Αφρικανική χώρα απαγορεύει τα λευκά μοντέλα κι εκφωνητές στις διαφημίσεις

3652586 / pixabay
Freepen.gr - Οι διαφημίσεις της Νιγηρίας θα πρέπει στο μέλλον να βασίζονται αποκλειστικά σε τοπικά μοντέλα και καλλιτέχνες φωνής, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα η κυβέρνηση του αφρικανικού έθνους. Οι αλλαγές πολιτικής θα τεθούν σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου.

«Όλες οι διαφημίσεις, το διαφημιστικό υλικό και το επικοινωνιακό υλικό μάρκετινγκ πρέπει να κάνουν χρήση μόνο νιγηριανών μοντέλων και καλλιτεχνών φωνής», δήλωσε το Ρυθμιστικό Συμβούλιο Διαφήμισης της Νιγηρίας (ARCON) σε δήλωση την Τρίτη . Οι τρέχουσες διαφημιστικές καμπάνιες που χρησιμοποιούν ξένα ταλέντα θα επιτρέπεται να συνεχιστούν, αλλά δε θα εκδοθούν νέες άδειες για παρόμοιες εκστρατείες από τις αρμόδιες αρχές, πρόσθεσε η κυβερνητική υπηρεσία.

Η κίνηση είναι συνεπής με την πολιτική της κυβέρνησης για «ανάπτυξη τοπικών ταλέντων, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής ανάπτυξης» και υποστήριξης της τοπικής διαφημιστικής βιομηχανίας, ανέφερε η δήλωση. Η Νιγηρία προηγουμένως εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από ξένα μοντέλα και ειδικούς της φωνής στις διαφημίσεις της, συμπεριλαμβανομένων των λευκών μοντέλων και των εκφωνητριών με βρετανική προφορά, σύμφωνα με τους Times.

Η κυβέρνηση καταπολεμά τέτοιες τάσεις εδώ και καιρό. Προηγουμένως απαίτησε από τις εταιρείες που προσελκύουν ξένα ταλέντα να πληρώσουν δασμούς 100.000 νάιρα (περίπου 240 δολάρια) για οποιοδήποτε ξένο μοντέλο που χρησιμοποιείται σε μια διαφήμιση, ανέφερε η βρετανική εφημερίδα.

«Πριν από δέκα με 20 χρόνια, αν έλεγες τις διαφημίσεις, θα έλεγα ότι ήταν σχεδόν 50/50 όσον αφορά τα ξένα πρόσωπα και όλες οι φωνές ήταν βρετανικές προφορές», είπε στους Times ο Steve Babaeko, επικεφαλής της ένωσης διαφημίσεων της Νιγηρίας. Πολυεθνικές εταιρείες όπως η Coca-Cola ή η LG βασίστηκαν στις παγκόσμιες διαφημιστικές τους καμπάνιες στη Νιγηρία, οι οποίες παρουσίαζαν επίσης λευκά μοντέλα.

Σύμφωνα με τον Babaeko, ο νέος κανονισμός απλώς «πιάνει» το εθνικό αίσθημα. «Οι άνθρωποι θα σας πουν: «Είμαστε περίπου 200 εκατομμύρια. Μου λες ότι δεν μπορούσες να βρεις ιθαγενή μοντέλα για αυτό το διαφημιστικό;» είπε.

Ο επικεφαλής της ARCON, Olalekan Fadolapo, υπερασπίστηκε επίσης τον κανονισμό λέγοντας ότι «η διαφήμιση πρέπει να έχει απήχηση στον κόσμο».

«Πώς πιστεύετε πως θα έχει απήχηση αν συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε ξένους καλλιτέχνες;» ρώτησε, προσθέτοντας ότι άλλα αφρικανικά έθνη έχουν επιβάλει ντε φάκτο απαγόρευση στα ξένα μοντέλα στις διαφημίσεις, ενώ σταμάτησαν να μην υπάρχει επίσημη απαγόρευση.

Ο Νιγηριανός τηλεοπτικός παρουσιαστής Bolanle Olukanni σημείωσε ότι η κίνηση αφορά επίσης τον ανταγωνισμό μεταξύ των αφρικανικών εθνών, καθώς πολλές διαφημίσεις που προβάλλονται σε ολόκληρη την Αφρική είναι γυρισμένες στην Κένυα και τη Νότια Αφρική. Τα πρακτορεία της Νιγηρίας θα πρέπει τώρα να τραβούν τις διαφημίσεις τους τοπικά, είπε, προσθέτοντας πως «κανείς δεν θα πετάξει με 10-15 μοντέλα στη Νότια Αφρική». 
 
* πληροφορίες RT.com

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail