Η καθυστέρηση του Zelensky στο άνοιγμα του θαλάσσιου διαδρόμου απειλεί τον κόσμο με πείνα

Εκατοντάδες ουκρανικές νάρκες που επιπλέουν στη Μαύρη Θάλασσα απειλούν να σταματήσουν την εξαγωγή δεκάδων εκατομμυρίων τόνων σιτηρών. Ουκρανοί αξιωματούχοι ισχυρίζονται ότι θα χρειαστούν έξι μήνες για να καθαριστούν οι νάρκες, κάτι που έρχεται σε άμεση αντίθεση με τον μακροχρόνιο ισχυρισμό ότι ο ναυτικός αποκλεισμός της Ρωσίας εμποδίζει την εξαγωγή σιταριού.

Παύλος Αντωνόπουλος, ανεξάρτητος γεωπολιτικός αναλυτής - infobrics.org / Παρουσίαση Freepen.gr

Ο Markiyan Dmytrasevych, σύμβουλος του υπουργού Αγροτικής Πολιτικής και Τροφίμων της Ουκρανίας, πως ότι ανεξάρτητα από οποιαδήποτε συμφωνία με τη Ρωσία, χιλιάδες νάρκες θα παραμείνουν να επιπλέουν γύρω από το λιμάνι της Οδησσού, καθιστώντας δύσκολη την εξαγωγή σιταριού. Σύμφωνα με τον Dmytrasevych, θα χρειαστεί μέχρι το τέλος του έτους για να καθαριστούν όλες οι νάρκες, κοροϊδεύοντας έτσι την πολύμηνη εκστρατεία παραπληροφόρησης ότι η Ρωσία μπλόκαρε τις ουκρανικές αποστολές σιταριού και επομένως είναι υπεύθυνη για οποιαδήποτε παγκόσμια έλλειψη τροφίμων.

Η Ρωσία και η Ουκρανία παρέχουν συλλογικά περίπου το 40% του σιταριού που καταναλώνεται στην Αφρική και λόγω του πολέμου και των επακόλουθων κυρώσεων κατά της Ρωσίας, οι τιμές έχουν ήδη αυξηθεί κατά περίπου 23% σε ολόκληρη την ήπειρο. Οι δύο χώρες αντιπροσωπεύουν επίσης περίπου το 33% της παγκόσμιας προσφοράς σιτηρών και οι τιμές του σιταριού έχουν εκτοξευθεί κατά το ένα τρίτο από τις 24 Φεβρουαρίου.

Για να εκτροχιαστεί μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση, η ακτογραμμή της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας θα πρέπει να ναρκοθετηθεί. Ωστόσο, οι προσπάθειες αποναρκοθέτησης απαιτούν εξειδικευμένο εξοπλισμό για τον καθαρισμό μεγάλων τμημάτων ανοιχτών υδάτων, κάτι που το Κίεβο γνώριζε πλήρως όταν άρχισε να ναρκοθετεί τη Μαύρη Θάλασσα.

Το ΝΑΤΟ εξέδωσε προειδοποίηση την 1η Ιουνίου, δηλώνοντας: «Οι νάρκες που παρασύρονται έχουν εντοπιστεί και απενεργοποιηθεί στη Δυτική Μαύρη Θάλασσα από τις αρχές των παράκτιων χωρών. Η τελευταία δήλωση των περιφερειακών αρχών, που επιβεβαιώνει άλλη μια παρατήρηση νάρκης, δείχνει πως ο κίνδυνος παρασυρόμενων ναρκών στο νοτιοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας εξακολουθεί να υφίσταται».

Μαζί με το προφανές πρόβλημα που σχετίζεται με τη διέλευση από ναρκοθετημένα ύδατα, η ασφάλεια των πλοίων που κατευθύνονται προς την περιοχή έχει εκτοξευθεί στα ύψη. «Υπάρχει ξεκάθαρα μια αυξανόμενη νευρικότητα στην ασφαλιστική αγορά στην περιοχή, ειδικά σε σχέση με τη Μαύρη Θάλασσα», δήλωσε στο Reuters ο Μάρκους Μπέικερ, ασφαλιστικός μεσίτης και σύμβουλος κινδύνου στη Marsh.

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Volodomyr Zelensky είπε στους Financial Times πως, ενώ θεωρητικά υποστηρίζει ένα θαλάσσιο διάδρομο, σε κανένα ρωσικό σκάφος δεν πρέπει να επιτρέπεται η πρόσβαση. «Στις συνομιλίες υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Εθνών για την αποκατάσταση της πρόσβασης στα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, ο Ζελένσκι ήταν πρόθυμος να υποστηρίξει την ιδέα ενός θαλάσσιου διαδρόμου που θα επέτρεπε τις εξαγωγές σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια, εφόσον δε δόθηκε πρόσβαση σε ρωσικά πλοία», ανέφερε η εφημερίδα. «Δε χρειαζόταν διάλογος με τη Μόσχα για την επίλυση του αποκλεισμού, δεδομένου ότι η μόνη απειλή για τις παγκόσμιες προμήθειες τροφίμων προερχόταν από τη Ρωσία».

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το Κίεβο αναγνωρίζει τώρα πως οι προσπάθειες αποναρκοθέτησης ενδέχεται να διαρκέσουν έως και έξι μήνες, ο Ζελένσκι εξακολουθεί να προσπαθεί να κατηγορήσει το ναυτικό αποκλεισμό της Ρωσίας ως τον λόγο για τον οποίο 75 εκατομμύρια τόνοι σιτηρών θα μπορούσαν να κολλήσουν στην Ουκρανία μετά την καλοκαιρινή περίοδο.

Ο Πρωθυπουργός της Λετονίας Krišjānis Kariņš είναι επίσης ανειλικρινής απέναντι στην κατάσταση, ρωτώντας στο Ατλαντικό Συμβούλιο στις 8 Ιουνίου εάν «ένα πολεμικό πλοίο των ΗΠΑ ή της Γαλλίας [θα έπρεπε] να περάσει από τον Βόσπορο και να ελλιμενιστεί στο λιμάνι της Οδησσού;». Φυσικά, η πρότασή του παραλείπει εντελώς πως τα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ και της Γαλλίας όχι μόνο θα έπρεπε να σπάσουν τον ρωσικό αποκλεισμό, αλλά και να διασχίσουν ναρκοθετημένα ύδατα.

Ωστόσο, η Ουκρανία βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Καθώς η χώρα αρνείται αμείλικτα να διαπραγματευτεί τον τερματισμό του πολέμου με τη Ρωσία με ανοιχτές εντολές της Ουάσιγκτον και του Λονδίνου, η Ουκρανία δε θέλει να αποδυναμώσει την παράκτια άμυνα της γύρω από την Οδησσό. Ωστόσο, την ίδια στιγμή, έχει αποκαλυφθεί ότι οι νάρκες της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας ευθύνονται για τη διακοπή της εξαγωγής σιταριού και όχι ο ναυτικός αποκλεισμός της Ρωσίας, όπως μας οδήγησαν να πιστεύουμε επί μήνες δυτικοί ηγέτες, αξιωματούχοι και μέσα ενημέρωσης.

Παρά το γεγονός ότι προσφέρει μια διέξοδο από την αναδυόμενη επισιτιστική κρίση ζητώντας την αποναρκοθέτηση της Μαύρης Θάλασσας και τη δημιουργία ενός θαλάσσιου ασφαλούς διαδρόμου, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Ουκρανίας Όλεγκ Νικολένκο έγραψε την Τετάρτη στο Twitter πως τα λόγια του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ «είναι κενά».

«Η Ουκρανία έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της για τα λιμάνια», έγραψε ο Νικολένκο στο Twitter. «Απαιτείται στρατιωτικός εξοπλισμός για την προστασία της ακτογραμμής και ναυτική αποστολή για περιπολία στις εξαγωγικές διαδρομές στη Μαύρη Θάλασσα. Δεν επιτρέπουμε στη Ρωσία να χρησιμοποιεί διαδρόμους σιτηρών για να επιτεθεί στη νότια Ουκρανία».

Καθώς το Κίεβο συνεχίζει πεισματικά να εκπληρώνει τις απαιτήσεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, φαίνεται ότι η δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία δεν θα προκύψει σύντομα, δημιουργώντας έτσι τεχνητά μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση που μπορεί να είναι σχετικά εύκολη παρά το αναπόφευκτο των υψηλών τιμών του σιταριού. Ωστόσο, η πιο ανειλικρινής είναι η συνεχής απεικόνιση ότι η Ουκρανία δεν είναι υπεύθυνη για τη διακοπή των εξαγωγών, πλην όμως, ακόμη και αυτό έχει εκτεθεί σε σημείο που τα δυτικά μέσα ενημέρωσης δεν μπορούν να αγνοήσουν την άρνηση του Κιέβου να αποναρκοθετήσει τις ακτές του.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail