Η κατασκευή τούρκικου ναυστάθμου στην Καρπασία και η κυπριακή αντίδραση

ΕΙΧΕ δημοσιευθεί προ μηνών στον Τύπο της Τουρκίας και των κατεχομένων ότι η Άγκυρα είχε αποφασίσει και θα προχωρούσε στη δημιουργία Ναυστάθμου στην περιοχή της Καρπασίας, με στόχο τον έλεγχο και την παρακολούθηση της κίνησης των διερχόμενων πλοίων. Όταν οι πληροφορίες αυτές είδαν το φως της δημοσιότητας, στις ελεύθερες περιοχές έτυχαν διαφορετικών «αναγνώσεων» και αξιολόγησης. Από τη μια, η υποβάθμιση μέχρι και… διάψευσης των πληροφοριών (!) και από την άλλη, η υπερβολική ανάδειξη του θέματος, με τρόπο που δημιουργούσε τις γνωστές φοβίες, που προκαλούν κινδυνολογίες.

Από: philenews.com

ΟΙ πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν και «επισήμως», για να μην υπάρξει οποιαδήποτε αμφιβολία για τους τουρκικούς επιθετικούς σχεδιασμούς. Όπως, λοιπόν, δημοσιεύθηκε στην «επίσημη εφημερίδα» του ψευδοκράτους, με βάση συμφωνία που υπογράφηκε ανάμεσα στην Τουρκία και στο καθεστώς των εγκάθετων της, θα  κατασκευασθεί σταθμός παρακολούθησης πλοίων στο Ακρωτήρι του Αποστόλου Αντρέα και στην περιοχή Τέμπλος. Ταυτόχρονα θα μετατραπεί σε σταθμό παρακολούθησης διέλευσης πλοίων και ο φάρος που υπάρχει στην περιοχή Τέμπλος. Σύμφωνα με το δελτίο του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών, οι σταθμοί παρακολούθησης πλοίων περιέχουν έναν συνδυασμό διάφορων οργάνων συλλογής, επεξεργασίας και μετάδοσης πληροφοριών για την κίνηση στη θάλασσα και την κατάσταση στον αέρα και στη θάλασσα. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδονται από τα κατεχόμενα, τα πλοία που μεταφέρουν μετανάστες τα τελευταία χρόνια και το λαθρεμπόριο ανθρώπων, καθώς και οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Ανατολική Μεσόγειο έφεραν την Τουρκία σε θέση να διαδραματίζει πιο «εποπτικό ρόλο» στην περιοχή.

ΠΕΡΑΝ από τα όσα προκύπτουν και μπορεί κανείς να αντιληφθεί «διαβάζοντας» πίσω από τις γραμμές, η κατασκευή Ναυστάθμου, αποτελεί μέρος των σχεδιασμών της κατοχικής δύναμης, για στρατηγικό έλεγχο της ευρύτερης περιοχής. Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά πως η Τουρκία χρησιμοποιεί την κατεχόμενη Κύπρο για να προωθήσει και υλοποιήσει τους επεκτατικούς, ηγεμονικούς της σχεδιασμούς. Κι αυτοί οι σχεδιασμοί δεν είναι σημερινοί. Είναι διαχρονικοί και βαθμηδόν υλοποιούνται. Υπενθυμίζεται συναφώς πως τον Μάρτιο του 1986, ο τότε «πρωθυπουργός» των κατεχομένων, Ντερβίς Έρογλου, είχε δηλώσει ότι το κατεχόμενο αεροδρόμιο Λευκονοίκου και ο ναύσταθμος της Κερύνειας είναι προγεφυρώματα για ενοποίηση με την Τουρκία. Κι αυτή η αναφορά είναι μια από τις πολλές, που επιβεβαιώνουν τους τουρκικούς σχεδιασμούς.

ΟΛΑ αυτά δείχνουν τους στόχους της κατοχικής δύναμης και πώς επιχειρείται να «αξιοποιηθεί» η Κύπρος. Όλα αυτά επιβάλλουν την ανάγκη υιοθέτησης από ελληνικής πλευράς μιας πολιτικής αποτροπής των τουρκικών επιδιώξεων και ανατροπής των κατοχικών δεδομένων. Κι αυτό για να μπορεί να γίνει, προφανώς και  χρειάζεται σχέδιο, όπως έχουν και οι της «απέναντι όχθης», οι Τούρκοι. Δεν είμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε κατά πόσο υπάρχει σχέδιο ή ανησυχεί η Κυπριακή Δημοκρατία με τις τουρκικές μεθοδεύσεις. Εκείνο που, εμείς τουλάχιστον, τονίζουμε είναι πως θα πρέπει να γίνουν κινήσεις εδώ και τώρα. Δεν μπορούμε να αφήνουμε την Τουρκία να δημιουργεί και επιβάλλει συνεχώς και νέα τετελεσμένα, τα οποία αξιοποιώντας το χρόνο τα εδραιώνει.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail