Το σχέδιο της Άγκυρας για να εξουθενώσει την Πολεμική Αεροπορία – «Πόλεμος» φθοράς στο Αιγαίο και απειλές

Αεροπορικές πηγές τονίζουν ότι αν η Τουρκική αεροπορία συνεχίσει τις προκλήσεις στον αέρα με το ρυθμό που το κάνει από τις αρχές του 2022 το οικονομικό κόστος των αναχαιτίσεων για την HAF αναμένεται να εκτιναχθεί στα ύψη.

Από: newpost.gr - του Κώστα Σαρικά

Γινόταν και στο παρελθόν αλλά σε μικρότερη έκταση και κυρίως όταν ανέβαινε το «θερμόμετρο» σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο. Το τελευταίο χρονικό διάστημα όμως όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι γείτονες έχουν θέσει σε εφαρμογή σχέδιο καθημερινής συστηματικής φθοράς και εξάντλησης της Πολεμικής μας Αεροπορίας με τον συνδυασμό πτήσεων μαχητικών, αεροσκαφών ηλεκτρονικού πολέμου και κυρίως των μη επανδρωμένων UAV πάνω από το Αιγαίο.

Χαρακτηριστικά είναι όσα έγιναν την περασμένη Τετάρτη όταν 11 Τουρκικά μαχητικά F-16 εισέβαλαν ταυτόχρονα στο FIR Αθηνών από πέντε διαφορετικές κατευθύνσεις τόσο στο Βορειοανατολικό και Κεντρικό Αιγαίο όσο και στα Δωδεκάνησα. Στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας σήμανε όπως ήταν φυσικό συναγερμός και δόθηκε εντολή άμεσης απογείωσης  μαχητικών από τα αεροδρόμια Readiness σε Λήμνο, Σκύρο και Καστέλι αλλά σε αεροσκάφη επιφυλακής από Μητρικές Βάσεις. Με δώδεκα Ελληνικά «γεράκια» να βρίσκονται την ίδια ώρα στον αέρα και να κινούνται Ανατολικά για να προσεγγίσουν να αναγνωρίσουν και να αναχαιτίσουν τους «εισβολείς».

Όμως οι γείτονες όχι μόνο δεν έδειξαν διάθεση να εμπλακούν με τα Ελληνικά μαχητικά αλλά παρέμειναν ελάχιστα λεπτά εντός FIR Aθηνών με ένα από τα ζεύγη να πετά μάλιστα και πάνω από την Παναγιά στις Οινούσσες. Αποχώρησαν Ανατολικά συνεχίζοντας την εκπαίδευσή τους πάνω από την Τουρκία και εκτελώντας κατά γράμμα όπως φαίνεται  τη διαταγή. Η οποία δεν είναι άλλη από την συνεχή φθορά των  «μπλε» φτερών. Οι γείτονες «ξοδεύουν» σχεδόν καθημερινά ελάχιστα λεπτά από τις εκπαιδευτικές πτήσεις των ιπτάμενων της TuAF προκειμένου να υποχρεώσουν τα Ελληνικά μαχητικά επιφυλακής να απογειωθούν να τα προσεγγίσουν και να τα αναχαιτίσουν πάνω στην οριογραμμή. Και στις περισσότερες περιπτώσεις μέσα σε ελάχιστα λεπτά στρέφουν 180ο και αποσύρονται. Κόστος σε καύσιμα, φθορά μαχητικών, ώρες πτήσης και κόπωση των Ελλήνων ιπτάμενων είναι ο ξεκάθαρος στόχος των γειτόνων με ταυτόχρονη αμφισβήτηση Ελληνικών Κυριαρχικών Δικαιωμάτων.

Την ίδια ώρα η Πολεμική Αεροπορία καλείται να διαχειριστεί τόσο τις πτήσεις των Τουρκικών αεροσκαφών ηλεκτρονικού πολέμου CN-235 και ATR-72 όσο κυρίως το πολύωρο πέρασμα πάνω από το Αρχιπέλαγος των μη επανδρωμένων UAV Anka, Bayraktar και εσχάτως  των Aksungur. Πτήσεις οι οποίες πλέον είναι καθημερινές και σε αρκετές περιπτώσεις από τις αρχές του χρόνου πέρα από τον μεγάλο αριθμό παραβάσεων του FIR Aθηνών και παραβιάσεων Εθνικού Εναέριου Χώρου εξελίσσονται και σε υπερπτήσεις πάνω από Ελληνικά νησιά. «H παραβίαση είναι παραβίαση είτε πρόκειται για μαχητικά είτε για UAV και η αντίδραση της Αθήνας είναι η ίδια» τονίζουν οι Ελληνικές αρχές μέσω του υπουργείου Εξωτερικών με την χώρα μας να απαντά με διαβήματα τα οποία όμως δεν δείχνουν να υπολογίζονται καν από τους γείτονες.

Αεροπορικές πηγές τονίζουν ότι αν η Τουρκική αεροπορία συνεχίσει τις προκλήσεις στον αέρα με το ρυθμό που το κάνει από τις αρχές του 2022 το οικονομικό κόστος των αναχαιτίσεων για την HAF αναμένεται να εκτιναχθεί στα ύψη. Και όλα δείχνουν ότι η διάθεση της Άγκυρας παραπέμπει σε κλιμάκωση έπειτα και από τις δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου αλλά και της εκπροσώπου του Τουρκικού υπουργείου Άμυνας με τις οποίες «σημαδεύουν» συνεχώς τα Ελληνικά ακριτικά νησιά με τη την παράλογη απαίτηση της αποστρατικοποίησης. Ρητορική αλλά και ενέργειες των γειτόνων που επιβάλλουν την εντατικοποίηση της εξοπλιστικής ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail