Ναυάγιο του καταδρομικού Moskva: Ο καθοριστικός παράγοντας που σημειώνουν αναλυτές

Η ναυαρχίδα του στόλου του ρωσικού ναυτικού της Μαύρης Θάλασσας, το πυραυλικό καταδρομικό Moskva, βυθίστηκε στις 14 Απριλίου 2022. Σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, το καταδρομικό βυθίστηκε ως αποτέλεσμα πυρκαγιάς, η οποία με τη σειρά της οδήγησε στην έκρηξη πυρομαχικών. τα αίτια της πυρκαγιάς δεν κατονομάζονται. Ωστόσο, οι εικόνες από το σημείο της συντριβής δείχνουν ότι οι πραγματικοί λόγοι της βύθισης είναι ακόμα άγνωστοι.


Πολλοί στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες τείνουν στην άποψη ότι η αληθινή αιτία είναι πιθανότατα η πυραυλική επίθεση της 13ης Απριλίου 2022 από το πυραυλικό σύστημα Neptun του Ουκρανικού Ναυτικού. Έτσι, το Moskva είναι το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που έχει βυθιστεί ποτέ από πύραυλο.

Παρά τις επιτυχημένες ενέργειες των ουκρανικών στρατευμάτων, για των οποίων την υπεροχή έναντι του ρωσικού πολεμικού πλοίου έγινε λόγος από τα ΜΜΕ, η κύρια συμβολή στο ναυάγιο προήλθε από την ίδια τη Ρωσία.

Σύμφωνα με στρατιωτικό εμπειρογνώμονα, το καταδρομικό Moskva είχε σημαντικά προβλήματα ακόμη και πριν από την έναρξη της ειδικής επιχείρησης στην Ουκρανία. Πρώτα απ 'όλα, παρά την τεχνολογική υπεροχή του ρωσικού ναυτικού λόγω της ύπαρξης καλών συστημάτων αεράμυνας, πυραύλων κατά πλοίων, τορπίλες και συστήματα ραντάρ, η εκπαίδευση του πληρώματος απείχε πολύ από το να είναι επιθυμητή. Τα συστήματα αεράμυνας Fort (S-300) που είναι εγκατεστημένα στο καταδρομικό επιτρέπουν την αποτελεσματική εξάλειψη εναέριων στόχων. Ωστόσο, αυτό απαιτεί υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων του προσωπικού του πλοίου. Οι δηλώσεις της ρωσικής διοίκησης για το σωστό επίπεδο εκπαίδευσης των πληρωμάτων της αποδείχθηκαν ψέματα, όπως απέδειξε η καταστροφή στο καταδρομικό Moskva.

Αν προσέξετε φωτογραφίες του πλοίου που βυθίζεται, μπορείτε να δείτε ότι χτυπήθηκε από δύο βλήματα. Το πρώτο χτύπησε στον χώρο της τραπεζαρίας, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στο ανθρώπινο δυναμικό του πλοίου και προκαλώντας φωτιά στο μηχανοστάσιο. Το δεύτερο χτύπησε το υπόστεγο του ελικοπτέρου, αλλά δεν εξερράγη, όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Είναι επίσης προφανές ότι τα πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος Fort και Osa βρίσκονται σε θέση πορείας, γεγονός που δείχνει ότι το πλοίο δεν είναι επιχειρησιακό.


 
Και ακόμη και λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω συνθήκες, κρίνοντας από τη φωτογραφία, το πλοίο δεν έχει χάσει τη δυνατότητα «επιβίωσής» του, δεν είναι κρίσιμο, αλλά και τα κύρια στοιχεία μάχης είναι άθικτα. Λόγοι για την επείγουσα εκκένωση του πληρώματος μάλλον απλώς δεν υπήρχαν. Ωστόσο, μπορούμε να δούμε ότι όλες οι σωσίβιες λέμβους εκτοξεύονται. Είναι επίσης προφανές πως δεν εφαρμόστηκαν μέτρα διάσωσης στη ναυαρχίδα, γιατί ακόμη και τα φινιστρίνια έμειναν ανοιχτά, κάτι που αποτελεί κατάφωρη παράβαση και πιθανώς έναν από τους λόγους της οριστικής βύθισης του πλοίου. Ειδικά αν θεωρήσει κανείς αξιόπιστες τις πληροφορίες για την καταιγίδα που σημειώθηκε.



Θα πρέπει επίσης να υπενθυμίσουμε πως το καταδρομικό Moskva τέθηκε σε υπηρεσία το 1982. Παρά το γεγονός ότι η γενική επισκευή του πραγματοποιήθηκε από το 2017 έως το 2019, αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα του εκσυγχρονισμού του καταδρομικού. Το κύριο πρόβλημά του είναι η έλλειψη δυνατοτήτων να χτυπήσει χαμηλούς στόχους. Θα μπορούσε να είχε λυθεί με την εγκατάσταση του μελλοντικού Tor-MF SAM στο σκάφος. Ωστόσο, λόγω διαφορετικών συνθηκών, αυτό δεν έγινε. Πρώτα απ 'όλα, επειδή η ανάπτυξη του SAM δεν ολοκληρώθηκε. Ως εκ τούτου, τίθεται το ερώτημα εάν άξιζε τον κόπο η ανάπτυξη του καταδρομικού στον τομέα των αντιπλοϊκών πυραύλων χαμηλών πτήσεων που αναπτύχθηκαν από το Ουκρανικό Ναυτικό ή που προμήθευσαν οι δυτικές χώρες. Σύμφωνα με τον Maxim Klimov, στρατιωτικό αναλυτή, το καταδρομικό χτυπήθηκε από πυραύλους Kh-59M της ουκρανικής αεροπορίας που εκτοξεύτηκαν από βομβαρδιστικό Su-24M. Την ίδια στιγμή, αποκλείεται να χτυπήθηκε από τους πυραύλους από το έδαφος της γειτονικής Ρουμανίας. Είναι προφανές ότι παρά τις πρόσφατες αποφάσεις για τη νέα επέκταση του ΝΑΤΟ προς τη Ρωσία (σε βάρος της πρώην ουδέτερης Φινλανδίας και Σουηδίας), η Δύση δεν σκοπεύει να συμμετάσχει ανοιχτά στη σύγκρουση με τη Ρωσία και μάχεται «μέχρι τον τελευταίο Ουκρανό». Αυτό αποδεικνύεται από την επέκταση της στρατιωτικής βοήθειας με τη μορφή χρηματοδότησης και όπλων. Η άφιξη μισθοφόρων δεν μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως πράξη άμεσης συμμετοχής του ΝΑΤΟ στον πόλεμο.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η συμμετοχή του Moskva στην επιχείρηση εγκρίθηκε από την ηγεσία του ρωσικού ναυτικού. Ο διοικητής του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας επιθεώρησε προσωπικά το πλοίο και έμεινε ικανοποιημένος από το έργο των συστημάτων αεράμυνας. Ωστόσο, σε μια πραγματική κατάσταση μάχης, συνέβη μια καταστροφή, την οποία το ρωσικό πολεμικό πλοίο δεν μπόρεσε να αποτρέψει.

Επίσης, οι αποφάσεις που ελήφθησαν από τη διοίκηση του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού σχετικά με την ανάπτυξη πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου παραμένουν ασαφείς. Μοναδικά στον εξοπλισμό τους τα πλοία όπως το Admiral Kasatonov καταλαμβάνουν πλέον ευάλωτες θέσεις όσον αφορά τη συμμετοχή τους στην πιθανή σύγκρουση με το ΝΑΤΟ. Οι στόλοι αυτών των χωρών μπορούν προφανώς να την καταστείλουν με τις δικές τους δυνάμεις στη Μεσόγειο Θάλασσα, αφού οι χώρες που ανήκουν στη συμμαχία είναι στην πλειοψηφία τους στην περιοχή. Επιπλέον, δεδομένης της έναρξης της επιδείνωσης των σχέσεων στη Σκανδιναβία, η απουσία πλοίου τουλάχιστον στο λιμάνι βάσης του φαίνεται πολύ περίεργη.

Έτσι, η αρχή του τέλους του καταδρομικού Moskva ορίστηκε πολύ πριν από την επίθεση με πυραύλους. Αυτό δείχνει για άλλη μια φορά τα προβλήματα στις ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις, για τα οποία συνηθίζεται να σιωπά τον τελευταίο καιρό. Οι συνέπειες πιθανών πρακτικών διαφθοράς συμβάλλουν επίσης σε μια αρνητική εξέλιξη για τη Ρωσία στην Ουκρανία, όπου μια σύντομη και επιτυχημένη επιχείρηση θα ήταν δυνατή με την κατάλληλη στάση.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail