Η Άγκυρα «τρέμει» τα Rafale: Ξεκίνησε η «κατασκοπεία» μέσω… Κατάρ – Οι «δικλείδες ασφαλείας» που ανησυχούν την Ελλάδα

Η Τουρκία επιθυμεί να «σκανάρει» τα πανίσχυρα γαλλικά μαχητικά έτσι ώστε να γνωρίζει τις δυνατότητές τους, τα χαρακτηριστικά και τα συστήματα λειτουργίας για να μπορεί να τα αντιμετωπίσει στο Αιγαίο.

Από: newpost.gr

Υπεγράφη η στρατιωτική συμφωνία συνεργασίας ανάμεσα σε Τουρκία και Κατάρ και προβλέπει την ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων του Κατάρ για πέντε χρόνια στην γειτονική μας χώρα. Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ εκεί θα εγκατασταθούν τεχνικό προσωπικό και διαφόρων ειδών αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων μαχητικά αεροσκάφη τύπου Rafale.

Η Άγκυρα έχει αντιληφθεί το πρόβλημα που της προκαλέσουν τα ελληνικά Rafale στο Αιγαίο και έτσι προχώρησαν σε συμφωνία με το Κατάρ για να εκπαιδευτούν ακόμα περισσότερο στις περίφημες «ριπές ανέμου». Ωστόσο υπάρχουν κάποιες «δικλείδες ασφαλείας».
                       
Το Nordic Monitor είχε δημοσιοποίησει το περιεχόμενο της στρατιωτικής συμφωνίας συνεργασίας των δύο χωρών πριν από μια εβδομάδα περίπου, δίχως ωστόσο να επιβεβαιώνεται η υπογραφή της, κάτι που τελικά ανέφερε η Sözcü και η Haberyildizi πριν από λίγες ώρες.
 
Τι προβλέπει η συμφωνία

Το Κατάρ θα αναπτύξει στο τουρκικό έδαφος και πιο συγκεκριμένα στο Ικόνιο:

  •     12 μαχητικά αεροσκάφη τύπου Rafale
  •     9 μαχητικά αεροσκάφη τύπου Mirage-2000
  •     4 αεροσκάφη στρατηγικών μεταφορών τύπου C-17 Globemaster III
  •     4 μεταγωγικά αεροσκάφη τύπου C-130
  •     7 ελικόπτερα πολλαπλών ρόλων τύπου AW-129
  •     Δύναμη 250 στρατιωτών, ως τεχνικό προσωπικό

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το δημοσίευμα του Nordic Monitor, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν διαβίβασε στις 3 Ιουνίου τη συμφωνία στην τουρκική Εθνοσυνέλευση για έγκριση, ενώ ακόμα απέστειλε συνημμένο σημείωμα που εξηγεί ότι η συμφωνία αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην μεταφορά τεχνογνωσίας και εμπειρίας από τους Τούρκους στους πιλότους και στο προσωπικό του Κατάρ.

Ακόμα, η συμφωνία αναφέρει ότι, σε περίπτωση αιτήματος της Τουρκίας, τα αεροσκάφη του Κατάρ θα μπορούν να μεταφέρουν τουρκικά πυρομαχικά, προσωπικό και ανθρωπιστική βοήθεια εντός και εκτός της Τουρκίας, αποδεικνύοντας ότι οι δύο χώρες δεν περιορίζονται μόνο στην εκπαίδευση. Η συμφωνία θα παραμείνει σε ισχύ για πέντε χρόνια και θα παρατείνεται αυτόματα για ένα χρόνο κάθε φορά, εκτός εάν ένα από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη γνωστοποιήσει την πρόθεσή του να αποσυρθεί.

Με αυτή τη συμφωνία η Τουρκία επιθυμεί να «σκανάρει» τα πανίσχυρα γαλλικά μαχητικά έτσι ώστε να γνωρίζει τις δυνατότητές τους, τα χαρακτηριστικά και τα συστήματα λειτουργίας για να μπορεί να τα αντιμετωπίσει στο Αιγαίο.

Η συγκεκριμένη συμφωνία ενέχει κινδύνους για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, αφού, όπως επισημαίνει το Nordic Monitor, υπάρχουν κάποιες «δικλείδεις ασφαλείας». Ειδικότερα, ο ιστότοπος που έχει στην κατοχή του τη συμφωνία, αναφέρει ότι: «Παρά το γεγονός ότι υπάρχει ρήτρα, που υπογραμμίζει πως δεν παρακωλύεται η εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από πολυμερείς και διμερείς συμφωνίες, ωστόσο προκύπτουν πολλά προβλήματα κατά την εφαρμογή αυτής».

Και συνεχίζει λέγοντας:
«Για παράδειγμα, εάν οι πιλότοι του Κατάρ θελήσουν να εκπαιδευτούν σε τουρκικά μαχητικά, όπως για παράδειγμα σε F-16 που έχουν κατασκευαστεί από τις ΗΠΑ, πρέπει πρώτα να ληφθεί η άδεια και η έγκριση των ΗΠΑ. Στο σημείο αυτό, υπενθυμίζουμε ότι το 2017, οι ΗΠΑ απέρριψαν μια τουρκική πρόταση να χρησιμοποιήσουν Πακιστανούς πιλότους για την εκπαίδευση Τούρκων πιλότων σε μαχητικά αεροσκάφη F-16. Ομοίως, η Πολεμική Αεροπορία του Κατάρ πρέπει να ζητήσει άδεια από τη Γαλλία, ώστε να μπορούν οι Τούρκοι πιλότοι να πετάξουν και να εκπαιδευτούν στα γαλλικά μαχητικά, διότι βάσει της συμφωνίας, πρέπει πάντα να είναι παρών ένας Τούρκος πιλότος στο αεροσκάφος».
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail