Θόρυβοι στο αυτοκίνητο που σε στέλνουν στο συνεργείο - Γιατί δεν πρέπει να τους αγνοήσεις

 

Η ύπαρξη κάποιας βλάβης στο αυτοκίνητο γνωστοποιείται μέσω κάποιων «προειδοποιητικών» θορύβων που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αγνοήσουμε.

Από: carandmotor.gr

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης το γεγονός ότι η καλή κατάσταση του αυτοκινήτου μας αποτελεί «συνώνυμο» της ασφάλειας. Μία βλάβη στον κινητήρα, στο σύστημα διεύθυνσης, ή τα φρένα μπορούν να αποτελέσει αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, και ως εκ τούτου κάθε οδηγός οφείλει να φροντίζει για την έγκαιρη επιδιόρθωσή της.

Όπως έχουμε αναφέρει, η ύπαρξη μία βλάβης στο αυτοκίνητο γνωστοποιείται μέσω των οπτικών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων. Υπάρχουν δε και κάποια ηχητικά σήματα, δηλαδή κάποιοι παραγόμενοι ήχοι - όπως ένα κροτάλισμα, ένα βουητό, ένα τσίριγμα- που μας πανικοβάλλουν και ταυτόχρονα μαρτυρούν ότι κάτι δεν πάει καλά. 

Ας δούμε τους πιο ανησυχητικούς θορύβους στο αυτοκίνητο που δείχνουν ότι η επίσκεψη στο συνεργείο αποτελεί μονόδρομο.

1) Σφύριγμα

Ο πιο συνήθης θόρυβος αφορά σε ένα σφύριγμα το οποίο υποδηλώνει βλάβη στα τμήματα που κινούνται από τον ιμάντα του δυναμό και τον ιμάντα χρονισμού. Ως επί το πλείστον το σφύριγμα οφείλεται εξαιτίας υπερβολικά τεντωμένου ιμάντα ή σπασμένου τεντωτήρα. Το χειρότερο σενάριο είναι ο θόρυβος να προκύπτει από τον ιμάντα χρονισμού, μιας και το κόψιμο του τελευταίου ενδέχεται να επιφέρει παραμόρφωση των βαλβίδων και την καταστροφή του κινητήρα.

2) Κροτάλισμα κινητήρα

Παράλληλα, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να ακούμε ένα ενοχλητικό κροτάλισμα από τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας, ειδικά αν αυτό είναι diesel. Η πιο συχνή αιτία είναι το όχημά μας να «καίει» diesel με μικρό αριθμό κετανίων, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ευκολία αυτοανάφλεξης του καυσίμου και να παράγεται ο εν λόγω χαρακτηριστικός ήχος.

Το πρώτο πράγμα που έχουμε να κάνουμε είναι να ανεφοδιάσουμε το όχημά μας με πετρέλαιο μεγάλου αριθμού κετανίων. Αν ο ήχος συνεχίζει να επιμένει, τότε πρέπει να επισκεφτούμε έναν ειδικό. Στην περίπτωση που το μοτέρ του βενζινοκίνητου οχήματός μας κροταλίζει, τότε ενδεχομένως «καίμε» κακής ποιότητας καύσιμο.

3) Βουητό από το σύστημα μετάδοσης

Σε περίπτωση που έχουμε διανύσει πολλά χιλιόμετρα, ενδεχομένως να χρειάζεται αλλαγή το διαφορικό. Υπάρχει, ωστόσο, και η περίπτωση εκείνη που ο θόρυβος οφείλεται στο σασμάν. Ειδικότερα, εφόσον το όχημά σας διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν αποκλείεται να υφίσταται πρόβλημα στο πλανητικό σετ γραναζιών, κάτι που κρίνεται ως ιδιαίτερα σοβαρό και απαιτεί την έγκαιρη επίσκεψη στο συνεργείο.

Εφόσον ακούμε θόρυβο κατά την εναλλαγή των σχέσεων σε αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό ενδέχεται να σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε βαλβολίνη, δηλαδή το λάδι του κιβωτίου ταχυτήτων που – μεταξύ άλλων - λιπαίνει τα γρανάζια, μειώνοντας έτσι τη φθορά. 

4) Θόρυβος από τα φρένα

Σε περίπτωση που ο παραγόμενος ήχος είναι σαν σφύριγμα, το επικρατέστερο σενάριο είναι να χρειάζονται επιθεώρηση τα τακάκια, και μάλιστα άμεσα προτού φαγωθεί εντελώς το υλικό τριβής και προκαλέσουν φθορά σε άλλα αναλώσιμα που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερο κόστος επισκευής.

Αν, ο ήχος μοιάζει με στρίγκλισμα αυτό σημαίνει ότι δύο επιφάνειες που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να έρχονται σε επαφή, τρίβονται μεταξύ τους. Και σε αυτή την περίπτωση τα τακάκια έχουν φθαρεί υπερβολικά και χρήζουν αντικατάστασης. 

5) Θόρυβος από την εξάτμιση

Σε σπάνιες περιπτώσεις ο σωλήνας της εξάτμισης ενδέχεται να κρέμεται ή ακόμα και να σέρνεται, κάτι το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί φωτιά με την τριβή της εξάτμισης στο οδόστρωμα. Αν ο ήχος μοιάζει με τρίξιμο τότε ενδέχεται να οφείλεται σε τρύπια εξάτμιση που προκαλεί διαρροή καυσαερίων, ή σε φθορά στις βάσεις της εξάτμισης.

6) Μεταλλικοί ήχοι σε λακούβες

Όταν το αυτοκίνητό μας παράγει μεταλλικούς ήχους όταν περνάει πάνω από σαμαράκια, λακούβες ή οποιαδήποτε άλλη εγκάρσια ανωμαλία τότε το πρόβλημα σχετίζεται με την ανάρτηση και πολύ πιθανόν με κάποια φθορά ελαστικού συνδέσμου. Αν ο ήχος είναι υπόκωφος, τότε ενδέχεται να έχει σκάσει κάποιο αμορτισέρ και επομένως χρειάζεται αλλαγή.

5) Θόρυβος από την εξάτμιση

Σε σπάνιες περιπτώσεις ο σωλήνας της εξάτμισης ενδέχεται να κρέμεται ή ακόμα και να σέρνεται, κάτι το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί φωτιά με την τριβή της εξάτμισης στο οδόστρωμα. Αν ο ήχος μοιάζει με τρίξιμο τότε ενδέχεται να οφείλεται σε τρύπια εξάτμιση που προκαλεί διαρροή καυσαερίων, ή σε φθορά στις βάσεις της εξάτμισης.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail