«Ατσάλινη» η άμυνα του Αιγαίου: Απροσπέραστες οι ελληνικές θάλασσες και από τους αιθέρες

Όλο και περισσότερα όπλα προστίθενται στη φερέτρα των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα πανίσχυρη αμυντικά, ενώ δημιουργεί και τις προϋποθέσεις οι συσχετισμοί εξοπλισμών στο Αιγαίο να γυρίσουν... ανάποδα.

Από: newpost.gr

Μέσα στους άμεσους στόχους της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η αναβάθμιση των F-16 block50, η οποία να «τρέξει» ταυτόχρονα με το πρόγραμμα των 84 Viper. Αν συμβεί αυτό, στα επόμενα έξι χρόνια τα μαχητικά που μετατρέπονται σε «Οχιές», θα φεύγουν άμεσα για την Αγχίαλο και να «κουμπώνουν» στα block 50.

Λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, και συγκεκριμένα στη Λάρισα, η ελληνική αεράμυνα θα βρίσκεται σε θέση μάχης. Kι αυτό γιατί η 110 Πτέρυγα Μάχης γίνεται για την ηπειρωτική Ελλάδα, ό,τι η Σούδα για τη Μεσόγειο. Και φυσικά δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια η USAF στέλνει στη Λάρισα τα αεροσκάφη F-15.

Πρόκειται για μαχητικά κρούσης με δυνατότητα να επιχειρούν σε πολύ μεγάλες αποστάσεις και με τεράστιο φόρτο οπλισμού. Στο μεταίχμιο της ελληνοαμερικανικής συμφωνίας, πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στην 110 Πτέρυγα Μάχης και τα μη επανδρωμένα ΜQ-9.Με επόμενο βήμα τα Global Hawk.

Οι «Οχιές» της Πολεμικής Αεροπορίας

Έξι μαχητικά F-16 από τις Πολεμικές Μοίρες που θα αναβαθμιστούν βρίσκονται πλέον στα υπόστεγα της ΕΑΒ στην Τανάγρα προκειμένου να αποσυναρμολογηθούν για να μετατραπούν σε Viper. To μεγάλο πρόγραμμα της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο ανεβάζει επίπεδο στα ελληνικά «γεράκια» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προχωρά προς το παρόν μέσα στα χρονοδιαγράμματα.

Ήδη το πρώτο μαχητικό με τον σειριακό αριθμό «005» το οποίο βρίσκεται από την άνοιξη στις ΗΠΑ περνά το ένα μετά το άλλο τα εξονυχιστικά crash test από την κατασκευάστρια εταιρεία υπό την εποπτεία της USAF. Το πρωτότυπο αεροσκάφος ήδη έχει επιστρέψει στην βάση της Lockheed Martin στο Τέξας όπου συνεχίζονται οι εξαντλητικές δοκιμές στο έδαφος και στον αέρα μέχρι να ανάψουν οι Αμερικανοί το «πράσινο φως» και να λάβει την τελική πιστοποίηση πριν επιστρέψει στην Ελλάδα. Αυτό υπολογίζεται να γίνει στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2022 με την οριστική του διαμόρφωση. Στις «αποσκευές» του θα φέρει και το Service Bulletin των Viper, δηλαδή τη «βίβλο» του μαχητικού πάνω στην οποία θα βασιστεί η αναβάθμιση των υπόλοιπων 83 F-16 block 52+ και block 52+ advanced τα οποία θα μετατραπούν σε Viper.

Ήδη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα τα έξι μαχητικά βρίσκονται στη διαδικασία της αποσυναρμολόγησης από όλα τους τα συστήματα ακόμα και από το σύνολο των καλωδιώσεων. Έως τα μέσα του 2022 όταν και θα επιστρέψει πίσω το πρωτότυπο θα έχουν ήδη γίνει δώδεκα. Και τότε θα αρχίσει ο αγώνας δρόμου σε μια γραμμή παραγωγής που θα πρέπει κάθε χρόνο να δίνει συγκεκριμένο αριθμό μαχητικών πίσω στις Πολεμικές Μοίρες έτσι ώστε το πρόγραμμα όπως έχει σχεδιαστεί να ολοκληρωθεί το 2028.

Όλα αυτά, την ώρα που η Τουρκία αναζητά απελπισμένα λύσεις για να καλύψει την ανισορροπία συσχετισμών που έρχεται στο Αιγαίο μετά την απόκτηση των Rafale και την αναβάθμιση των F-16, η Αθήνα δεν θέλει να «κλωτσήσει» την ευκαιρία να δυναμώσει ακόμη περισσότερο τα Ελληνικά «γεράκια» με επιπλέον 38 αναβαθμισμένα μαχητικά. Και να δώσει νέα πνοή, χρόνο ζωής και αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες στα αεροσκάφη της 347 Πολεμικής Μοίρας «ΠΕΡΣΕΑΣ» και της 341 Πολεμικής Μοίρας «ΒΕΛΟΣ».

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail