεταφορείς.


μεγαλύτερη ανάλυση

Ναί. Οι υψηλότερες τιμές και οι μεγαλύτερες πτήσεις είναι εντελώς «άδικες». Αναρωτιέστε ποιος θα μπορούσε να το αλλάξει αυτό;

Μη φοβάστε γι' αυτό. Η ανοησία των κυρώσεων δε θα σταματήσει σύντομα:

Οι Ηνωμένες Πολιτείες φωνάζουν στενούς συμμάχους για την πιθανότητα επιβολής νέων κυρώσεων στην Κίνα εάν το Πεκίνο παράσχει στρατιωτική υποστήριξη στη Ρωσία για τον πόλεμό της στην Ουκρανία, σύμφωνα με τέσσερις Αμερικανούς αξιωματούχους και άλλες πηγές.

Οι διαβουλεύσεις, οι οποίες βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο, αποσκοπούν στη συγκέντρωση υποστήριξης από μια σειρά χωρών, ιδίως εκείνων της πλούσιας Ομάδας των 7 (G7), για να συντονίσουν την υποστήριξη για τυχόν πιθανούς περιορισμούς.
...
Δεν ήταν σαφές ποιες συγκεκριμένες κυρώσεις θα προτείνει η Ουάσιγκτον. Οι συνομιλίες δεν είχαν αποκαλυφθεί προηγουμένως. Τα αρχικά βήματα της κυβέρνησης Μπάιντεν για την αντιμετώπιση της κινεζικής υποστήριξης προς τη Ρωσία περιελάμβαναν άτυπη προσέγγιση σε επιτελικό και διπλωματικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένου του υπουργείου Οικονομικών, ανέφεραν πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Είπαν πως οι αξιωματούχοι έθεταν τις βάσεις για πιθανή δράση κατά του Πεκίνου με τη βασική ομάδα χωρών που υποστήριξαν περισσότερο τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία πριν από ένα χρόνο.
...
Ο ρόλος της Κίνας στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας αναμένεται να είναι μεταξύ των θεμάτων όταν ο Μπάιντεν θα συναντηθεί με τον γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς στον Λευκό Οίκο την Παρασκευή. Πριν από αυτό στο Νέο Δελχί την Τετάρτη και την Πέμπτη, ο πόλεμος θα συζητηθεί από υπουργούς Εξωτερικών από δεκάδες χώρες, μεταξύ των οποίων η Ρωσία, η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
...
Ως μέρος μιας σχετικής διπλωματικής ώθησης, η Ουάσιγκτον κέρδισε τη γλώσσα σε μια δήλωση της G7 στις 24 Φεβρουαρίου για τον εορτασμό της πρώτης επετείου του πολέμου που καλούσε τις «τρίτες χώρες» να «σταματήσουν να παρέχουν υλική υποστήριξη στον πόλεμο της Ρωσίας, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν σοβαρό κόστος.
...
Μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες όσον αφορά την επιβολή κυρώσεων στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, είναι η πλήρης ενσωμάτωσή της στις μεγάλες οικονομίες της Ευρώπης και της Ασίας, που περιπλέκει τις συνομιλίες. Οι σύμμαχοι των ΗΠΑ από τη Γερμανία έως τη Νότια Κορέα είναι επιφυλακτικοί στο να αποξενώσουν την Κίνα.

ΤΕΛΟΣ πάντων. Μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι ο Scholz και άλλοι «ηγέτες» θα το πράξουν. Θα καταστρέψουν τις χώρες τους προτού τολμήσουν να πουν στις ΗΠΑ να τα καταφέρουν.

Ας ελπίσουμε πως οι ψηφοφόροι τους θα τους τιμωρήσουν γι' αυτό.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail