Μέχρι σήμερα οι μη μισθωτοί που επιθυμούσαν να κάνουν έναρξη ή/μεταβολή εργασιών στη Φορολογική Διοίκηση, η οποία συνδεόταν με την έναρξη ασφάλισης στον e-ΕΦΚΑ έπρεπε προηγουμένως να λάβουν Βεβαίωση απογραφικής δήλωσης, δηλαδή να κάνουν «προεγγραφή» στον Φορέα προσκομίζοντας μια σειρά από δικαιολογητικά.
Η απλούστευση της διαδικασίας επιτυγχάνεται λόγω της ενεργοποίησης της διαλειτουργικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων, μέσω της οποίας μπορούν να αντλούνται αυτόματα τα στοιχεία, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία των πολιτών.
Με αυτόν τον τρόπο, η εγγραφή/επανεγγραφή στον e-ΕΦΚΑ διενεργείται αυτόματα μετά την έναρξη ή μεταβολή εργασιών στη Φορολογική Διοίκηση, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης του υπόχρεου για την ολοκλήρωση της υπαγωγής στην ασφάλιση.
Η αίτηση υποβάλλεται μέχρι τη δέκατη (10η) ημέρα του επόμενου μήνα από τον μήνα έναρξης ή μεταβολής εργασιών ηλεκτρονικά μέσω του ιστότοπου του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/) ακολουθώντας τη διαδρομή->Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Ελεύθερους Επαγγελματίες / Αυτοαπασχολούμενους / Αγρότες->Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης.
Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης υποβολής αίτησης από τον υπακτέο στην ασφάλιση, το αρμόδιο όργανο του e-ΕΦΚΑ προβαίνει σε αυτεπάγγελτη εγγραφή και ασφάλισή του.