Τα πετρελαιοφόρα θα δουν τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης των τελευταίων δεκαετιών

Η ζήτηση για πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου αναμένεται να εκτοξευθεί το επόμενο έτος σε ύψη που δεν έχουν παρατηρηθεί εδώ και τρεις δεκαετίες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Clarkson Research Services, Ltd., που επικαλείται το Bloomberg.

Της Julianne Geiger για το Oilprice.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Ο ερευνητικός οργανισμός προβλέπει ότι ο αριθμός των τονομιλίων θα αυξηθεί το επόμενο έτος κατά 9,5%--η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση από το 1993.

Τονικά μίλια —ο όγκος του φορτίου πολλαπλασιαζόμενος με την απόσταση που διανύει το φορτίο—είναι ένας κοινός μετρητής που χρησιμοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία.

Μέρος του λόγου πίσω από την αναμενόμενη άνοδο της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου είναι η αλλαγή των δρομολογίων λόγω των προσεχών περιορισμών της Ρωσίας στις εξαγωγές. Η Ρωσία θα χρειαστεί να ανακατευθύνει τις ροές αργού προϊόντος σε αγοραστές που δεν εμπλέκονται σε ανώτατα όρια τιμών ή κυρώσεις, όπως η Ασία—αλλά αυτή η αλλαγή δρομολόγησης αναμένεται να αυξήσει την απόσταση που αποστέλλονται τα ρωσικά φορτία. «Θα μπορούσε εύκολα να είναι πέντε ή έξι φορές η απόσταση και αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστείτε πολύ περισσότερα πλοία για να μεταφέρετε τον ίδιο όγκο που εισάγατε προηγουμένως», δήλωσε στο Bloomberg ο Anders Redigh Karlsen, αναλυτής της Kepler Cheuvreux. «Αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια προϊόντων».

Το Σεπτέμβριο, η δανική ναυτιλιακή εταιρεία Torm είπε στο Bloomberg πως «η απαγόρευση της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα από τον Φεβρουάριο του 2023 θα πυροδοτήσει μια αναβαθμονόμηση του οικοσυστήματος του εμπορίου πετρελαίου. Μέρος αυτής της αναβαθμονόμησης του εμπορίου έχει ήδη ξεκινήσει».

Ένας άλλος παράγοντας είναι τα νέα διυλιστήρια στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, τα οποία αναμένεται να αρχίσουν να εξάγουν.

Η αγορά δεξαμενόπλοιων πετρελαιοφόρων έχει ήδη μια καλή χρονιά όσον αφορά τα κέρδη, καθώς οι τιμές για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων σε ταξίδια μεσαίας εμβέλειας αυξάνονται σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008.

Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αυξάνεται από τότε που η ΕΕ επέβαλε κυρώσεις στη Ρωσία και οι ναυτιλιακές εταιρείες έμειναν να προσπαθούν να αποκτήσουν δεξαμενόπλοια κατηγορίας πάγου πριν από το εμπάργκο. Λίγα δεξαμενόπλοια έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια και δεδομένου πως αυτό δεν είναι κάτι που ο κλάδος μπορεί να αντιστρέψει από τη μια μέρα στην άλλη, η προσφορά θα παραμείνει πιθανώς περιορισμένη, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς πετρελαίου και καυσίμων.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail