Μετά από δύο μήνες στον πάγο, το πυρηνικό παγοθραυστικό ARKTIKA ανοίγει το δρόμο για τη νηοπομπή

φωτο ROSATOM
Freepen.gr -
Το ισχυρό νέο παγοθραυστικό της Ρωσίας «Arktika» συνοδεύει δύο φορτηγά πλοία και το πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Sevmorput» προς τη θάλασσα του Μπάρεντς

Στα τέλη Δεκεμβρίου, το Arktika έπλευσε στον πυκνό θαλάσσιο πάγο της Θάλασσας Laptev και από εκεί αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα ανατολικότερα μέσω της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας στην πόλη Pevek. Ήταν το πρώτο ταξίδι στα ανατολικά ύδατα της Αρκτικής για το νέο παγοθραυστικό, το πιο ισχυρό στον κόσμο.

Στην ουρά του το Arktika είχε τρία φορτηγά πλοία, ανάμεσά τους το Polar King και το Inzhenier Trubin, καθώς και το παγοθραυστικό Dikson με κινητήρα ντίζελ.

Στο Pevek, τα φορτηγά πλοία ξεφόρτωσαν αρκετές χιλιάδες τόνους αγαθών, τα περισσότερα από τα οποία ήταν κατασκευαστικά υλικά στο έργο εξόρυξης χαλκού Baymskaya, οπότε πάγωσαν στον θαλάσσιο πάγο του τοπικού λιμανιού. Παρέμειναν αιχμάλωτα σε απομακρυσμένη πόλη για αρκετές εβδομάδες.

Στηρίξτε την προσπάθειά μας στο Youtube με μια εγγραφή στο κανάλι μας (Μέση Γραμμή).

Στις 9 Φεβρουαρίου, το Arktika ήρθαν να τα απεγκλωβίσει και ξεκίνησαν μια μοναδική επιχείρηση συνοδείας πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.

«Αυτή είναι μια μοναδική εμπειρία για εμάς, η οποία θα μελετηθεί από τους καπετάνιους των πλοίων και θα αποτελέσει βάση για τον περαιτέρω σχεδιασμό των νηοπομπών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους στη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή», λέει ο Leonid Irlitsa, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της βάσης πυρηνικών παγοθραυστικών Atomflot.

Στις 15 Φεβρουαρίου, η νηοπομπή πλησίαζε σιγά σιγά τη Βαλκίδα Vilkitsky, τα νερά που χωρίζουν τη Θάλασσα Laptev και τη Θάλασσα Kara. Εκτός από το Arktika και τα δύο φορτηγά πλοία, η συνοδεία περιλαμβάνει επίσης το πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Sevmorput και το παγοθραυστικό με κινητήρα ντίζελ Kapitan Dranitsyn.

Οι συνθήκες πλεύσης στην περιοχή είναι ακραίες. Το πάχος του θαλάσσιου πάγου σε πολλά σημεία ξεπερνά τα δύο μέτρα.

Σύμφωνα με τη Rosatom, την εταιρεία πυρηνικής ενέργειας που διαχειρίζεται τον κρατικό στόλο παγοθραυστικών, το Arktika ανταποκρίνεται καλά στις επιχειρήσεις.

«Η ισχύς, η ευελιξία, η ικανότητα παγοθραυστικού και το ευέλικτο βύθισμα του πλοίου είναι βασικά πλεονεκτήματα [και] οι καπετάνιοι πλοίων που έχουν συνοδευτεί επιβεβαιώνουν ότι είναι πολύ πιο βολικό να ακολουθήσει κανείς στον απόηχο ενός από τα νέα πυρηνικά παγοθραυστικά», λέει ο καπετάνιος του Arktika, Vasily Gubkin.

«Το κανάλι μετά το παγοθραυστικό είναι φαρδύ, ευθύγραμμο και πιο καθαρό, γεγονός που κάνει την πλεύση πίσω από το παγοθραυστικό σε συνθήκες πάγου πιο ασφαλή», προσθέτει.

Η συνοδεία αναμένεται να φτάσει στη Θάλασσα του Μπάρεντς στα τέλη Φεβρουαρίου.
 
* πληροφορίες thebarentsobserver.com

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail