Turkish-Air-Force |
Freepen.gr - Το περιοδικό Forbes, ένα από τα κορυφαία έντυπα των ΗΠΑ, έγραψε ότι εάν το αίτημα της Τουρκίας για μαχητικά αεροσκάφη F-16 απορριφθεί από τις ΗΠΑ, μπορεί να στραφεί στην αγορά αεροπλάνων από την Κίνα ή τη Νότια Κορέα.
Στο άρθρο σημειώνεται πως «Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε βαρύ τίμημα για την απόφαση να αγοράσει τους S-400 από τη Ρωσία» κι αναφέρθηκε ότι η Τουρκία μπορεί να μην έχει μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς για τουλάχιστον 10 χρόνια.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες αφαίρεσαν την Τουρκία από το πρόγραμμα των F-35 πέρυσι αφού αγόρασε το σύστημα αεράμυνας S-400 από τη Ρωσία. Η είδηση πως η Τουρκία ζήτησε 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 και 80 κιτ εκσυγχρονισμού από τις ΗΠΑ για τον εκσυγχρονισμό των γηρασμένων F-16 στο απόθεμά της παρουσιάστηκε στα μέσα ενημέρωσης τον περασμένο Οκτώβριο.
«ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ»
Στο Forbes σημειώθηκε ότι εάν απορριφθεί το αίτημα της Τουρκίας για F-16, πιθανότατα δεν θα στραφεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη Su-35 από τη Ρωσία για να μην γίνει στόχος νέων αμερικανικών κυρώσεων ενώ οι δυνατότητες αγοράς μαχητικών από την Ευρώπη είναι επίσης περιορισμένες.
Υπενθυμίστηκε ότι η Βρετανία επέβαλε κυρώσεις στην Τουρκία λόγω της επιχείρησης κατά της Συρίας, ενώ η Γαλλία πούλησε πρόσφατα μαχητικά αεροσκάφη Rafale στην Ελλάδα. Ως αποτέλεσμα, αναφέρθηκε ότι η Σουηδία είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα από την η Τουρκία μπορεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη.
Επισημαίνοντας ότι η Τουρκία συνεργάστηκε με το Πακιστάν για την παραγωγή του δικού της μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, του TF-X, το Forbes υποστηρίζει πως είναι απίθανο αυτό το αεροπλάνο να παραχθεί στο εγγύς μέλλον.
Η Αγκυρα, η οποία έχει περιορισμένες επιλογές, μπορεί να στραφεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη Chengdu J-10C από την Κίνα, αλλά αυτή η κατάσταση δεν θα ευχαριστήσει τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, σχολιάζει το Forbes ενώ παράλληλα τονίζει ότι μια άλλη επιλογή θα μπορούσε να είναι το αεροσκάφος KF-21 Boramae που αναπτύχθηκε από τη Νότια Κορέα, το οποίο βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του πρωτοτύπου.
Στο άρθρο σημειώνεται πως «Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε βαρύ τίμημα για την απόφαση να αγοράσει τους S-400 από τη Ρωσία» κι αναφέρθηκε ότι η Τουρκία μπορεί να μην έχει μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς για τουλάχιστον 10 χρόνια.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες αφαίρεσαν την Τουρκία από το πρόγραμμα των F-35 πέρυσι αφού αγόρασε το σύστημα αεράμυνας S-400 από τη Ρωσία. Η είδηση πως η Τουρκία ζήτησε 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 και 80 κιτ εκσυγχρονισμού από τις ΗΠΑ για τον εκσυγχρονισμό των γηρασμένων F-16 στο απόθεμά της παρουσιάστηκε στα μέσα ενημέρωσης τον περασμένο Οκτώβριο.
«ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ»
Στο Forbes σημειώθηκε ότι εάν απορριφθεί το αίτημα της Τουρκίας για F-16, πιθανότατα δεν θα στραφεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη Su-35 από τη Ρωσία για να μην γίνει στόχος νέων αμερικανικών κυρώσεων ενώ οι δυνατότητες αγοράς μαχητικών από την Ευρώπη είναι επίσης περιορισμένες.
Υπενθυμίστηκε ότι η Βρετανία επέβαλε κυρώσεις στην Τουρκία λόγω της επιχείρησης κατά της Συρίας, ενώ η Γαλλία πούλησε πρόσφατα μαχητικά αεροσκάφη Rafale στην Ελλάδα. Ως αποτέλεσμα, αναφέρθηκε ότι η Σουηδία είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα από την η Τουρκία μπορεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη.
Επισημαίνοντας ότι η Τουρκία συνεργάστηκε με το Πακιστάν για την παραγωγή του δικού της μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, του TF-X, το Forbes υποστηρίζει πως είναι απίθανο αυτό το αεροπλάνο να παραχθεί στο εγγύς μέλλον.
Η Αγκυρα, η οποία έχει περιορισμένες επιλογές, μπορεί να στραφεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη Chengdu J-10C από την Κίνα, αλλά αυτή η κατάσταση δεν θα ευχαριστήσει τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, σχολιάζει το Forbes ενώ παράλληλα τονίζει ότι μια άλλη επιλογή θα μπορούσε να είναι το αεροσκάφος KF-21 Boramae που αναπτύχθηκε από τη Νότια Κορέα, το οποίο βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του πρωτοτύπου.
* πληροφορίες sozcu.com.tr