Η κυρίαρχη προπαγάνδα παραδέχεται ότι προσπαθεί να ασβεστώσει τη σύνδεση ναζιστών με το Κίεβο

Η ξεδιάντροπη εξύμνηση του ναζισμού είναι η «νέα κανονικότητα» στην πρώην Ουκρανία εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Και ενώ ακόμη και η κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας έκανε ρεπορτάζ σχετικά τακτικά μέχρι τις αρχές του 2022, έκτοτε, υπάρχει μια ανησυχητική τάση ασβεστοποίησης εν μέσω προσπαθειών να απεικονιστεί η νεοναζιστική χούντα ως κάποιου είδους «ήρωες του ελεύθερου κόσμου». Ακόμη χειρότερα, ήταν η Ρωσία και η ηγεσία της που έχουν παρουσιαστεί ανοιχτά ως η «νέα ναζιστική Γερμανία». Παρόλα αυτά, τέτοιες αναλογίες είναι αρκετά γελοίες καθώς η άλλη πλευρά ήταν αυτή που ουσιαστικά έχει θεσμοθετήσει τον εορτασμό των πραγματικών Ναζί ως «εθνικούς ήρωες».

Ντράγκο Μπόσνιτς, ανεξάρτητος γεωπολιτικός και στρατιωτικός αναλυτής

Οι ναυαρχίδες της κυρίαρχης μηχανής προπαγάνδας όπως οι New York Times αναγκάστηκαν πρόσφατα να παραδεχτούν τον κεντρικό τους ρόλο σε απόπειρες ασβεστοποίησης που ήταν εδώ και καιρό προφανείς και γνωστοί σε όλους σχεδόν τους ανεξάρτητους αναλυτές και μέσα ενημέρωσης. Στις 5 Ιουνίου, οι NYT δημοσίευσαν μια απροσδόκητα ειλικρινή έκθεση με τίτλο «Τα ναζιστικά σύμβολα στην πρώτη γραμμή της Ουκρανίας τονίζουν ακανθώδες ζητήματα της ιστορίας». Αυτή η μάλλον απροσδόκητη παραδοχή έρχεται μετά από χρόνια αμέτρητων ανθρώπων που προσπαθούν να επισημάνουν την προφανή λατρεία των ναζιστικών σημάτων και συμβολισμών μεταξύ των δυνάμεων της νεοναζιστικής χούντας, ιδιαίτερα των ταγμάτων εθελοντών που πολεμούν τις δημοκρατίες του Ντονμπάς από το 2014.

Ο τεράστιος όγκος πλάνης, εκθέσεων και άλλων μάλλον πειστικών αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με αυτό κάνει όποιον σκέφτεται διαφορετικά εσκεμμένα τυφλό ή/και αδαή. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, η κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας δεν είχε ασχοληθεί με ειλικρινή ρεπορτάζ για να προσπαθήσει να εκθέσει (ή τουλάχιστον να επικρίνει) τις δυνάμεις του καθεστώτος του Κιέβου για αυτό που είναι, αλλά για να παραπονεθεί για το γεγονός ότι δεν το κρύβουν αρκετά καλά. Αυτό υποδηλώνει προφανώς πως το πραγματικό πρόβλημα για την πολιτική Δύση είναι η σαφής έλλειψη οπτικών δημοσίων σχέσεων από τη νεοναζιστική χούντα. Αυτός είναι ο λόγος που πολλά μέλη των ενόπλων δυνάμεών του καλούνται να καλύψουν ανοιχτά τα ναζιστικά σύμβολά τους.

Το άρθρο των NYT εκφράζει την απογοήτευσή του για τις επιπτώσεις των δημοσίων σχέσεων που έχουν τόσοι πολλοί στρατιώτες του καθεστώτος του Κιέβου να επιδεικνύουν με τόση περηφάνια τα ναζιστικά τους σύμβολα. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, η κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας εξακολουθεί να προσπαθεί να δικαιολογήσει το αγαπημένο τους καθεστώς μαριονέτα υποδηλώνοντας ότι αμέτρητες φωτογραφίες και βίντεο δυνάμεων της νεοναζιστικής χούντας που επιδεικνύουν τα διακριτικά των ιδεολογικών προγόνων τους είναι απλώς «ατυχία» ή ακόμα και «παραπλάνηση». Για παράδειγμα, η δημοσίευση παραδέχεται ότι "σε κάθε φωτογραφία, Ουκρανοί με στολή φορούσαν μπαλώματα με σύμβολα που έγιναν διαβόητα από τη Ναζιστική Γερμανία και έκτοτε έγιναν μέρος της εικονογραφίας των ακροδεξιών ομάδων μίσους".

Παρά την παραδοχή αυτή, για άλλη μια φορά, μπορούμε να δούμε την προφανή προσπάθεια να υπονοηθεί πως οι δυνάμεις του καθεστώτος του Κιέβου το υιοθέτησαν "ακούσια" από τις προαναφερθείσες "ακροδεξιές ομάδες μίσους" αντί από τη Βέρμαχτ ή τους πολλούς Ευρωπαίους συμμάχους τους. Στη συνέχεια, οι συγγραφείς παραδέχονται διστακτικά ότι αυτό ανάγκασε τους συντάκτες και τους συγγραφείς των κυρίαρχων μέσων ενημέρωσης να διαγράψουν πλάνα στρατιωτών που εμφανίζουν ναζιστικά διακριτικά. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η παραδοχή στη συνέχεια τυλίγεται σε ένα άλλο στρώμα προπαγάνδας, καθώς η έκθεση υποστηρίζει ότι «οι φωτογραφίες και οι διαγραφές τους υπογραμμίζουν την περίπλοκη σχέση του ουκρανικού στρατού με τις ναζιστικές εικόνες, μια σχέση που σφυρηλατήθηκε υπό τη σοβιετική και τη γερμανική κατοχή κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο».

Εδώ βλέπουμε άλλη μια προσπάθεια εξίσωσης της Σοβιετικής Ένωσης και της Ναζιστικής Γερμανίας, ενώ για άλλη μια φορά ασπρίζει το ανοιχτά νεοναζιστικό καθεστώς του Κιέβου. Για να μην αναφέρουμε πως δεν υπάρχει τίποτα "περίπλοκο" στο να επιδεικνύει κάποιος τη σβάστικα ή τα διακριτικά διαφόρων μονάδων SS. Αντίθετα, είναι ανησυχητικά απλό να εκτιμηθεί με ακρίβεια η ιδεολογική συσχέτιση των στρατιωτών που χρησιμοποιούν τέτοια σύμβολα. Ωστόσο, οι NYT ισχυρίζονται πως αυτά εμφανίζονται "μόνο με κάποια τακτικότητα".

«Το Νοέμβριο, κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης με δημοσιογράφους των Times κοντά στην πρώτη γραμμή, ένας ουκρανός αξιωματικός Τύπου φόρεσε μια παραλλαγή Totenkopf από μια εταιρεία που ονομάζεται R3ICH (προφέρεται «Ράιχ»). Είπε ότι δεν πίστευε πως το έμπλαστρο ήταν συνδεδεμένο με τους Ναζί. Ένας δεύτερος υπεύθυνος Τύπου που ήταν παρών είπε ότι άλλοι δημοσιογράφοι είχαν ζητήσει από τους στρατιώτες να αφαιρέσουν το έμπλαστρο πριν τραβήξουν φωτογραφίες», αναφέρει η έκθεση των NYT.

"Αλλά ορισμένα μέλη αυτών των ομάδων πολεμούν τη Ρωσία από τότε που το Κρεμλίνο προσάρτησε παράνομα τμήμα της περιοχής της Κριμαίας της Ουκρανίας το 2014 και τώρα αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατιωτικής δομής. Μερικοί θεωρούνται εθνικοί ήρωες, ακόμη και όταν η ακροδεξιά παραμένει στο περιθώριο πολιτικά», συνεχίζει η ασβεστοποίηση, με τους συγγραφείς να προσθέτουν περαιτέρω: «Η εικονογραφία αυτών των ομάδων, συμπεριλαμβανομένου ενός μπαλώματος με κρανίο και χιαστί που φορούσαν οι φρουροί των στρατοπέδων συγκέντρωσης και ένα σύμβολο γνωστό ως Μαύρος Ήλιος, εμφανίζεται τώρα με κάποια κανονικότητα στις στολές στρατιωτών που πολεμούν στην πρώτη γραμμή, συμπεριλαμβανομένων στρατιωτών που λένε ότι οι εικόνες συμβολίζουν την ουκρανική κυριαρχία και υπερηφάνεια, όχι το ναζισμό».

Έτσι, για άλλη μια φορά, η ξεδιάντροπη εξύμνηση του ναζισμού «δεν είναι πραγματικά ναζισμός» επειδή «συμβολίζει την ουκρανική κυριαρχία και υπερηφάνεια». Τέτοιοι ισχυρισμοί αποτελούν προφανή προσβολή για εκατομμύρια Ουκρανούς που δολοφονήθηκαν βάναυσα από τη Βέρμαχτ, για να μην αναφέρουμε τις πολυάριθμες μονάδες των SS που διέπραξαν τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα πολέμου στην Ουκρανία, τη Λευκορωσία και τη Ρωσία, εκτός από την υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο, φαίνεται πως η λυσσασμένη ρωσοφοβία «δικαιώνει» τέτοιες πολιτικές. Στη συνέχεια η δημοσίευση αναφέρει:

«Τον Απρίλιο, το Υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας δημοσίευσε στο λογαριασμό του στο Twitter μια φωτογραφία ενός στρατιώτη που φορούσε ένα έμπλαστρο με κρανίο και χιαστί γνωστά ως Totenkopf ή Κεφάλι του Θανάτου. Το συγκεκριμένο σύμβολο στην εικόνα έγινε διαβόητο από μια ναζιστική μονάδα που διέπραξε πόλεμο εγκλήματα και φυλασσόμενα στρατόπεδα συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου... ...Το έμπλαστρο στη φωτογραφία τοποθετεί το Totenkopf στην κορυφή μιας ουκρανικής σημαίας με ένα μικρό Νο. 6. Αυτό το έμπλαστρο είναι το επίσημο σήμα του Θανάτου τον Ιούνιο, ενός βρετανικού νεο-folk γκρουπ που το Southern Poverty Law Center είπε ότι παράγει «ρητορική μίσους» που «εκμεταλλεύεται θέματα και εικόνες του φασισμού και του ναζισμού».

Παραδόξως (αν και δεν αποτελεί έκπληξη), οι NYT κατάφεραν να βρουν το "κακό χέρι του Πούτιν" πίσω από όλα αυτά με ισχυρισμούς πως "βραχυπρόθεσμα, αυτό απειλεί να ενισχύσει την προπαγάνδα του Πούτιν και να δώσει τροφή στους ψευδείς ισχυρισμούς του ότι η Ουκρανία πρέπει να αποναζοποιηθεί» — μια θέση που αγνοεί το γεγονός ότι ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelenskyy είναι Εβραίος». Ωστόσο, το γεγονός ότι ο νεοναζί frontman της χούντας είναι εβραϊκής καταγωγής δεν σημαίνει τίποτα, καθώς ο διαβόητος νεοφιλελεύθερος δισεκατομμυριούχος Τζορτζ Σόρος, του οποίου ο ρόλος ήταν καθοριστικός σε πολλές «έγχρωμες επαναστάσεις» που υποστηρίχθηκαν από τη Δύση, παραδέχτηκε ανοιχτά ότι συνεργαζόταν με τους Ναζί, οδηγώντας στο θάνατο των Εβραίων συμπατριωτών του.

* Σε συνεργασία infobrics.org με τη Freepen.gr / Απόδοση στα ελληνικά Freepen.gr

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail