«Άχρηστες» για την Ελλάδα οι φρεγάτες Belhara ή όποιες άλλες, υπάρχουν φθηνότερες λύσεις για πλωτά restaurant

Οι δύο φρεγάτες Belhara που ΘΑ πάρουμε, ότΑΝ τις αγοράσουμε και αφού ναυπηγηθούν, ΘΑ έρθουν στην Ελλάδα κάπου στο 2023-2024. Και ίσως πάρουμε άλλες δύο. Κάπου, κάπως, κάποτε. Ίσως και όχι. Όσο για το ελληνικής σχεδίασης πολεμικό πλοίο ΑΛΣ παραμένει εδώ και 10 χρόνια στα ντοσιέ μολονότι σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το ΠΝ για τις ανάγκες του.

Του Στρατή Μαζίδη

Καταρχήν δε γνωρίζουμε αν δύο κούκοι, κι εν προκειμένω δύο Belhara φέρνουν την άνοιξη σε μια χώρα που υποτίθεται πως επιθυμεί να ελέγξει μια θαλάσσια ζώνη από τις παρυφές της Αδριατικής μέχρι τα δυτικά της Κύπρου και τα βορειοδυτικά της Αιγύπτου, μέσα σε έναν στόλο του οποίου αρκετές φρεγάτες είναι μεγαλύτερες σε ηλικία από τους κυβερνήτες τους.

Να ήταν τέσσερις, να ήταν έξι, να ήταν οκτώ που θα μας στοίχιζαν και φθηνότερα ανά μονάδα, να ναυπηγούσαμε τις μισές στην Ελλάδα, να άνοιγαν δουλειές σε ελληνικές εταιρείες, να τρέχαμε παράλληλα το ΑΛΣ, να πάει στο καλό.

Αλλά εδώ που τα λέμε και για να έχουμε καλό ερώτημα γιατί ανάμεσα σε 4 αμερικανικές LCS και 3 γαλλικές Belhara με το ίδιος κόστος 2 δις [και ναυπήγηση LCS στην Ελλάδα], η προηγούμενη κυβέρνηση προέκρινε και τροχιοδρόμησε αυτή τη λύση; Ποιος τελικά επέλεξε τις Belhara; Κάποιος ναύαρχος; Κάποιος ενδιάμεσος; Είναι σίγουροι ότι δεν υπάρχουν καλύτερες λύσεις στην αγορά; Έχουν κοιτάξει τις επιλογές από Κορέα; Έχουν δει τη νέα ΜΕΚΟ; Γιατί δεν εκσυγχρονίζουν τις υπάρχουσες ΜΕΚΟ; Για ποιο λόγο δε βλέπουμε τι μπορούμε να κάνουμε με το ΑΛΣ; Θυμάμαι τι δήλωνε ο κ. Τσίπρας για αυτό όταν ήταν στην αντιπολίτευση; Και ποια τα αντισταθμιστικά μας οφέλη από τους Γάλλους στους οποίους δώσαμε και οικόπεδα στην ΑΟΖ;
Και μέχρι να έρθουν, τι κάνουμε; Οι Τούρκοι ναυπηγούν διαρκώς νέες μονάδες που πλαισιώνουν τις ήδη υπάρχουσες. Ναυπήγησαν τις 4 κορβέτες κλάσης Ada, ετοιμάζεται το πρώτο ελαφρύ αεροπλανοφόρο, ναυπηγούν τα έξι υποβρύχια 214 κλάσης Piri Reis ενώ προχωρούν το σχέδιο MILDEN για ακόμη έξι εγχώρια υποβρύχια κόπιες των 214 και τέλος προχωρούν τις ναυπηγήσεις των δικών τους φρεγατών.

Ποιος θα μας καλύψει στο ενδιάμεσο αν συμβεί κάτι; Ο Πούτιν; Ο Τραμπ; Ο Μακρόν; Ο Κοντόν; Μάλλον κανένας. Στη βράση κολλάει το σίδερο και μέχρι να έρθουν οι όποιες φρεγάτες, μόνο αεροπορικά θα μπορούσε να μας ενισχύσει κάποιος στο ενδιάμεσο πολύ πιο γρήγορα αν ήθελε, αν τον πιέζαμε κι αν είχε ένα ντιλ στα χέρια του.

Ίσως λοιπόν οι Belhara ή όποιες άλλες να έρθουν, αλλά κατόπιν εορτής. Το ένα πρόβλημα είναι αυτό.

Το άλλο που ίσως και να μην είναι πρόβλημα για ορισμένους, είναι αυτό που έθεσε πολύ εύστοχα ο σχολιαστής με το ψευδώνυμο Stirlitz στο Capital. Σκοπεύει η Ελλάδα να τις χρησιμοποιήσει; Ή απλά θα τις έχει να τις καμαρώνει; Θα είναι δηλαδή όπως τα ακριβά αυτοκίνητα που διατηρούνται καλογυαλισμένα στο γκαράζ. Ή μήπως τις αγοράζει (λέμε ΑΝ) απλά για να πει ότι κάτι έκανε διότι με δύο πλοία δε νομίζω πως σώζεται η κατάσταση.

Στη ζωή όταν αγοράζουμε κάτι, δεν το παίρνουμε για να το έχουμε στο περιθώριο αλλά για να το χρησιμοποιήσουμε. Η Ελλάδα με τα 35-37 δις μαξιλάρι συν τα άλλα 5 δις που έχει πετάξει τα τελευταία 5 χρόνια σε δήθεν κοινωνικά μερίσματα κι αυξήσεις κόστους του δημοσίου, θα μπορούσε να έχει την καλύτερη άμυνα στην περιοχή. Να την έτρεμαν όλοι. Κι αυτό χωρίς να αθροίσουμε και άλλα πχ 5,6,7 δις που θα όφειλαν να είχαν δαπανήσει οι Κύπριοι αντί να βασίζονται σε εταιρείες.

Το γεγονός ότι δεν το έκαναν, δεν το κάνουν και εξακολουθούν να μας θεωρούν ανόητους λεγοντάς μας πως δεν υπάρχουν χρήματα για την άμυνα είναι που θέτει επιτακτικά το ερώτημα:

Κύριοι τις χρειαζόμαστε πράγματι τις Belhara; Υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθούν ή τα έχετε βρει οπότε για πλωτά restaurant υπάρχουν και φθηνότερες στις ντάνες της Δραπετσώνας;
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail