Δημήτρης Τσαϊλάς, υποναύαρχος ε.α.
Εάν η Ελλάδα επιθυμεί να εγγυηθεί την ελεύθερη πρόσβαση και το εμπόριο διαφυλάσσοντας τα συμφέροντα της ίδιας των εταίρων και των συμμάχων της σε όλο τον κόσμο, θα πρέπει να υπερβεί τις δημόσιες αφηγήσεις, να αναγνωρίσει τις προκλήσεις, να απαιτήσει λογοδοσία και να επενδύσει στο χάσμα της ναυπηγικής της βιομηχανίας.
Η καταστολή άσκησης πιέσεων από κέντρα εξουσίας του εξωτερικού και του εσωτερικού καθώς και η συνηγορία από ομάδες συμφερόντων θα επιτύχει μόνο με την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και όχι της ασθένειας πίσω από τη σταδιακά διαβρωμένη θαλάσσια ισχύ του Ελληνισμού.
Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να δοθεί προτεραιότητα από την κυβέρνηση και να υποστηριχθεί από μια κρίσιμη μάζα βασικών μελών της αντιπολίτευσης στις βασικές επιτροπές. Διαφορετικά, σχεδόν ένα αιώνα μετά τις νικηφόρες ναυμαχίες της Έλλης και της Λήμνου, θα γράφουμε ότι η Ελλάδα γεννήθηκε στις θάλασσες, ωρίμασε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο με τα θαλασσινά ανδραγαθήματα, αλλά γέρασε, γκρίζαρε τις θάλασσες, κουράστηκε γιατί η εθνική της οικογένεια την αντιμετώπιζε με αδιαφορία.