Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα απειλεί να διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ακόμη περισσότερο από ό,τι η πανδημία

pixabay
Θυμάστε τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που αντιμετωπίσαμε τις πιο σκοτεινές μέρες της πανδημίας του COVID; Λοιπόν, τώρα μας προειδοποιούν ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε πράγματι να διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Περιττό να πούμε πως αυτό έρχεται σε μια πολύ άσχημη στιγμή, επειδή η οικονομία των ΗΠΑ αντιμετωπίζει πραγματικά προβλήματα τον τελευταίο καιρό. Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο επιθυμούν απεγνωσμένα να επιλύσουν αυτήν την κρίση, και έτσι βομβαρδίζουν τους Χούτι στην Υεμένη. 

Michael Snyder - theeconomiccollapseblog.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο από τον αμερικανικό στρατό από τις πρώτες μέρες των πολέμων στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ. Τη Δευτέρα, σημειώθηκε ένας ακόμη γύρος αεροπορικών και πυραύλων:

Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο πραγματοποίησαν μεγάλης κλίμακας αεροπορικές και πυραυλικές επιδρομές σε εγκαταστάσεις ανταρτών Χούτι σε όλη την Υεμένη τη Δευτέρα, σύμφωνα με κοινή δήλωση, εντείνοντας τις επιχειρήσεις εναντίον της μαχητικής οργάνωσης καθώς υπόσχεται να συνεχίσει να επιτίθεται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι στρατοί των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, με την υποστήριξη της Αυστραλίας, του Μπαχρέιν, του Καναδά και της Ολλανδίας, έπληξαν οκτώ στόχους των Χούτι στην Υεμένη ως απάντηση στις συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούτι, σύμφωνα με κοινή δήλωση των εμπλεκόμενων χωρών. Τα χτυπήματα ακριβείας είχαν σκοπό «να διαταράξουν και να υποβαθμίσουν τις δυνατότητες που χρησιμοποιούν οι Χούτι για να απειλήσουν το παγκόσμιο εμπόριο και τις ζωές αθώων ναυτικών», ανέφερε η δήλωση.

Δυστυχώς, μέχρι στιγμής οι επιθέσειςς δεν φαίνεται να κάνουν πολύ καλό.

Οι Χούτι συνεχίζουν να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και αυτό απογοητεύει πολύ τους Αμερικανούς αξιωματούχους.

Όταν ρωτήθηκε για τις αεροπορικές και πυραυλικές επιδρομές, ο Τζο Μπάιντεν παραδέχτηκε ότι δεν λειτουργούν αλλά λέει πως θα συνεχιστούν ούτως ή άλλως:

Ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και οι κορυφαίοι βοηθοί του έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι τα χτυπήματα μόνο σε στόχους των Χούτι δεν θα εμποδίσουν τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές να απειλούν εμπορικά πλοία στη Μέση Ανατολή.

Όταν ρωτήθηκε από έναν δημοσιογράφο την περασμένη εβδομάδα εάν οι αεροπορικές επιδρομές είχαν αποτέλεσμα, ο Μπάιντεν απάντησε «Λοιπόν, όταν λέτε «δουλεύουν», σταματούν τους Χούτι; Όχι. Θα συνεχιστούν; Ναί."

Εκτός από αεροπορικά και πυραυλικά πλήγματα, σύντομα θα δούμε και πρόσθετα μέτρα;

Αναφέρεται ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν σχεδιάζει τώρα μια «παρατεταμένη στρατιωτική εκστρατεία» εναντίον των Χούτι:

Το Σαββατοκύριακο Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν στην Washington Post πως η κυβέρνηση Μπάιντεν σχεδιάζει μια «παρατεταμένη στρατιωτική εκστρατεία» εναντίον των Υεμενών ανταρτών που υποστηρίζονται από το Ιράν, ακόμη και αφού περίπου επτά γύροι μεγάλων επιδρομών δεν έκαναν τίποτα για να αποτρέψουν ή να υποβαθμίσουν τις επιθέσεις τους με drone και πυραύλους. Συγκεκριμένα, οι ηγέτες των ΗΠΑ εξακολουθούν να αρνούνται σε αυτό το σημείο να αρνηθούν να χρησιμοποιήσουν τη λέξη «πόλεμος» σε σχέση με τις μεγάλης κλίμακας επιθέσεις του αμερικανικού συνασπισμού στους Χούτι στο πλαίσιο της Επιχείρησης Prosperity Guardian.

Αυτό σίγουρα μου ακούγεται σαν πόλεμος και το Κογκρέσο δεν το έχει εγκρίνει.

Αλλά φυσικά η ομοσπονδιακή μας κυβέρνηση δεν ακολουθεί το Σύνταγμα εδώ και πολύ καιρό.

Όλα αυτά λοιπόν σημαίνουν ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον. Σε αυτό το σημείο, ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk προειδοποιεί τους πελάτες του πως θα υπάρξει «σημαντική διακοπή στο παγκόσμιο δίκτυο»:

Η κατάσταση γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα / τον Κόλπο του Άντεν συνεχίζει να παρακολουθείται στενά από τις ομάδες μας. Για το συμφέρον της ασφάλειας των πλοίων, του πληρώματος και του φορτίου των πελατών μας, όλα τα πλοία που προηγουμένως επρόκειτο να διέλθουν από την περιοχή έχουν εκτραπεί νότια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για το άμεσο μέλλον.

Αν και ελπίζουμε σε βιώσιμη επίλυση στο εγγύς μέλλον και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμβάλουμε προς αυτήν την κατεύθυνση, ενθαρρύνουμε τους πελάτες να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι επιπλοκές στην περιοχή και να υπάρξει σημαντική αναστάτωση στο παγκόσμιο δίκτυο. Οι ομάδες μας είναι σε ετοιμότητα για να σας υποστηρίξουν με τον προγραμματισμό σας, εάν χρειαστείτε οποιαδήποτε βοήθεια.

Και στην ετήσια συγκέντρωση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk παραδέχτηκε στην πραγματικότητα ότι θα μπορούσαμε να δούμε «διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού για μερικούς μήνες τουλάχιστον»:

Ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε στο Reuters στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός την Τετάρτη πως τα παγκόσμια ναυτιλιακά δίκτυα θα διακοπούν για τουλάχιστον μερικούς μήνες:

«Έτσι για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης και πιθανώς διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας για μερικούς μήνες τουλάχιστον, ελπίζουμε να είναι μικρότερος, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι μεγαλύτερος επειδή είναι τόσο απρόβλεπτο πώς εξελίσσεται αυτή η κατάσταση».

Αυτό είναι πολύ σοβαρό.

Θα υπάρξουν καθυστερήσεις και θα υπάρξουν ελλείψεις.

Πολλά εμπορικά πλοία δρομολογούνται τώρα σε όλη την ήπειρο της Αφρικής, και αυτό μπορεί να προσθέσει περίπου 3.500 ναυτικά μίλια σε κάθε ταξίδι:

Ωστόσο, το να απομακρυνθείτε από την Ερυθρά Θάλασσα και να κάνετε τη μακρά παράκαμψη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτει περίπου 3.500 ναυτικά μίλια (6.500 χλμ.) και 10-12 ημέρες ιστιοπλοΐας σε κάθε ταξίδι. Αυτό απαιτεί επιπλέον καύσιμα (ένα επιπλέον $1 εκατομμύριο/£ 790.000 σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις), πιθανώς την εύρεση εναλλακτικών λιμένων, προσαρμογές στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και αύξηση του κόστους. Αλλά πολλές εταιρείες κάνουν αυτή την επιλογή αντί να διακινδυνεύσουν επίθεση από πυραύλους και αεροπειρατές.

Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων έχουν αφεθεί για να νοικιάσουν αρκετά πλοία για τα παρατεταμένα ταξίδια που πρέπει τώρα να κάνουν τα πλοία τους για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και υπάρχουν φόβοι πως η κρίση θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες οικονομικές επιπτώσεις, ανεβάζοντας τις τιμές των αγαθών και καθυστερώντας τις παραδόσεις υψηλής αξίας προϊόντα κατά εβδομάδες ή ίσως και περισσότερο.

Τι χάλι.

Και δε θα τελειώσει σύντομα.

Μια εταιρεία που έχει αναλύσει την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ισχυρίζεται πως ήδη βλάπτει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού περισσότερο από ό,τι έκανε η πανδημία του COVID:

Μια κορυφαία εταιρεία παροχής συμβουλών για την αλυσίδα εφοδιασμού των ωκεανών προειδοποιεί ότι οι διακοπές στη ναυτιλία από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ήδη πιο επιζήμιες για τον αντίκτυπο της εφοδιαστικής αλυσίδας από την πρώιμη πανδημία Covid-19.

Το Sea-Intelligence ανέλυσε τις τρέχουσες καθυστερήσεις πλοίων σε σύγκριση με τις καθυστερήσεις των τελευταίων ετών σε μια αναφορά για πελάτες. Τα δεδομένα δείχνουν πως η μεγαλύτερη διέλευση γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας καθώς τα πλοία εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα έχει ήδη πιο σημαντικό αντίκτυπο στα πλοία που είναι διαθέσιμα για παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτό το μέτρο της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι γνωστό στον κλάδο ως «χωρητικότητα πλοίου».

Η μείωση της χωρητικότητας του σκάφους είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον Alan Murphy, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Sea-Intelligence. Το μόνο γεγονός με μεγαλύτερο αντίκτυπο από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας ήταν το «Ever Given», το γιγάντιο φορτηγό πλοίο που καθηλώθηκε στη Διώρυγα του Σουέζ για έξι ημέρες το Μάρτιο του 2021.

Οι αλυσίδες εφοδιασμού στην Ευρώπη και την Ασία πλήττονται περισσότερο από τις αλυσίδες εφοδιασμού στη Βόρεια Αμερική.

Στην πραγματικότητα, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν ήδη ανακοινώσει ότι «σταματούν προσωρινά την παραγωγή»:

Λόγω των συνεχιζόμενων επιθέσεων στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η Volvo Car ανακοίνωσαν ότι σταματούν προσωρινά την παραγωγή τους στην Ευρώπη λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων. Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τον άμεσο αντίκτυπο των διαταραχών της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα στις περιφερειακές βιομηχανικές δραστηριότητες.

Οι αξιωματούχοι της Tesla δήλωσαν πως η παραγωγή των περισσότερων οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Βερολίνο θα ανασταλεί από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου. Η Tesla ανέφερε ως κύριο λόγο τις ελλείψεις εξαρτημάτων που οφείλονται στην εκτροπή των πλοίων μέσω του νοτιότερου σημείου της Αφρικής.

Ο αυξημένος χρόνος ταξιδιού έχει προκαλέσει διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι καθυστερήσεις εξαρτημάτων έχουν επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που συναρμολογούνται για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτή είναι μόνο μια περίπτωση που αναφέρθηκε.

Αλλά παρόλο που η Ευρώπη και η Ασία θα βιώσουν περισσότερες αναταραχές από εμάς, η αλήθεια είναι ότι ολόκληρος ο κόσμος θα νιώσει τελικά τον πόνο.

Και αν ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή πάει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο αργότερα φέτος, αυτό θα κάνει τα πράγματα πολλές φορές χειρότερα.

Ελπίζω λοιπόν πως έχετε προετοιμαστεί για τις ελλείψεις που έρχονται.

Ακόμη και τώρα, οι «σφιχτές προμήθειες» χοιρινού κρέατος έχουν ωθήσει τις τιμές σε εξαιρετικά ανησυχητικά επίπεδα:

Από τα μέσα Δεκεμβρίου, οι τιμές χονδρικής πώλησης για χοιρινή κοιλιά 200 λιρών σε κουτί εκτοξεύτηκαν από 80 δολάρια σε περισσότερα από 133 δολάρια, ή περίπου αύξηση 66% στις προμήθειες σύσφιξης.

Το περιβάλλον για τους παραγωγούς χοιρινού κρέατος ήταν δύσκολο το 2023, με πολλούς να χάνουν, κατά μέσο όρο, 32 $ ανά κεφάλι. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος.

Τον περασμένο μήνα, η Smithfield Foods, η εταιρεία επεξεργασίας χοιρινού κρέατος στον κόσμο, αποκάλυψε ότι θα κλείσει 26 από τις συμβατικές εργασίες χοιροτροφίας της στη Γιούτα.

Αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Οι προμήθειες τόσων πολλών πραγμάτων θα είναι περιορισμένες τους επόμενους μήνες.

Περιττό να πούμε πως η κοινωνία μας δεν πρόκειται να χειριστεί καλά τις μεγάλες οικονομικές διαταραχές.

Η φτώχεια, η έλλειψη στέγης και η πείνα αυξάνονται ραγδαία και οι πόλεις μας είναι γεμάτες με τεράστιες ορδές εξαιρετικά απελπισμένων ανθρώπων .

Τώρα ζούμε σε ένα περιβάλλον όπου πολλοί από αυτούς τους εξαιρετικά απελπισμένους ανθρώπους θα γίνουν βίαιοι με την παραμικρή πρόκληση:

Ένας άνδρας που ούρησε σε ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο στο Μανχάταν έκοψε το λαιμό ενός περαστικού που του είπε να σταματήσει, ανακοίνωσε η αστυνομία τη Δευτέρα.

Το 66χρονο θύμα και δύο άλλοι περαστικοί παραπονέθηκαν όταν είδαν τον άγνωστο να ουρεί σε ένα αυτοκίνητο σταθμευμένο στην E. 14th St. κοντά στην First Ave. στο East Village περίπου στις 5:05 το απόγευμα της Κυριακής, είπαν οι αστυνομικοί.

Αυτό πυροδότησε μια λογομαχία, κατά τη διάρκεια της οποίας το θύμα μαχαιρώθηκε στον λαιμό, προκαλώντας αυτό που η αστυνομία περιέγραψε ως «σοβαρό τραύμα».

Εάν τα πράγματα είναι τόσο άσχημα τώρα, πώς θα είναι οι συνθήκες κατά τη διάρκεια του τεράστιου χάους που είναι μπροστά μας;

Όλα όσα έχουμε ζήσει από τις αρχές του 2020 ήταν απλώς μια προεπισκόπηση των μελλοντικών αξιοθέατων.

Είμαστε ακόμα μόνο στα πολύ πρώτα κεφάλαια αυτής της «τέλειας καταιγίδας», αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι εκεί έξω εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα πράγματα θα «επιστρέψουν στο φυσιολογικό» τελικά.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail