Η Ρωσία ξεπερνά την Ευρώπη με τη νέα εμπορική της διαδρομή Ιράν-Αρμενία

Η Ρωσία ήταν πάντα ερωτευμένη με την ευρωπαϊκή αγορά, παρά την απέχθεια της ΕΕ απέναντί ​​της. Είναι μια κλασική περίπτωση αγάπης χωρίς ανταπόκριση, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τη Ρωσία να προσπαθήσει να δημιουργήσει νέους εμπορικούς δρόμους με την Ευρώπη. Και μάντεψε τι; Η Ρωσία έχει τώρα βρει ένα νέο εμπορικό δρόμο μέσω Ινδίας, Ιράν και Αρμενίας που θα μπορούσε να ξεπεράσει την Ευρώπη.

Ansh Pandey - tfiglobalnews.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, η φιλορωσική Αρμενία πρόκειται να επεξεργαστεί ένα νέο μεταφορικό διάδρομο Ευρώπης-Ινδίας-Ιράν. Στόχος της ειδικής ομάδας είναι να αναπτύξει μια νέα διαδρομή μεταφοράς φορτίου που θα συνδέει τις χώρες της Ανατολικής Ασίας, της Ινδίας και του Ιράν με την Ευρώπη μέσω της Γεωργίας και της Μαύρης Θάλασσας, ως εναλλακτική λύση στο διεθνή μεταφορικό διάδρομο Βορρά-Νότου.

Η νέα διαδρομή πρόκειται να συνδέσει την Ευρώπη με την Ινδία και τις χώρες της Ανατολικής Ασίας μέσω του Ινδικού Ωκεανού. Επικεφαλής της ειδικής ομάδας θα είναι ο Αρμένιος υπουργός Οικονομίας, ο οποίος θα πρέπει να αναφέρεται στον Πρωθυπουργό σε τριμηνιαία βάση. Η ομάδα πρέπει να δημιουργήσει επαφές και να συζητήσει τεχνικά και άλλα θέματα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ινδίας, της Γεωργίας και του Ιράν.

Οι πρώτες πολιτικές διαβουλεύσεις σε τριμερή μορφή μεταξύ των Υπουργείων Εξωτερικών της Αρμενίας, του Ιράν και της Ινδίας πραγματοποιήθηκαν στις 20 Απριλίου στο Ερεβάν. Τα θέματα που συζητήθηκαν περιελάμβαναν νέους οικονομικούς, περιφερειακούς και επικοινωνιακούς διαύλους, καθώς και τις προοπτικές εμβάθυνσης της τριμερούς συνεργασίας σε διάφορους τομείς.

Μια εμπορική διαδρομή Ιράν-ΕΕ

Εάν αυτό το σχέδιο υλοποιηθεί, η ΕΕ θα έχει μια νέα αποκλειστική εμπορική οδό για την αποστολή εξαγωγών χωρίς κανένα νέο κόστος. Αυτό θα ήταν αναμφίβολα επωφελές για την ΕΕ. Ωστόσο, η πρόταση να συνδεθεί πρώτα το λιμάνι Chahabar με το Ερεβάν και μετά να μεταφερθεί κατευθείαν στην ΕΕ προκαλεί έκπληξη. Όμως, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τον ρόλο που θα μπορούσε ενδεχομένως να παίξει η Ρωσία σε αυτή τη συμφωνία.

Το Ιράν θέλει να πουλήσει το πετρέλαιο του, αλλά δεν μπορεί να προμηθεύσει απευθείας πετρέλαιο λόγω των κυρώσεων. Η Ρωσία εξάγει το πετρέλαιο της στο Ιράν, το οποίο στη συνέχεια επανεξάγεται. Επιπλέον, η Ρωσία επιδιώκει ενεργά νέους οικονομικούς δεσμούς με το Ιράν.

Η σύνδεση και η αγάπη της Αρμενίας με τη Ρωσία είναι επίσης γνωστή. Η Ρωσία είναι ο μονοπωλιακός προμηθευτής φυσικού αερίου και άλλων ενεργειακών πόρων, συμπεριλαμβανομένων των πυρηνικών καυσίμων για τον Πυρηνικό Σταθμό της Μετσαμόρ, ο οποίος παρέχει το 40% της εγχώριας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Επιπλέον σε αυτό, πολλές χιλιάδες Αρμένιοι μετανάστες εργάτες διαμένουν στη Ρωσία και η Ρωσία αντιπροσωπεύει το 70 τοις εκατό των μεταφορών χρημάτων από το εξωτερικό στην Αρμενία, που έφτασε το ρεκόρ των 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Είναι δύσκολο να αρνηθούμε τους ρωσικούς δεσμούς σε αυτή τη συμφωνία, ειδικά από τη στιγμή που ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ ήρθε στην Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν για να επιλύσει την κρίση του Ναγκόρνο-Καραμπάχ.

Ρωσικός σύνδεσμος

Αυτό καθιστά πιο βέβαιο τον ισχυρισμό μιας νέας ρωσικής εμπορικής οδού. Η Ρωσία δημιουργεί νέους εμπορικούς δεσμούς με την ΕΕ με διάφορα μέσα, όπως μια κερκόπορτα. Η ΕΕ μπορεί να απεχθάνεται τη Ρωσία, αλλά δεν μπορεί να αρνηθεί τα οφέλη αυτής της νέας εμπορικής οδού.

Η ΕΕ μπορεί να απεχθάνεται τη Ρωσία, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν πως ο Πούτιν έχει έναν άσσο στο μανίκι του. Με την Ινδία, το Ιράν και την Αρμενία να συμμετέχουν σε αυτόν τον εμπορικό δρόμο, είναι μια πραγματική ονειρική ομάδα που θα μπορούσε να ξεπεράσει την Ευρώπη στο δικό της παιχνίδι.

Και ας μην ξεχνάμε την ενεργό επιδίωξη οικονομικών δεσμών της Ρωσίας με το Ιράν – είναι πρακτικά αχώριστοι σε αυτό το σημείο. Και με τις ισχυρές συνδέσεις της Αρμενίας με το Ιράν, είναι σαν να βρίσκονται όλοι στην ίδια λέσχη μυστικών εμπορικών οδών.

Έτσι, ενώ η ΕΕ μπορεί να κουνάει το κεφάλι της για τις φασαρίες της Ρωσίας, είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς ότι δε θα χρησιμοποιήσει αυτή τη νέα εμπορική οδό προς όφελός της.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail