Η Ρωσία μπορεί ακόμα να πατήσει ένα κουμπί και να ακρωτηριάσει την οικονομία της Γερμανίας

pixabay / indoposter
Freepen.gr - Η Γερμανία έσπασε τελείως την πολιτική στενών σχέσεων της πρώην γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ με τον Βλαντιμίρ Πούτιν, η οποία βρισκόταν πίσω από την εξάρτηση του Βερολίνου από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Μόσχας. Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς εγκατέλειψε το ρωσικό πετρέλαιο στα τέλη του 2022, αλλά η χώρα του δεν μπορεί να ξεφύγει από τον έλεγχο του Πούτιν, ο οποίος εξακολουθεί να κρατά το κουμπί που μπορεί να σακατέψει τη Γερμανία: ο αγωγός Druzhba, μέσω του οποίου θα ρέει πετρέλαιο από το Καζακστάν, είναι της Ρωσίας, σημειώνει το rmx.news.

Είναι λοιπόν σαφές πως το Κρεμλίνο ελέγχει τον αγωγό προς τη Γερμανία, ανεξάρτητα ποιου το πετρελαιο ρέει μέσα από αυτόν. Έχουν ήδη γίνει τεράστια βήματα για τη μείωση των εισαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου από το Βερολίνο από τη Ρωσία, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη αρκετές υποδομές, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg.

Το γιγάντιο διυλιστήριο PCK στο Schwedt στη Γερμανία, το οποίο προμηθεύει το 90 τοις εκατό των καυσίμων για το Βερολίνο και τις γύρω περιοχές, φέρνει πετρέλαιο μέσω του αγωγού Druzhba. Το εργοστάσιο, που κατασκευάστηκε όταν η Ανατολική Γερμανία βρισκόταν σταθερά στην τροχιά της Μόσχας, σχεδιάστηκε για την επεξεργασία αργού πετρελαίου της Σιβηρίας, συνδέθηκε με τα κοιτάσματα πετρελαίου της Ρωσίας επεκτείνοντας ένα σύστημα αγωγών που κατασκευάστηκε για να ενισχύσει τον έλεγχο του Κρεμλίνου στους ευρωπαϊκούς δορυφόρους του.

Δεν έχουν αλλάξει πολλά από την επανένωση της Γερμανίας το 1990. Κάποιο αργό μπορεί να εισαχθεί μέσω του λιμανιού του Rostock, αλλά αυτή η διαδρομή δεν έχει την ικανότητα να αντικαταστήσει τον αγωγό δύο διακλαδώσεων του Druzhba. Οι πρώτες ύλες μπορούν επίσης να εισαχθούν μέσω του πολωνικού λιμανιού του Γκντανσκ, χρησιμοποιώντας το δυτικότερο τμήμα του αγωγού Druzhba, που βρίσκεται εκτός του ελέγχου της Μόσχας.

Ωστόσο, αυτή η διαδρομή χρησιμοποιείται ήδη για την προμήθεια πετρελαίου στα διυλιστήρια της Πολωνίας και σε ένα άλλο γερμανικό εργοστάσιο στη Leuna, κοντά στη Λειψία, αφήνοντας ανεπαρκή πλεονάζουσα ικανότητα για την κάλυψη των αναγκών του PCK. Ωστόσο, εάν η Γερμανία δεν μπορεί να τερματίσει την εξάρτησή της από τον ρωσικό αγωγό, μπορεί να αλλάξει αυτό που παρέχεται μέσω αυτού — τουλάχιστον θεωρητικά. Αντί να αγοράζει ρωσικό αργό, μια πρακτική που η γερμανική κυβέρνηση είχε δεσμευτεί να σταματήσει το 2022 ως μέρος των κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την τιμωρία της Μόσχας για εισβολή στην Ουκρανία, το διυλιστήριο θα αγοράσει από το Καζακστάν.

Το σχέδιο είναι τεχνικά εφικτό. Το αργό πετρέλαιο του Καζακστάν από την Κεντρική Ασία διοχετεύεται ήδη στο ρωσικό σύστημα αγωγών, όπου αναμιγνύεται με τοπικό πετρέλαιο και εξάγεται από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας. Η όλη διαδικασία βασίζεται στην ενεργό συμμετοχή του κρατικού φορέα εκμετάλλευσης αγωγών της Ρωσίας Transneft PJSC, του υπουργείου Ενέργειας της χώρας και, εν τέλει, του Κρεμλίνου.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail