Τι ζητά η Βενεζουέλα για να συνεχίσει να στέλνει πετρέλαιο στην Ευρώπη

Η Βενεζουέλα ανέστειλε την αποστολή φορτίων αργού πετρελαίου προς την Ευρώπη στο πλαίσιο του προγράμματος "πετρέλαιο έναντι χρέους" και ζήτησε καύσιμα από την ιταλική Eni και την ισπανική Repsol ως αντάλλαγμα για να συνεχίσει να στέλνει φορτία στη Γηραιά Ήπειρο, όπως ανέφεραν στο Reuters τρεις πηγές με γνώση του θέματος.  

Από: capital.gr

Η κρατική εταιρεία πετρελαιου της Βενεζουέλας PDVSA δεν ενδιαφέρεται πλέον για το πρόγραμμα "πετρέλαιο έναντι χρέους" που ενέκρινε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ τον Μάιο, αίροντας μια διετή απαγόρευση για αποστολή πετρελαίου από τη Βενεζουέλα στην Ευρώπη. 

Η Ουάσινγκτον έδωσε το "πράσινο φως" στη μεταφορά πετρελαίου από τη χώρα της Λατινικής Αμερικής, εφόσον τα έσοδα θα χρησιμοποιούνταν για την εξόφληση του μεγάλου χρέους της PDVSA προς τις Eni και τη Repsol.

"Η PDVSA θέλει να επιστρέψει στις ανταλλαγές πετρελαίου και αυτό δεν είναι ακόμη δυνατό", δήλωσε στο Reuters πηγή που εμπλέκεται στην παράδοση φορτίων πετρελαίου τους τελευταίους μήνες στην Ευρώπη. "Υπάρχει μηδενικό ενδιαφέρον για το πρόγραμμα πετρέλαιο έναντι χρέους".

Το πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα, ιδίως τα φορτιά που φτάνουν σε διυλιστήρια στην Ισπανία, έχουν βοηθήσει την Ευρώπη να περικόψει τις αγορές ρωσικού πετρελαίου μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Αλλά οι όροι της συμφωνίας δεν έχουν αποφέρει μετρητά ή καύσιμα στην PDVSA, τα διυλιστήρια της οποίας προσπαθούν να παράγουν βενζίνη και ντίζελ μετά από χρόνια υποεπενδύσεων.

Η PDVSA, η Eni, η Repsol και το αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Σύμφωνα με τo πρόγράμμα ναυτιλιακών αποστολών της PDVSA, δεν υπάρχουν φορτιά προς παράδοση στην Eni ή στη Repsol τον Αύγουστο, παρόλο που τα αποθέματα αραιωμένου αργού πετρελαίου (DCO) στο λιμάνι του Χοσέ αυξήθηκαν σε περίπου 5 εκατ. βαρέλια από τις 8 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η PDVSA επιθυμεί να λάβει καύσιμα σε αντάλλαγμα για το αργό της, ενώ χρησιμοποιεί μέρος της αξίας των φορτίων για να αντισταθμίσει χρέη δισεκατομμυρίων δολαρίων προς τους εταίρους της κοινοπραξίας, συμπεριλαμβανομένων των Chevron, Eni και Repsol.

Η αναδιαμόρφωση των συμφωνιών θα μπορούσε να βοηθήσει την κρατική εταιρεία της Βενεζουέλας να αναζωογονήσει τις δραστηριότητές της όσον αφορά το βαρύ αργό πετρέλαιο, αφού χρειάζεται να εισάγει αραιωτικά, και να μειώσει το έλλειμμα καυσίμων κίνησης στη χώρα.

Από πέρυσι, η PDVSA βασίζεται κυρίως σε ιρανικά αραιωτικά για να μετατρέψει το βαρύ αργό της σε εξαγώγιμες ποιότητες.

Από τον Ιούνιο, η Eni παρέλαβε συνολικά 3,6 εκατ. βαρέλια αραιωμένου αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας (DCO), σύμφωνα με τα έγγραφα της PDVSA και τα στοιχεία παρακολούθησης των δεξαμενόπλοιων. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ποσότητας παραδόθηκε αργότερα από την Eni στη Repsol, η οποία διαθέτει μεγαλύτερη ικανότητα διύλισης των βαρέων ποιοτήτων αργού της νοτιοαμερικανικής χώρας.

Ο CEO της Repsol, Josu Jon Imaz, στα τέλη Ιουλίου δήλωσε ότι η επαναφορά των φορτίων από τη Βενεζουέλα στην αγορά ήταν "καλά νέα" για τα διυλιστήριά της, καθώς η ποιότητα των εν λόγω αργών ταιριάζει απόλυτα με το σύστημα διύλισής της. 

Η επανέναρξη των αποστολών πετρελαίου προς την Ευρώπη βοήθησε την PDVSA να αυξήσει τις πωλήσεις της τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, με τις συνολικές εξαγωγές να φτάνουν τα 545.000 βαρέλια ανά ημέρα .

Λειτουργικά ζητήματα αντιστάθμισαν στη συνέχεια την αύξηση των εξαγωγών. Ωστόσο, η PDVSA σχεδιάζει να επανεκκινήσει έναν τρίτο αναβαθμιστή βαρέος αργού, στην κοινοπραξία Petromonagas, ο οποίος θα ενισχύσει την παραγωγή αργού και την εξαγωγική ικανότητα. 

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail