«Επιχείρηση Νίκη», Ιούλιος 1974: Οι καταδρομείς που δεν ήθελαν να μείνουν πίσω και τα αναπάντητα ερωτήματα για τα Noratlas

Γιατί στάλθηκε στην Κύπρο η Α' Μοίρα Καταδρομών και όχι άλλη ειδικά εκπαιδευμένη μονάδα; - Τα "μισόλογα" του Διοικητή των Καταδρομών προς τον Γεώργιο Παπαμελετίου - Ο παράτολμος Επισμηναγός Ευάγγελος Πετρουλάκης που πήγε στην Κύπρο παρά την αντίθετη εντολή - Η περιπετειώδης πτήση των NORATLAS προς την Κύπρο, ο Ελληνοαμερικανός και η προειδοποίησή του και τα... συνοδευτικά βρετανικά αεροσκάφη - Τι συνέβη με τα "ΝΙΚΗ 13" και "ΝΙΚΗ 14";

Από: Πρώτο Θέμα - Μιχάλης Στούκας

Με την "Επιχείρηση Νίκη" που έγινε τον Ιούλιο του 1974 από τη Σούδα προς την Κύπρο θα ασχοληθούμε και στο σημερινό μας άρθρο.
Στο συγκεκριμένο θέμα έχουμε αναφερθεί δυο φορές σε άρθρα μας στις 28/7/2019 και στις 24/7/2022. Επανερχόμαστε σήμερα με νέα στοιχεία και μερικά ερωτήματα που δεν έχουν, επίσημα, απαντηθεί μέχρι σήμερα.


Γιατί στάλθηκε η Α' Μοίρα Καταδρομών στην Κύπρο;

Όπως είχαμε αναφέρει και στο άρθρο μας της 28/7/2019, αρχικά αποφασίστηκε να σταλεί στην Κύπρο η Β' Μοίρα Καταδρομών που είχε έδρα στη Θεσσαλονίκη, όμως αυτό δεν έγινε. Η Α' Μοίρα Καταδρομών που έδρευε το 1974 στο Μάλεμε της Κρήτης έλαβε διαταγή στις 20 Ιουλίου 1974 να επιβιβαστεί στο οχηματαγωγό "ΡΕΝΕΤΑ" που θα κατέπλεε στον ναύσταθμο της Σούδας για να κινηθεί με ταχύτητα και ακρίβεια προς τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου στα οποία ήταν εκπαιδευμένη για επιχειρήσεις.

Λίγο αργότερα όμως έφτασε νέα προφορική διαταγή στην Α' ΜΚ να ακυρώσει την επιβίβασή της στο πλοίο "ΡΕΝΕΤΑ". Όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια το "ΡΕΝΕΤΑ" δεν υπήρχε στο νηολόγιο Πειραιώς! Με το όνομα αυτό υπήρχε μόνο ένα πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό και δεν ξεκίνησε ποτέ για τη Σούδα!

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, ο Διοικητής Καταδρομών Αλέξανδρος Γιάννακας τηλεφώνησε στον Διοικητή της Α' Μοίρας Καταδρομών Γεώργιο Παπαμελετίου.

- Γιάννακας: "Δεν θα πας εκεί που ετοιμάζεσαι, θα πας κάτω. Ξέρεις, θα πας εκεί που είναι ο Κώστας (Κομπόκης, Διοικητής των καταδρομέων στην Κύπρο). Κατάλαβες; Δεν θα πάτε με αυτό που ετοιμάζεστε, αλλά με το άλλο, αυτό που έχεις στο στήθος...".
- Παπαμελετίου: "Κατάλαβα"
- Γιάννακας: "Θα πάτε με το άλλο μέσο, για να μην πάθετε ότι έπαθε ο Σβώλης (Διοικητής της Β' ΜΚ που δεν ξεκίνησε ποτέ για την Κύπρο). Και να ξέρεις ότι δεν χρειάζονται αυτά (ο βαρύς οπλισμός) γιατί μετά τις 10 αύριο το πρωί, μακάριοι οι κρατούντες... Κατάλαβες πώς θα πας κάτω. Με τη δουλειά που κάνει ο αδελφός του Σβώλη (γνωστός και στον Παπαμελετίου, ικανός αεροπόρος, Ταξίαρχος στον βαθμό)".

Έτσι, με αυτά τα μισόλογα ολοκληρώθηκε η επικοινωνία Γιάννακα - Παπαμελετίου, ο οποίος χαρακτήρισε "μεγάλη αθυροστομία" του Γιάννακα το "μακάριοι οι κρατούντες".

Με την προφορική διαταγή του Γιάννακα, καθώς η γραπτή ήρθε αρκετές μέρες αργότερα μετά από πιέσεις του Παπαμελετίου, η Α' ΜΚ ετοιμάστηκε για την αποστολή της.

Μεταξύ των καταδρομέων υπήρχε αβεβαιότητα για το πού θα πάνε. Πριν ξεκινήσουν με λεωφορεία για την 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα, ο Παπαμελετίου, η Α' ΜΚ ετοιμάστηκε για την αποστολή της.

Μεταξύ των καταδρομέων υπήρχε αβεβαιότητα για το πού θα πάνε. Πριν ξεκινήσουν με λεωφορεία για την 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα, ο Παπαμελετίου τους ενημέρωσε:

"Παιδιά θα πάμε στην Κύπρο, δεν ξέρουμε τι προβλήματα θα αντιμετωπίσουμε, πάντως η αποστολή θα είναι σύντομη και το πρόβλημα μέχρι αύριο θα έχει λυθεί. Ζητάω από εσάς απόλυτη πειθαρχία".

Ο επικεφαλής του 3ου Γραφείου της Α' ΜΚ Ταγματάρχης, τότε, Βασίλειος Μανουράς φρόντισε για την αναπροσαρμογή του φόρτου των οπλιτών και στις 20.30 άρχισε η επιβίβαση σε επιταγμένα λεωφορεία που είχαν φτάσει για να μεταφέρουν τους καταδρομείς στη Σούδα.



Κανείς δεν ήθελε να μείνει πίσω!

Αν και οι καταδρομείς γνώριζαν ότι στην Κύπρο θα πολεμήσουν και ότι θα κινδύνευε η ίδια τους η ζωή, έδειξαν απίστευτο θάρρος και αποφασιστικότητα. Λέει χαρακτήρισε ο Βασίλειος Μανουράς:

"Οι νέοι εκείνης της εποχής αποδείχθηκε ότι ήταν οι ίδιοι του 1912 και του 1940. Κι αυτοί ακόμα που ήταν στο αναρρωτήριο σηκώθηκαν και ήρθαν μαζί μας για να πολεμήσουν".

Τελικά έμειναν στην Κρήτη όσοι είχαν λίγες μέρες για να απολυθούν. Ένας από αυτούς, ο στρατιώτης Ανδρέας Πατέλης δεν μπορούσε να το δεχθεί. Αγνοώντας τις διαταγές του Λοχαγού του Βασίλη Φθενού κρεμάστηκε, χωρίς αρχικά να τον πάρουν χαμπάρι, από τη μικρή σκάλα που υπήρχε στο πίσω μέρος του λεωφορείου και έγινε αντιληπτός μόνο όταν έφτασαν μέσα στο Μάλεμε. Ο Φθενός ζήτησε από τον οδηγό του λεωφορείου να σταματήσει, κατέβηκε από το όχημα και διέταξε τον Πατέλη να επιστρέψει στο στρατόπεδο. Ο καταδρομέας με μεγάλη απογοήτευσε υπάκουσε...


Πότε θα κάνει ξαστεριά...

Τα λεωφορεία "για την αλλοδαπή" όπως γράφει η ημερήσια διαταγή πέρασαν μεταξύ άλλων μέσα από τον Πλατανιά και την πόλη των Χανίων. Αν και ο Παπαμελετίου τους είχε ζητήσει να μην τραγουδήσουν, οι καταδρομείς παράκουσαν, ήταν η μόνη... παρασπονδία τους κατά τον Παπαμελετίου, και τραγουδούσαν "Πότε θα κάνει ξαστεριά" και "Μακεδονία ξακουστή". Ο κόσμος που είχε κατακλύσει τους δρόμους τους επευφημούσε και τους ευχόταν "Καλό βόλι".
Η Κρήτη ζούσε στιγμές 1940, 34 χρόνια μετά...

Οι ήρωες αεροπόροι και τα Noratlas


Στα Noratlas και την αποστολή τους στην Κύπρο έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο άρθρο της 28/7/2019. Σήμερα θα προσθέσουμε νέα, ως επί το πλείστον στοιχεία. Στις 7 το απόγευμα της 21ης Ιουλίου 1974 διατάχθηκαν οι διοικητές όλων των Μονάδων να στείλουν όλα τα μεταγωγικά αεροσκάφη στη Σούδα. Από εκεί θα εκτελούσαν άκρως απόρρητη αποστολή υψηλής σπουδαιότητας. Εκεί τα πληρώματα έμαθαν ότι θα μετέβαιναν στην Κύπρο. Οι προϋποθέσεις για την εκτέλεση της αποστολής ήταν: "εκμετάλλευση του αιφνιδιασμού, πτήση όσο το δυνατόν προς τον νότο για αποφυγή αποκάλυψης από τα εχθρικά ραντάρ, εκφόρτωση και επιστροφή εξασφαλίζουσα τουλάχιστον μία ώρα πτήσης σε σκότος". Αποφασίστηκε να σταλούν στην Κύπρο 20 Noratlas. Ο εκπρόσωπος του Αρχηγείου Αεροπορίας Ταξίαρχος Στεφαδούρος έφτασε στη Σούδα στις 21.20. Βρήκε στην αίθουσα επιχειρήσεων μόνο οκτώ πληρώματα NORATLAS. Η αποστολή έπρεπε να γίνει νύχτα και η ώρα περνούσε, έτσι η ενημέρωση ήταν σύντομη και περιεκτική:

"Οι απογειώσεις θα γίνουν με διαφορά 5 λεπτών. Ύψος πτήσεως 500 πόδια (περ. 165 μέτρα). Ταχύτητα 150 μίλια. Απόλυτη σιγή ασυρμάτου. Όλα τα φώτα πλεύσεως σβηστά.

Τα σημεία στροφής είναι: Ακρωτήρι Λίθινος (κοντά στα Μάταλα - Τομή 34ου παραλλήλου με τον 27ο μεσημβρινό. Πτήση πάνω από τον 34ο παράλληλο μέχρι την τομή του με τον 31ο μεσημβρινό, στα όρια των FIR Αθηνών - Καΐρου - Από τα σημεία αυτά κατευθείαν για το αεροδρόμιο Λευκωσίας. Έχουν επιλεγεί έτσι, ώστε να είστε εκτός της εμβέλειας των τουρκικών ραντάρ... Αν κάποιο αεροπλάνο έχει πρόβλημα και δεν μπορεί να πετάξει, να το εγκαταλείψετε εκεί και το πλήρωμα να επιβιβασθεί στο αμέσως επόμενο αεροπλάνο και να επιστρέψει στην Ελλάδα. Κατά την επιστροφή σας και μέσα στο ελληνικό FIR θα έχετε αεροπορική κάλυψη από F-4E (Phantom) και τα F-102...".

Σταδιακά έφτασαν και τα άλλα πληρώματα. Αποφασίστηκε να δοθεί στην αποστολή η κωδική ονομασία "ΝΙΚΗ". Για την Κύπρο αναχώρησαν τελικά 15 αεροσκάφη καθώς τα υπόλοιπα πέντε ήταν εκτός χρονικών ορίων.



Ας δούμε τα πληρώματα (Κυβερνήτης, Συγκυβερνήτης, Ραδιοναυτίλος, Μηχανικός), τι ώρα έφυγαν από τη Σούδα, τι ώρα έφτασαν στη Λευκωσία και αν επέστρεψαν στην Ελλάδα.

ΝΙΚΗ 1: Χοχλακάκης - Δέμης - Σγούρος – Ζελενίτσας: 22.30 - 02.00- Επέστρεψε στη Σούδα.
ΝΙΚΗ 2: Σφήκας - Πανούσης - Καραΐσκος – Τυλιγάδης: 22.35 - 01.52 - Επέστρεψε στη Σούδα
ΝΙΚΗ 3: Στέφας - Νεονάκης - Δρίτσας – Παπαναστασίου: 22.40 - 02.18 - Πυρπολήθηκε στη Λευκωσία λόγω βλάβης του αριστερού κινητήρα.
ΝΙΚΗ 4: Παναγόπουλος - Συμεωνίδης - Άνθιμος – Δάβαρης: 22.45 Καταρρίφθηκε από φίλια αντιαεροπορικά πυρά κατά την προσέγγιση στη Λευκωσία. Σκοτώθηκαν όλοι οι επιβαίνοντες εκτός του καταδρομέα Θανάση Ζαφειρίου από τη Θεσσαλονίκη που έφυγε από κοντά μας το 2016.
ΝΙΚΗ 5: Δρακωνάκης – Παπούλης – Γκάνος – Λούκος: 22.51 – 02.21 – Υπέστη ζημιές από πυρά, επέστρεψε μέσω Ρόδου.
ΝΙΚΗ 6: Δημητρός – Μέττας – Ράζος – Καγιαμπάκης: 22.58 – Χτυπήθηκε από πυρά, 2 νεκροί και 11 τραυματίες από τους καταδρομείς, πυρπολήθηκε στη Λευκωσία.
ΝΙΚΗ 7: Παπακωνσταντίνου – Καρδάρας – Κάβουρας – Σαλαπάτας: 23.00 – 02.00 – Επέστρεψε στη Σούδα.
ΝΙΚΗ 8: Τζανάκης – Λαυράνος – Μουτσάτσος – Τσιουρής; 23.15 – Προσγειώθηκε στη Λευκωσία. Υπέστη ζημιές από πυρά, επέστρεψε μέσω Ρόδου.
ΝΙΚΗ 9: Στραβοπόδης – Παπαϊωάννου – Ρουμελιώτης – Καρδάκος: 23.35 – 03.00 – Επέστρεψε στο Ηράκλειο Κρήτης.
ΝΙΚΗ 10: Παπαθανασίου – Ιλαρίδης – Κουλούλας – Πεδιαδιτάκης: 23.40 - 03.10 – Επέστρεψε στην Σούδα.
ΝΙΚΗ 11: Μήτσαινας – Κυριακόπουλος – Φούτσης – Σίμος: 23.51 – 03.22 – Επέστρεψε στη Σούδα.
ΝΙΚΗ 12: Αδαμόπουλος – Χατζηπαναγιώτης – Βασιλάκος – Κομιανός : 23.55 – 03.30 – Έμεινε από καύσιμα και πυρπολήθηκε στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας.
ΝΙΚΗ 13: Νικολάου – Χατζηδάκης – Κλεφτογιάννης – Γκορέζης. Ο τότε Αντισμήναρχος Βασίλειος Νικολάου ήταν Διοικητής της Μοίρας των NORATLAS. 23.58 – Δεν προσγειώθηκε στη Λευκωσία λόγω βλάβης στα ναυτιλιακά όργανα – Επέστρεψε στη Ρόδο.
ΝΙΚΗ 14: Λυμπερόπουλος – Κωστόπουλος – Μπαραλιάκος – Μανής: 00.22 – Δεν προσέγγισε για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας και επέστρεψε στην Κρήτη.
ΝΙΚΗ 15: Πετρουλάκης – Παπασταματίου – Γραμματικός – Καραταΐρης : 00.25 – Το τελευταίο αεροσκάφος που έφυγε από τη Σούδα έξω από τα χρονικά όρια των απογειώσεων. Πρόκειται για το τελευταίο αεροσκάφος που έχει απογειωθεί από το διεθνές
Αεροδρόμιο της Λευκωσίας μέχρι σήμερα και ο κυβερνήτης του, τότε Επισμηναγός Ευάγγελος Πετρουλάκης έχει πει:

«Αν επαναλειτουργήσει και είμαι εν ζωή, ζητάω από την Κυπριακή Δημοκρατία και τον Κύπριο Πρόεδρο εγώ και το πλήρωμά μου να είμαστε το πρώτο αεροπλάνο που θα προσγειωθεί. Είναι η τελευταία μου παράκληση…».

Επειδή έχουν γραφτεί διάφορα, ακόμα και σε σχόλια στο protothema.gr, για τα αεροπλάνα NORATLAS που δεν πέταξαν για Κύπρο, ας δούμε τα πληρώματα των υπόλοιπων πέντε (από 16-20), τα οποία δεν αναχώρησαν ποτέ και δεν δόθηκε σε αυτά κωδικός αποστολής (π.χ. ΝΙΚΗ 16), καθώς αυτός δινόταν όταν το NORATLAS βρισκόταν στην αρχή του αεροδιαδρόμου για απογείωση.

1ο αεροσκάφος : (Κυβερνήτης – Συγκυβερνήτης – Ιπτάμενος Μηχανικός – Ναυτίλος): Καλιανός – Παπαδάκης – Καποτάς – Δεν υπάρχει το ονοματεπώνυμο του Ναυτίλου στο βιβλίο του Γεώργιου Μήτσαινα).
2ο αεροσκάφος: Σταθακόπουλος – Στριμπάκος – Κορωνάκης – Κουτσολιάκος
3ο αεροσκάφος: Αθανάσιος Τζογάνης (ο μετέπειτα Αρχηγός ΓΕΕΘΑ) – Παπαϊωάννου – Αντωνόπουλος – Καλογιάννης
4ο αεροσκάφος: Σταματελόπουλος – Μακρυγιάννης – Καράμπελας – Πατσιάς (Χειριστής της Ολυμπιακής Αεροπορίας).
5ο αεροσκαφος: Κοσμαδάκης – Αργείτης – Σβουρδάκος – Δεν υπάρχει το ονοματεπώνυμο του Ναυτίλου στο βιβλίο του Γεώργιου Μήτσαινα.

Ο… επίμονος πιλότος – Πώς ο Επισμηναγός Πετρουλάκης ξεπερνώντας τα χρονικά όρια πήγε στην Κύπρο

Είχε περάσει η δωδεκάτη νυχτερινή και η εντολή του ΓΕΑ ήταν να μην απογειωθεί κανένα άλλο αεροσκάφος για την Κύπρο γιατί η επιστροφή του θα γινόταν με το φως της ημέρας και υπήρχε κίνδυνος να χτυπηθούν από τουρκικά αεροσκάφη. Ο Επισμηναγός Ευάγγελος Πετρουλάκης είχε βάλει «μπροστά» για να φύγει όταν άκουσε από τον πύργο ελέγχου: «Όσοι απογειώθηκαν καλώς, οι υπόλοιποι να σβήσετε τις μηχανές γιατί έχει παρέλθει η δωδεκάτη…». Δεν έσβησε καθώς δεν ήθελε να «χάσει την ευκαιρία και την όποια προσφορά», όπως είπε ο ίδιος. Κάποια στιγμή όμως αναγκάστηκε να σβήσει γιατί το NORATLAS (ΝΙΚΗ 14) που βρισκόταν μπροστά του, έκλεινε τον διάδρομο.

Ο κυβερνήτης του ΝΙΚΗ 14 πλησίασε τον Πετρουλάκη:

«Πρόσκληση θέλεις για να σβήσεις;». Ο Κρητικός πιλότος του απάντησε με μια βαριά κουβέντα και πήγε στο γραφείο του συντονιστή πτήσεων, Ταξιάρχου Στεφαδούρου.

«Εγώ θέλω να φύγω, να πάω Κύπρο». Ο Στεφαδούρος επικοινώνησε άμεσα με το ΓΕΑ: «Υπάρχει εδώ ένας πιλότος που επιμένει και θέλει να φύγει» - «Ποιος είναι;» - «Ο Πετρουλάκης» - «Αφήστε τον να φύγει».

Το ΝΙΚΗ 15 του Πετρουλάκη… παρέσυρε και το ΝΙΚΗ 14 που έφυγε κι αυτό, αλλά δεν προσγειώθηκε ποτέ στη Λευκωσία… Μόλις πλησίαζε το αεροδρόμιο της Λευκωσίας ο Πετρουλάκης, το αεροσκάφος του άρχισε να δέχεται πυρά, ωστόσο κατάφερε να προσγειωθεί. Αυτός και το πλήρωμά του μάλιστα, μέσα σε 20 λεπτά, ξεφόρτωσαν 3,5 τόνους πυρομαχικών και στις 04.30 απογειώθηκαν για τη Σούδα όπου έφτασαν σώοι και αβλαβείς. Στο αεροσκάφος του Πετρουλάκη υπήρχε οπλισμός και πυρομαχικά των καταδρομέων. Αν ο Κρητικός ήρωας δεν πήγαινε στην Κύπρο, οι καταδρομείς δεν θα μπορούσαν να πολεμήσουν…



Άγνωστες λεπτομέρειες της ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΝΙΚΗ

«Όταν έφτασα (στη Σούδα) γινόταν χαμός. Αεροπλάνα έφευγαν για την Κύπρο και στο αεροδρόμιο υπήρχε μεγάλη κινητικότητα. Μόλις προσγειώθηκα πήγα προς την πίστα των Αμερικανών, όπου όχι μόνο παρκάραμε, αλλά έγχρωμοι Αμερικανοί στρατιώτες μας φούλαραν με καύσιμα. Άνοιξαν μάλιστα και τις αποθήκες του 6ου Αμερικανικού Στόλου και πήραμε βόμβες τις οποίες χρειαζόμαστε για τα Phantom. Θα ήθελα να επισημάνω ότι ανεξάρτητα από την πολιτική που ακολουθούσε η αμερικανική κυβέρνηση σε ό,τι αφορά το Κυπριακό, οι εδώ Αμερικάνοι μας βοήθησαν πολύ. Εκτιμώ ότι δεν είχαν πάρει εντολές, ήταν καθαρά δική τους πρωτοβουλία…». (Αντιπτέραρχος ε.α. Ευάγγελος Πετρουλάκης στους Γιάννη Φασουλά – Γιάννη Σκάλκο στο βιβλίο τους «ΝΙΚΗ ΣΤΗ ΝΕΚΡΗ ΖΩΝΗ»).

«Ήταν μια ανορθόδοξη αποστολή και οι ανορθόδοξες αποστολές απαιτούν χρόνο προετοιμασίας τον διπλάσιο του χρόνου πτήσεως. Επειδή το σκέλος Σούδα – Λευκωσία είναι 3,5 ώρες, θα έπρεπε η προετοιμασία να είναι 7 ώρες …». (Ο αείμνηστος Υποπτέραρχος ε.α. Γεώργιος Μήτσαινας στην εκπομπή ΦΑΚΕΛΟΙ, τον Αλέξη Παπαχελά).

Για να επικοινωνήσουν οι πιλότοι σε ώρα ανάγκης συγχρονίζουν τους ασυρμάτους τους σε μία συγκεκριμένη συχνότητα που γνωρίζουν μόνο οι ίδιοι: «Συγκεκριμένα ήταν τέσσερα διπλά, 222,2. Εννοείται ότι αυτή ήταν άγνωστη συχνότητα, την ξέραμε μόνο λίγοι. Μιλήσαμε πάρα πολύ λίγο. Κι εκεί ακούστηκε ότι «δεν καταλαβαίνετε ότι σας ακούνε;» και τότε καταλάβαμε ότι υπήρχε σαρωτής συχνοτήτων, η φωνή ήταν Ελληνοαμερικανού και μας προειδοποιούσε να μην μας ακούνε οι Αμερικάνοι, οι οποίοι βέβαια μας βλέπανε πλήρως… (Υποπτέραρχος ε.α. Ανδρέας Στραβοπόδης στην εκπομπή ΦΑΚΕΛΟΙ, του Αλέξη Παπαχελά).

Αλλά και βρετανικά αεροσκάφη, πιθανότατα από τη βάση του Ακρωτηρίου «συνόδευαν» τα ΝΟRATLAS στην πτήση τους για την Κύπρο…

Και μερικά ερωτήματα που παραμένουν επισήμως αναπάντητα μέχρι σήμερα…

Βαθύς γνώστης των πραγμάτων μας έστειλε τα παρακάτω ερωτήματα, στα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί επισήμως, απαντήσεις. Τα παρουσιάζουμε και, ίσως, κάποιοι τις δώσουν τώρα…

«Ο Μοίραρχος των NORATLAS, το ΝΙΚΗ 13 (Κυβερνήτης – Αντισμήναρχος Βασίλειος Νικολάου – Συγκυβερνήτης: Σμήναρχος Γεώργιος Χατζηδάκης – Ραδιοναυτίλος: Αρχισμηνίας Αντώνιος Κλεφτογιάννης – Ιπτάμενος Μηχανικός: Ανθυπασπιστής Βασίλειος, Γκορέζης) ήταν ο εμπειρότερος πιλότος στη Μοίρα. Συγκυβερνήτης του ήταν Σμήναρχος…

Μήπως κάτι ήξεραν που δεν ήξεραν οι άλλοι; Γιατί γύρισε ο ΝΙΚΗ 14 αφού έφθασε στο αεροδρόμιο (της Λευκωσίας), ενώ προσγειώθηκε ο ΝΙΚΗ 15 (Πετρουλάκης);».

Πηγές: Γιάννης Φασουλάς – Γιάννης Σκάλκος, «ΝΙΚΗ στη Νεκρή Ζώνη», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΑΘΟΣ ΛΟΓΟΣ, ΑΘΗΝΑ 2011
Γεώργιος Δ. Μήτσαινας, «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ», Δ’ Έκδοση, 2016.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail