Από: antinews.gr
Με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να δείχνει εκτός τόπου και χρόνου, η διαρκώς αυξανόμενη ακρίβεια (ένα φαινόμενο που στην Ελλάδα ξεκίνησε αρκετούς μήνες πριν ξεκινήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία) έχει μετατραπεί σε μια μέγγενη, που καθημερινά κλείνει όλο και περισσότερο για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα των 2/3 της ελληνικής κοινωνίας. Ο πληθωρισμός τον Μάρτιο «άγγιξε» το 9% με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ακόμη μεγαλύτερες ανατιμήσεις μέσα στο Καλοκαίρι.
Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι ο πολιτικός χρόνος της κυβέρνησης τελειώνει, με την πλειονότητα των πολιτών να προσπαθούν κάτω από πρωτοφανείς συνθήκες να επιβιώσουν…
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο πληθωρισμός έφτασε στο 8,9% τον Μάρτιο επιβεβαιώνοντας και τυπικά ότι οι καταναλωτές βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια μέγγενη ακρίβειας, η οποία σαρώνει τα εισοδήματα τους. Τον Απρίλιο, ο πληθωρισμός είχε αυξηθεί κατά 7,2%, κατά 6,2% τον Ιανουάριο ’22 και κατά 5,15% τον Δεκέμβριο του 2021.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μέσα στους τελευταίους 12 μήνες το φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 68%, ο ηλεκτρισμός κατά 79% και το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 58,5%. Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις ανήλθαν στο επίπεδο του 19,9% στα λάδια και του 13% στα λαχανικά 13%, ενώ κατά 26,8% αυξήθηκαν τα αεροπορικά εισιτήρια, κατά 16% αυτά των πλοίων και κατά 18,5% το κόστος διαμονής στα ξενοδοχεία (γεγονός που προμηνύει απώλειες σημαντικές στον Τουρισμό).
Αναλυτικότερα, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 8,9% τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
• 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 0,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.