Β’ Παγκόσμιος: Το B-17 ΦΑΝΤΑΣΜΑ, το άλυτο ως σήμερα ιστορικό μυστήριο

Στις 23 Νοεμβρίου 1944, μια αντιαεροπορική μονάδα της RAF που προστάτευε το αεροδρόμιο του Cortonburg στο Βέλγιο παρατήρησε ένα B-17 Flying Fortress να πετά προς τα εκεί. Το τεράστιο βομβαρδιστικό της Πολεμικής Αεροπορίας του Στρατού των ΗΠΑ πλησίασε με μεγάλη ταχύτητα με κατεβασμένα τα σκέλη προσγείωσης.  

Από: history-point.gr - ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ Δ. ΚΑΡΥΚΑ

Χωρίς αναμενόμενη προγραμματισμένη προσγείωση, το προσωπικό της βάσης υπέθεσε ότι επρόκειτο για κατάσταση έκτακτης προσγείωσης και αντέδρασε ανάλογα. Το Flying Fortress εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση σε ένα κοντινό χωράφι. Το αεροσκάφος μόλις απέφυγε την πρόσκρουση στα αντιαεροπορικά πυροβόλα της μονάδας,  είχε προσγειωθεί γρήγορα και ανεξέλεγκτα. Οι έλικες έσπασαν και οι πτέρυγες χτύπησαν στο έδαφος κατά την κάθοδο. Τρεις κινητήρες συνέχισαν να λειτουργούν, και το προσωπικό της βάσης περίμενε να δει το ταλαιπωρημένο πλήρωμα να εξέρχεται.

Για πάνω από δεκαπέντε λεπτά οι άνδρες στο έδαφος περίμεναν να εμφανιστεί το πλήρωμα του βομβαρδιστικού, αλλά κανείς δεν βγήκε από το = αεροπλάνο. Μετά από είκοσι λεπτά, ο επικεφαλής της μονάδας αντιαεροπορικών επισμηναγός John V. Crisp πλησίασε προσεκτικά το B-17.

Καθώς δεν γνώριζε το αεροσκάφος του πήρε αρκετό χρόνο μέχρι να ανακαλύψει την καταπακτή εισόδου. Τελικά, την ανακάλυψε και  εισήλθε μόνος του στο βομβαρδιστικό. Όλα ήταν άθικτα. Τα αλεξίπτωτα του πληρώματος προσεκτικά τοποθετημένα, τα όργανα και το βιβλίο κωδίκων του πλοηγού στην θέση τους, μέχρι τα τζάκετ των ανδρών βρισκόταν στην άτρακτο. Βρήκε μέχρι σοκολάτες. Όμως δεν βρήκε κανέναν από το πλήρωμα, ούτε ζωντανό, ούτε νεκρό!

Η μόνη σημαντική ένδειξη φαινόταν να είναι η τελευταία σημείωση στο βιβλίο κωδίκων: «bad flak». Η φράση σήμαινε ότι το αεροσκάφος δέχτηκε σφοδρά αντιαεροπορικά πυρά. Ωστόσο δεν είχε καμία ζημιά από πυρά. Οι μόνες ζημιές που είχε υποστεί ήταν κατά την προσγείωση.

Τι είχε συμβεί; Το αεροσκάφος ανήκε στην 91η Μοίρα Βομβαρδισμού η οποία είχε εκτελέσει επιδρομή σε γερμανικά διυλιστήρια στο Merseburg της Γερμανίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της αποστολής είναι που κάτι πήγε στραβά. Το πλήρωμα του αεροσκάφους δεν είχε σκοτωθεί, ούτε είχε αυτοκτονήσει πηδώντας χωρίς αλεξίπτωτο από το αεροσκάφος. Όλα τα μέλη του πληρώματος βρέθηκαν ολοζώντανα και απόλυτα υγιή.

Όταν ερωτήθηκαν απάντησαν ότι η αποθήκη βομβών παρουσίασε πρόβλημα. Έτσι ο κυβερνήτης οδήγησε το αεροσκάφος εκτός σχηματισμού αλλά τότε δέχτηκαν ισχυρά αντιαεροπορικά πυρά που έθεσαν εκτός τον ένα κινητήρα. Το πλήρωμα αποφάσισε να επιστρέψει στην βάση του στην Βρετανία αλλά θεωρώντας ότι το αεροσκάφος δεν θα άντεχε έθεσαν σε λειτουργία τον αυτόματο πιλότο και εγκατέλειψε το αεροσκάφος.

Ωστόσο η περιγραφή τους δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί από τα στοιχεία. Το αεροσκάφος δεν είχε υποστεί τις ζημιές για τις οποίες έκανε λόγο το πλήρωμα. Και αφού τα αλεξίπτωτα βρέθηκαν εντός του βομβαρδιστικού με ποιό τρόπο το πλήρωμα το εγκατέλειψε; Και πως το αεροσκάφος κατάφερε να προσγειωθεί χωρίς να συντριβεί, όπως θα ήταν το λογικό;

Μια προσπάθεια εξήγησης ήταν η θεωρία των συμπτώσεων, ότι δηλαδή το αεροσκάφος έχασε ύψος με την σωστή ταχύτητα, κατέβηκε υπό την σωστή γωνία και προσγειώθηκε χωρίς να συντριβεί από τύχη… Ακόμα όμως κι αν κάτι τέτοιο μπορούσε να συμβεί, τα ερωτήματα σχετικά με το πλήρωμα παραμένουν και ουδείς απάντησε ποτέ σε αυτά. Έτσι το όλο περιστατικό παραμένει έως και σήμερα ένα άλυτο ιστορικό μυστήριο, εκτός κι αν το πλήρωμα είχε αποθηκεύσει στο αεροσκάφος διπλά αλεξίπτωτα, κάτι που όμως δεν πιστοποιείται.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail