Η Βόρεια Θάλασσα θα αποφέρει δισεκατομμύρια δολάρια στη Ρωσία

Denis Kozhevnikov/TASS
Freepen.gr - Το εθνικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής [NSR], όπου το πλάνο θέτει ως στόχο το 2035 και τις επενδύσεις να υπολογίζονται σε 1,8 τρισεκατομμύρια ρούβλια (260 δισεκατομμύρια δολάρια), υπό τις συνθήκες των κυρώσεων θα ευνοήσει την εξαγωγική ευημερία της Ρωσίας για τις επόμενες δεκαετίες, δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Ανάπτυξης της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, Alexey Chekunov στο 12ο διεθνές φόρουμ Arctic: Present and Future.

"Πρόκειται για ένα σχέδιο για τη διασφάλιση της μεταφοράς και της εξαγωγής προϊόντων, που χρειάζεται η παγκόσμια αγορά, τα οποία θα παράγει η Ρωσική Ομοσπονδία τις επόμενες δεκαετίες, και αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Δηλαδή, αυτό είναι ένα σχέδιο για να διασφαλιστεί η ευημερία της Ρωσίας για τις επόμενες δεκαετίες», είπε ο υπουργός, προσθέτοντας πως το σχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένα έργα για να κρατήσει το δρομολόγιο απασχολημένο. Περιλαμβάνουν έργα παραγωγής LNG και πετρελαίου στην Αρκτική. "Αυτό που έχει σημασία είναι οι αμοιβαίες υποχρεώσεις. Έχουμε συνάψει δεσμευτικές συμφωνίες που διευκρινίζουν πότε και τι είδους φορτίο θα παρέχουν οι επιχειρήσεις, ποια υποστήριξη παγοθραυστικών θα ζητηθεί από τη Rosatom και ποιες δημόσιες επενδύσεις πρέπει να γίνουν", πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το σχέδιο, η χώρα θα κατασκευάσει λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές. Επί του παρόντος, ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος είναι πολύ απασχολημένος στην κατεύθυνση Δύσης-Ανατολής και τα οφειλόμενα φορτία μπορεί να φτάσουν τους περίπου 100 εκατομμύρια τόνους ετησίως. «Η επιλογή είναι να μεταφερθούν αυτά τα φορτία προς τα βόρεια, προς τα βορειοδυτικά και στη συνέχεια κατά μήκος της NSR, καθώς η Βόρεια Θαλάσσια Οδός προσφέρει επιπλέον 100 εκατομμύρια τόνους που θα φτάσουν τα  200 εκατομμύρια τόνους έως το 2030 κι επομένως μπορεί να είναι μια εναλλακτική», η είπε ο υπουργός.

Το σχέδιο για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής προβλέπει δώδεκα νέους και δύο αναβαθμισμένους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς, και τον Northern Latitudinal Railway-1. Οι συνολικές επενδύσεις από διάφορες πηγές θα ανέλθουν σε 792 δισεκατομμύρια ρούβλια (11,5 δισεκατομμύρια δολάρια). Σύμφωνα με τον Vladimir Panov, ειδικό εκπρόσωπο της Rosatom, η Ρωσία έχει επί του παρόντος πολύ καλές αρμοδιότητες στη βόρεια ναυτιλία. «Όλα ξεκίνησαν με τις πρωτοποριακές λύσεις της Nornickel, όταν η εταιρεία ήταν η πρώτη στην ιστορία που κατασκεύασε πλοία υψηλών προδιαγραφών κλάσης Αρκτικής και αυτός ο συνδυασμός χωρητικότητας παγοθραυστικών και πλοίων κλάσης Αρκτικής δημιούργησε τη σημερινή πραγματικότητα όσον αφορά την επιμελητεία», είπε.

Η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή είναι η συντομότερη υδάτινη διαδρομή μεταξύ του ευρωπαϊκού τμήματος της Ρωσίας και της Άπω Ανατολής.

Η διαδρομή από την Πύλη Kara στον κόλπο Providence έχει μήκος περίπου 5.600 χλμ. ενώ βρίσκεται εντός των ρωσικών χωρικών υδάτων και εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης της Ρωσίας.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail