Γιατί το κινεζικό lockdown στη Σαγκάη ίσως αποδειχθεί πιο επικίνδυνο από τον πόλεμο στην Ουκρανία εκτινάσσοντας τον πληθωρισμό

Το Ευρωπαϊκό Επιμελητήριο Εμπορίου στην Κίνα ανέφερε στις 7 Απριλίου ότι τα μέλη του διαπιστώνουν μείωση του όγκου στο λιμάνι της Σαγκάης κατά 40% σε εβδομαδιαία βάση

Από: bankingnews.gr

Η παρανοϊκή πολιτική μηδενικής ανοχής της Κίνας για την ανάσχεση της πανδημίας και το ολοκληρωτικού χαρακτήρα lockdown αναμένεται πως θα επιφέρει ακόμη ένα πλήγμα στη διεθνή οικονομία, η οποία ήδη υφίσταται τις συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία – ίσως όπως επισημαίνεται σε ανάλυση του Reuters το Σάββατο 16 Απριλίου 2022 και δεινότερες.
Καίτοι διεξάγεται ευρεία συζήτηση για το πώς θα διαφοροποιηθεί το σύστημα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, η εξάρτηση του πλανήτη από τα κινεζικά εργοστάσια μόνον αυξάνεται και το lockdown που απαφάσισε η κινεζική κυβέρνηση αναμένεται να εκτοξείσει τον πληθωρισμό.

Οι 100 μεγαλύτερες πόλεις

Σχεδόν το 75% των μεγαλύτερων 100 μεγαλουπόλεων της Κίνας, που παράγουν το μισό και πλέον ΑΕΠ της δεύτερης τη τάξει παγκόσμιας οικονομίας, υπόκειται σε διαφορετικής διαβάθμισης περιορισμούς λόγω πανδημίας, αρχής γενομένης από τις 6 Απριλίου, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Gavekal.
Οι περισσότεροι από τα 26 εκατομμύρια κάτοικοι της Σαγκάης απαγορεύεται να εξέλθουν των οικιών τους για διάστημα άνω των 15 ημερών.
Οι αποθήκες έχουν κλείσει και έχει διακοπεί η πρόσβαση στο πιο πολυσύχναστο παγκόσμιο λιμάνι για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Διακοπή παραγωγής των i iPhones

Ειδικά η Pegatron, που κατασκευάζει (για λογαριασμό της Apple) τα iPhones, διέκοψε την παραγωγή της σε δύο εργοστάσια. Τα ακραία μέτρα είχαν επιβληθεί και τον Μάρτιο στην επαρχία Τζιλίν, μια κομβικής σημασίας αραβοσιτοπαραγωγό περιοχή, όπου, επιπλέον, βρίσκονται και εργοστασιακές εγκαταστάσεις της ιαπωνικής Toyota και της γερμανικής Volkswagen.
Ο κόμβος εξαγωγών της Γκουανγκντόνγκ, επίσης, αναμένεται να δεχθεί νέο χτύπημα με τον περιορισμό των ταξιδιών και τη μαζική διεξαγωγή τεστ.
Η ναυτιλιακή Maersk προειδοποιεί για συμφόρηση στα λιμάνια, ελλείψεις σε φορτηγά και μείωση της αερομεταφοράς φορτίου.

H πολιτική μηδενικής ανοχής

Ο σχεδιασμός έγκειται στο να ανασχεθεί πλήρως η μετάδοση του ιού.
Τα δρακόντεια μέτρα εγκλεισμού έδωσαν τη δυνατότητα στην Κίνα να επανεκκινήσει γρήγορα τα εργοστάσιά της μετά το πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας.
Ωστόσο, η μετάλλαξη Omicron αποδεικνύεται περισσότερο μεταδοτική.
Ο δυσμενής οικονομικός αντίκτυπος γίνεται αισθητός πέραν των συνόρων της χώρας.

Cargo to flood ports when China lockdowns lift - FreightWaves
 
Ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ

Τα προβλήματα εξαιτίας του εμπορικού πολέμου της με τις ΗΠΑ και μετά λόγω πανδημίας έκαναν πολλές κυβερνήσεις και επιχειρηματικά στελέχη να επισπεύδουν τα σχέδιά τους να παύσουν την εξάρτησή τους από τους προμηθευτές τους στην Κίνα.
Ο επικεφαλής της Παγκοσμίου Τράπεζας D. Malpass έκανε λόγο για καθολικά οφέλη της διαφοροποίησης από την Κίνα.
Αυτό, όμως, στην ουσία δεν άλλαξε.
Το μερίδιο της Κίνας στις παγκόσμιες εξαγωγές ανήλθε πέρυσι στο 15,4%, υπερβαίνοντας το 13,1% του 2019, σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein.

Get ready for the next supply chain shockwave | Freight News | Freightalent  International
 
Πτώση των εξαγωγών κατά 40%

Το Ευρωπαϊκό Επιμελητήριο Εμπορίου στην Κίνα ανέφερε στις 7 Απριλίου ότι τα μέλη του διαπιστώνουν μείωση του όγκου στο λιμάνι της Σαγκάης κατά 40% σε εβδομαδιαία βάση.
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk προειδοποιεί για συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς των κοντέινερ, ελλείψεις σε φορτηγά και μείωση της αερομεταφοράς φορτίου.
Η άρνηση του Πεκίνου να μάθει να ζει με τον ιό είναι ιδαίτερα πιθανό σε συνδυασμό με την άνοδο του γεωπολιτικού ρίσκου λόγω του Ουκρανικού να μεταφραστεί σε υψηλότερες τιμές για τον πλανήτη.

SOS από τις επιχειρήσεις


Την Παρασκευή (15/4) σε ρεπορτάζ της η Deutche Welle επισημαίνει τις επιπτώσεις για τις επιχιερήσεις.
Ένα από τα κορυφαία στελέχη της Huawei, ο Richard Yu, προειδοποίησε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης WeChat, για «μπλοκαρισμένες» αλυσίδες εφοδιασμού.
«Εάν η Σαγκάη εξακολουθήσει να μην μπορεί να συνεχίσει την εργασία και την παραγωγή, από τον Μάιο, όλοι οι τεχνολογικοί και βιομηχανικοί παράγοντες που εμπλέκονται στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας θα κλείσουν εντελώς, ειδικά η αυτοκινητοβιομηχανία!».

Σοβαρό πλήγμα στην ανάπτυξη

να σημειωθεί ότι το Πεκίνο υιοθέτησε αυτή την ακραία στρατηγική, τη στιγμή που οι ΗΠΑ και άλλες κυβερνήσεις εγκαταλείπουν τους περιορισμούς και προσπαθούν πλέον« να ζήσουν με τον ιό».
«Τα μέτρα δεν μπορούν να χαλαρώσουν», δήλωσε ο Κινέζος πρόεδρος, XI Jiping σύμφωνα με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
«Η επιμονή είναι νίκη», πρόσθεσε.
Ωστόσο, οι περιορισμοί σε περιοχές που παράγουν smartphone, ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και άλλα αγαθά στον κόσμο, ώθησαν τους αναλυτές να προβλέψουν τη «μείωση της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας έως και 5%», σε σχέση με την άνοδο κατά 8,1% πέρυσι.
Η ανάπτυξη της Κίνας διαμορφώθηκε στο 4% το τελευταίο τρίμηνο του 2021, αφού οι αυστηρότεροι επίσημοι έλεγχοι στο χρέος προκάλεσαν κατάρρευση σε πωλήσεις κατοικιών, κατασκευές και βιομηχανίες που υποστηρίζουν εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

The Latest Supply Chain Complication | Northern Trust
 
Οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει, ότι μπορεί να υπάρξει διακοπή της παραγωγής, εάν συνεχιστούν οι περιορισμοί στη Σαγκάη.
«Εάν οι εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας στη Σαγκάη και τις γύρω περιοχές δεν μπορούν να βρουν τρόπο να συνεχίσουν δυναμικά την εργασία και την παραγωγή, όλοι οι κατασκευαστές αυθεντικού εξοπλισμού μπορεί να χρειαστεί να σταματήσουν την παραγωγή τον Μάιο», δήλωσε την Πέμπτη (14/4) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο επικεφαλής της Xpeng, He Xiaopeng.
Η Xpeng έχει αναφερθεί και ως Κινέζος ανταγωνιστής του αμερικανικού γίγαντα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla του Elon Musk.
Παράλληλα, τα μέτρα για τον κορωνοϊό έχουν επηρεάσει και ξένους κατασκευαστές.
Η Volkswagen είπε ότι «χτυπήθηκε σοβαρά από τα κρούσματα Covid-19 στο Τσανγκτσούν και τη Σαγκάη», με την εταιρεία να αναφέρει πως «προσωρινά αδυνατεί να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση των πελατών», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του κινεζικου΄βραχίονα του ομίλου, Stephan Wollenstein.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail