«Θερμό επεισόδιο» στήνει η Τουρκία πάνω από το Αιγαίο: Αυξάνει τα οπλισμένα μαχητικά – Η απάντηση από τα Ελληνικά «γεράκια»

Το Αεροπορικό Επιτελείο πάντως φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να κρατήσει πιο πίσω τα ισχυρά όπλα της Πολεμικής Αεροπορίας ώστε να παραμείνουν άγνωστα στην Τουρκία.

Από: newpost.gr / Του Κώστας Σαρικά

Συνολικά 126 οπλισμένα μαχητικά της Τουρκίας έχουν παραβιάσει μέσα στον Ιανουάριο-και ενώ ο μήνας ακόμα ‘’τρέχει’’-τον Εθνικό Εναέριο Χώρο.

Τις περισσότερες φορές μάλιστα τα F-16 των γειτόνων εισέρχονται μαζικά πάνω από το Αιγαίο σε μεγάλους σχηματισμούς και από διαφορετικές κατευθύνσεις αλλά σχεδόν ταυτόχρονα. Με ξεκάθαρο στόχο να προκαλέσουν αναστάτωση στην Ελληνική αεράμυνα και να αναγκάσουν την Πολεμική Αεροπορία να απογειώσει αντίστοιχο αριθμό αεροσκαφών.

Το νέο ‘’δόγμα’’ της Άγκυρας πέρα από την εμφανή διάθεση για κλιμάκωση της έντασης καταδεικνύει επιπλέον ότι η TuAF προσπαθεί να δείξει ότι οι διαθεσιμότητες της σε μαχητικά παρά τα όσα λέγονται παραμένουν σε υψηλά επίπεδα όπως και ο αριθμός των  ιπτάμενων. Την ώρα μάλιστα που ακόμα και στο εσωτερικό της χώρας αυξάνονται συνεχώς οι φωνές ακόμα και από πρώην επιτελείς  με άμεση γνώση της επιχειρησιακής κατάστασης ότι όχι απλά το ‘’πάνω χέρι’’ έχει περάσει στην Ελλάδα αλλά και όσο προχωρά  ο χρόνος τόσο το χάσμα θα διευρύνεται.

Όμως το πλέον ανησυχητικό είναι ότι ταυτόχρονα με την εκτίναξη των παραβιάσεων από οπλισμένα μαχητικά οι οποίες ήδη έχουν αγγίξει τις 931, παρατηρείται και αύξηση των εμπλοκών με ότι αυτό συνεπάγεται για τον κίνδυνο ατυχήματος.

Τουρκία: 65 απόπειρες εμπλοκής μέσα στο 2023

Σε 65 περιπτώσεις από τις αρχές του 2023 όταν τα Τουρκικά μαχητικά αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά ‘’γεράκια’’ αντί να αποχωρήσουν έστρεψαν και επιδίωξαν την εμπλοκή. Με αποτέλεσμα ακόμα και στην ίδια περιοχή να καταγράφονται ταυτόχρονα πολλές σκληρές εικονικές αερομαχίες και μάλιστα για αρκετά λεπτά καθώς αν και σχεδόν πάντα τα Τουρκικά F-16 εγκλωβίζονται από τα Ελληνικά ραντάρ και ‘’λοκάρονται’’ ακόμα και από τα πυροβόλα των αεροσκαφών της HAF προτιμούν να παραμένουν σε κατάσταση ‘’kill’’ παρά να στρέψουν Ανατολικά και να αποχωρήσουν. Τακτική η οποία δεν συνάδει με το αεροπορικό πνεύμα που επιτάσσει στον χαμένο της μονομαχίας να αποχωρεί. ‘’Συχνά λειτουργούν σα να μη βλέπουν ότι το αεροσκάφος τους έχει πίσω του κολλημένο ένα Ελληνικό μαχητικό’’ αναφέρουν χαρακτηριστικά από το αεροπορικό Επιτελείο.

Οι μαζικές παραβιάσεις από μεγάλο αριθμό μαχητικών έχουν σχεδόν κάθε εβδομάδα την δήθεν ΝΑΤΟϊκή άσκηση ‘’Nexus Ace’’ με τους γείτονες να επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την ιδιότητα του μέλους της Συμμαχίας προκειμένου τελικά να μετατρέψουν την άσκηση σε μια μαζική κίνηση μαχητικών προκειμένου να αμφισβητήσουν τα Κυριαρχικά Δικαιώματα της Ελλάδας στον αέρα.

Η Πολεμική Αεροπορία όπως έχει ήδη αναφέρει το Newpost ‘’διαβάζοντας’’ την τακτική των γειτόνων έχει ήδη λάβει τα μέτρα της ενώ βρίσκεται σε ετοιμότητα για να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον δείκτη εγρήγορσης αν απαιτηθεί. Με τον διπλασιασμό των μαχητικών επιφυλακής τόσο στα αεροδρόμια Readiness όσο και στις μητρικές βάσεις πάντα τα αεροσκάφη που θα απογειωθούν θα είναι είτε σε αντίστοιχο αριθμό με αυτά του ‘’εισβολέα’’ είτε ακόμη περισσότερα. Ενώ παραμένουν στον αέρα και αρκετή ώρα μετά την αποχώρηση και του τελευταίου Τουρκικού αεροσκάφους στέλνοντας το μήνυμα ότι τα ‘’μπλε’’ φτερά είναι το ‘’αφεντικό’’ του Αιγαίου και τα αεροσκάφη της TuAF απρόσκλητα σε εναέριο χώρο που δεν τους ανήκει.

Και φυσικά το μεγάλο άγχος των γειτόνων είναι ότι σταδιακά πάνω από το Αιγαίο θα έχουν να αντιμετωπίσουν τόσο τα 83 αναβαθμισμένα Viper όσο και τα 24 Rafale. Το Αεροπορικό Επιτελείο πάντως φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να κρατήσει πιο πίσω τα ισχυρά όπλα της Πολεμικής Αεροπορίας ώστε να παραμείνουν άγνωστα στην Τουρκική αεροπορία ενώ την ίδια ώρα θα εκπαιδεύονται εντατικά.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail