Οι κυρώσεις της Δύσης κατά της Ρωσίας προκαλούν χάος στη ναυτιλία καθώς εμφανίζεται νέα απειλή

Gaz_Chapp / pixabay
Οι μονομερείς κυρώσεις που εξαπέλυσαν οι δυτικές χώρες στη Ρωσία έχουν προκαλέσει διακοπές στον ενεργειακό εφοδιασμό και ενεργειακό υπερπληθωρισμό σε όλο τον κόσμο. Η Ευρώπη αναζωογονεί την αλυσίδα εφοδιασμού ενέργειας μακριά από τη Ρωσία καθώς προμηθεύει ενεργειακά προϊόντα αλλού. Οι χώρες της ΕΕ αγωνίζονται για τα δεξαμενόπλοια να εισάγουν ενεργειακά προϊόντα από το εξωτερικό, γεγονός που οδήγησε σε άνοδο των παγκόσμιων ναυτιλιακών ναυτιλιακών τιμών.

zerohedge.com - Παρουσίαση Freepen.gr

Από τότε που χτύπησε τη Ρωσία με κυρώσεις, η Δύση συνειδητοποίησε ότι οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι εύθραυστες. Ακόμη και πριν από τον πόλεμο της Ουκρανίας, οι αλυσίδες εφοδιασμού δυσκολεύονταν λόγω της άνισης οικονομικής ανάκαμψης του Covid, των συγκρούσεων εμπορικού πολέμου και των αυξανόμενων γεωπολιτικών κινδύνων.

Ως εκ τούτου, η απόφαση να αναζωογονηθεί ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού ενέργειας της Ευρώπης μακριά από τη Ρωσία, εν μέσω όλου του χάους στον κόσμο, έχει δημιουργήσει έλλειψη πλοίων για τη μεταφορά βασικών καυσίμων σε περιοχές που έχουν πληγεί από την ενέργεια αυτόν τον χειμώνα.

Το Bloomberg ανέφερε πως η Ευρώπη εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο, ντίζελ και αργό πετρέλαιο από μακρινές περιοχές που διατηρούν τα δεξαμενόπλοια σε διαμετακόμιση για παρατεταμένες περιόδους και καθυστερούν την επιστροφή τους σε υπηρεσία για άλλες κρίσιμες ναυτιλιακές διαδρομές. Οι ειδικοί της ναυτιλίας προειδοποιούν ότι αυτό πυροδοτεί την τελευταία άνοδο των ναύλων παγκοσμίως με δεξαμενόπλοια.



Οι ναύλοι μεταφοράς LNG είναι σε υψηλά επίπεδα για αυτήν την εποχή και απειλούν να ξεπεράσουν την περσινή χειμερινή αιχμή. Το κόστος αποστολής φορτίου αμερικανικού πετρελαίου στην Κίνα είναι στο υψηλότερο από το 2020, ενώ η μεταφορά ενός φορτίου πετροχημικής πρώτης ύλης νάφθας από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία κοστίζει περισσότερο από το διπλάσιο από ό,τι το Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange.



Η έλλειψη πλοίων απειλεί να επηρεάσει τις ασιατικές οικονομίες που εισάγουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ, καθώς μπορεί να δυσκολευτούν να λάβουν εφεδρικά φορτία σε σύντομο χρονικό διάστημα εάν ο καιρός γίνει εξαιρετικά κρύος αυτόν το χειμώνα, είπαν έμποροι και πλοιοκτήτες. Ακόμη και οι αποστολές πρώτων υλών πετροχημικών γίνονται πιο ακριβές στη μεταφορά, επιβαρύνοντας περαιτέρω τους αγοραστές που παλεύουν με την υποτονική ζήτηση για χημικά καθώς ο ρυθμός παραγωγής επιβραδύνεται.

Αυξάνονται οι ανησυχίες πως η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων LNG αυτόν το χειμώνα μπορεί να προκαλέσει διακοπές στη μεταφορά φορτίων.

Οι πλοιοκτήτες απαιτούν από τους μεταφορείς LNG να επιστρέψουν στις εγκαταστάσεις του Freeport στο Τέξας πριν από την επανεκκίνηση των εργασιών τον Νοέμβριο μετά από πυρκαγιά που έκλεισε το εργοστάσιο στις αρχές Ιουνίου.

«Αυτό που είδαμε στη ναυτιλία φέτος ήταν αξιοσημείωτο ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στη Xeneta, μια πλατφόρμα ανάλυσης της αγοράς φορτίου.

Οι κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία είναι ο ένοχος πίσω από το ενεργειακό χάος σε όλο τον κόσμο και τις ραγδαίες τιμές των δεξαμενόπλοιων, ενώ κινδυνεύει να αυξηθεί η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων για ενοικίαση αυτόν το χειμώνα. Τι χάος έχει γίνει αυτό.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail