Η περιοχή έρευνας και διάσωσης του μνημονίου με την Αίγυπτο δεν έχει καμία σχέση με την ΑΟΖ

Πολλές ανακρίβειες λέγονται από πολλούς για το μνημόνιο συνεργασίας της Ελλάδος με την Αίγυπτο για την "Έρευνα και Διάσωση" στα όρια των περιοχών FIR.

Στέλιος Φενέκος
υποναύαρχος ε.α. - πρόεδρος Κοινωνίας Αξιών

1. Η περιοχή έρευνας και διάσωσης δεν έχει σχέση με κυριαρχικά δικαιώματα.

2. Ούτε με "δικαιοδοσία" στη θαλάσσια έρευνα και διάσωση (Juristiction) όπως είπε ο Υπουργός Άμυνας (Συγκεκριμένα για τον αέρα μόνο ισχύει: FIR authoriry excrcises its jurisdiccion strictly within the limits set by Annexes 2 and l 1 of the Convention -δηλαδή απολύτως περιορισμένη σε κανόνες "rules of the air" και διαδικασίες)

3. Ούτε έχει σχέση με την ΑΟΖ, ούτε με την υφαλοκρηπίδα, ούτε τις επηρεάζει, ούτε είναι αναγκαία η σύμπτωση με αυτές.

4. Το FIR είναι η περιοχή που συμφωνήθηκε από ICAO και IMO για να ανατεθούν οι περιοχές ευθύνης / αρμοδιότητας των χωρών για τον έλεγχο της αεροπολοϊας και για την "Έρευνα και Διάσωση στην Θάλασσα", δεδομένου ότι στην ουσία είναι μικτή επιχείρηση (αεροπορική και θαλάσσια) η έρευνα και διάσωση.

5. Δεν έχει καμία σχέση και επίδραση στο Τουρκολυβικό μνημόνιο, ούτε φυσικά και στην Ελληνο-Αιγυπτιακή συμφωνία για την ΑΟΖ.

6. Η σημαντική επίδραση του είναι ότι αφενός είναι συμβατή με τις προβλέψεις IMO και ICAO για την Έρευνα και Διάσωση και επίσης με την "Σύμβαση του Αμβούργου" η οποία προβλέπει και διακρατικές συμφωνίες μεταξύ των χωρών, όπως ήδη έχουμε κάνει με την Μάλτα και με την Ιταλία.

7. Ενισχύει δηλαδή διεθνολογικά την θέση μας στο ζήτημα αυτό, έναντι της παράνομης Τουρκικής θέσης, η οποία δια νόμου επέκτεινε αυθαίρετα την περιοχή της Έρευνας και Διάσωσης πολύ πέραν των περιοχών ευθύνης που της έχουν ανατεθεί από ICAO και IMO, ταυτίζοντάς την με αυτό που υπερφύαλα ονομάζει γαλάζια πατρίδα.

8. Και επίσης σημαντικό είναι ότι μας δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με την Αίγυπτο για να αναπτύξουμε υποδομές κατόπτευσης/επικοινωνίας και επιχειρησιακές δυνατότητες για καλύτερο έλεγχο του θαλάσσιου χώρου και καλύτερη και ταχύτερη κάλυψη στα ζωτικότατα ζητήματα Έρευνας και Διάσωσης.

9. Αυτό θα είναι μία υπεύθυνη στάση της Ελλάδος και της Αιγύπτου έναντι της διεθνούς Αεροπλοϊας και Ναυτιλίας.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail