Το γιγάντιο πυρηνικό παγοθραυστικό Sibir έβαλε πλώρη για την Αρκτική

Photo: МедиаПалуба via Rosatomflot
Το γιγάντιο πυρηνικό παγοθραυστικό Sibir κατευθύνεται τώρα προς το Μούρμανσκ για να παραλάβει προμήθειες πριν αρχίσει να εργάζεται κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.

Freepen.gr - Το Sibir είναι το δεύτερο από τη νέα κατηγορία ισχυρών παγοθραυστικών της Ρωσίας που έχει ως αποστολή να διατηρήσει τη Βόρεια Θάλασσα ανοιχτή για ναυτιλία όλο το χρόνο. Έφυγε από το λιμάνι του ναυπηγείου της Βαλτικής στην Αγία Πετρούπολη στις 05.17 το πρωί της 13ης Ιανουαρίου και, προς το παρόν, αναμένεται να φτάσει στο νέο του λιμάνι στο Μούρμανσκ στις 20 Ιανουαρίου.

Η μετάβαση μέσω της Βαλτικής Θάλασσας και γύρω από τη Σκανδιναβία αναμένεται να διαρκέσει 8-9 ημέρες, ενημερώνει η Rosatomflot.

Μετά από λίγες μέρες στο λιμάνι του Μούρμανσκ, το Sibir θα ξεκινήσει το πρώτο ταξίδι εργασίας στον δυτικό τομέα της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, κυρίως στην περιοχή της εκβολής των ποταμών Ob και Yensei και στη Θάλασσα Kara. Η ναυτιλία από και προς λιμάνια όπως το Sabetta και το Dudinka στη ρωσική Αρκτική υποστηρίζεται ήδη από το παγοθραυστικό Arktika της ίδιας κατηγορίας με το Sibir.

Η κατασκευή του νέου παγοθραυστικού διήρκεσε έξι χρόνια και το πιστοποιητικό αποδοχής υπογράφηκε στις 24 Δεκεμβρίου.

Τροφοδοτούμενο από δύο αντιδραστήρες ελαφρού νερού RITM-200 που έχουν σχεδιαστεί για να παράγουν 55 MWe, τα σκάφη της κατηγορίας 22220 είναι τα πιο ισχυρά παγοθραυστικά που κατασκευάστηκαν ποτέ. Το Sibir είναι το δεύτερο πλοίο που μπαίνει σε υπηρεσία μετά την παράδοση του Arktika πέρυσι.

Τρία επιπλέον παγοθραυστικά της κατηγορίας βρίσκονται υπό κατασκευή στα ναυπηγεία της Βαλτικής, τα Ural, Yakutia και Chukotka, που έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε λειτουργία από το 2022 έως το 2025.

Η Rosatom άφησε επίσης να εννοηθεί ότι άλλα δύο παγοθραυστικά της κατηγορίας θα χρειαστούν για τη διαχείριση αποστολών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους στη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή.

Εκτός από τα παγοθραυστικά κλάσης 22220, η Ρωσία αναπτύσσει επίσης το Lider, ένα ακόμη πιο ισχυρό σκάφος που θα είναι σε θέση να ανοίγει μεγάλες λωρίδες πλοίων μέσω του πάγου για μεγάλες συνοδείες. Το Lider θα κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Zvezda στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας. Το συμβόλαιο για το πρώτο υπογράφηκε πέρυσι. 
 
* πληροφορίες thebarentsobserver.com
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail