Μιλώντας στην τουρκική ραδιοτηλεόραση TRT Haber, ο Ismail Demir, επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB), είπε πως «η πόρτα είναι ανοιχτή για τις φιλικές και συμμαχικές χώρες που θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτό το έργο» που περιλαμβάνει την κατασκευή του κρυφού TF-X Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης (MMU), γράφει η ινδική defenseworld.net.
"Η διαδικασία σχεδιασμού (του MMU) βρίσκεται σε εξέλιξη και η χώρα έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζει διάφορα μέρη", πρόσθεσε ο Demir.
Ενώ η SSB υποστήριζε πάντοτε ότι το μαχητικό αεροσκάφος TF-X θα ήταν εντελώς αυτόχθονο, είναι γνωστό πως η τουρκική βιομηχανία στερείται ορισμένων κρίσιμων τεχνολογιών που απαιτούνται για την υλοποίηση αυτού του έργου.
Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ ARMY-2021 στα τέλη Αυγούστου, ο Διευθυντής της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Στρατιωτικής-Τεχνικής Συνεργασίας, Ντμίτρι Σουγκάγιεφ είπε ότι η Ρωσία διεξάγει διαβουλεύσεις με την Τουρκία για την παροχή τεχνολογίας και εμπειρογνωμοσύνης για το φιλόδοξο έργο μαχητικών αεροσκαφών TF-X της Άγκυρας.
Νωρίτερα, η Τουρκία είχε ανακοινώσει πως επέλεξε τη γαλλική εταιρεία Dassault Systems να παρέχει λογισμικό ελέγχου πτήσεων για το TF-X.
Τον Ιούνιο, ο Temel Kotil, γενικός διευθυντής της Turkish Aerospace Industries (TAI), ο οποίος είναι ο κύριος ανάδοχος του έργου, δήλωσε στο κρατικό Anadolu Agency ότι η διαδικασία παραγωγής προχωρά καλά και πως το πρωτότυπο, που περιλαμβάνει αεροηλεκτρονικό, χειριστικό και υδραυλικό συστήματα, θα αποκαλυφθούν για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου 2023. Η παραγωγή των τμημάτων του MMU πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Ένας έτοιμος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του μαχητικού στην αρχή. Ένας νέος κινητήρας που αναπτύσσεται από την TRMotor θα ενσωματωθεί στο αεροσκάφος αργότερα, πρόσθεσε ο Kotil. Ο όμιλος Kale της Τουρκίας είχε προηγουμένως ξεκινήσει μια κοινή επιχείρηση με τη βρετανική Rolls-Royce για την ανάπτυξη και κατασκευή κινητήρων για το TF-X.
Ο Ντεμίρ είχε επίσης πει νωρίτερα σχετικά με την προμήθεια κινητήρα ότι η βρετανική Rolls Royce είχε προσφέρει την ανάπτυξη κινητήρων για το συγκεκριμένο αεροσκάφος σε μια συγκεκριμένη συνεργασία. Ωστόσο, δεν ήταν όλες οι προϋποθέσεις αποδεκτές από την Άγκυρα.
Ο επικεφαλής του τμήματος αεροσκαφών SSB Abdurrahman Şeref Can δήλωσε προηγουμένως σε ένα πρόγραμμα πως το έργο θα προχωρήσει με τη μορφή παραγωγής «μπλοκ» και ότι το πρώτο αεροσκάφος που θα βγει το υπόστεγο θα είναι τέταρτης γενιάς.
Η TAI έχει συνδεθεί με πολλές τοπικές και διεθνείς εταιρείες για την κατασκευή του τζετ. Η Aselsan θα παρέχει αεροηλεκτρονικά και υλικό υπολογιστή για το MMU, ενώ η TAI και η Havelsan θα αναπτύξουν λογισμικό για το τζετ.