Από: menshouse.gr
Τότε πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμαστική πτήση του νέου F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας σε έκδοση VIPER, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 που έχει αναληφθεί από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία σε συνεργασία με τη Lockheed Martin.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα μεγάλης σημασίας για την Πολεμική Αεροπορία. Η αναβάθμιση των μαχητικών στη διαμόρφωση F-16V θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες του στόλου των μαχητικών της ΠΑ με πολύ χαμηλότερο κόστος από αυτό που θα απαιτούσε η αγορά νέων αεροσκαφών, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα στην ΠΑ να διατηρεί την υπεροχή της σε επερχόμενες απειλές. Τα ελληνικά F-16V θα αποτελέσουν την πλέον προηγμένη έκδοση F-16 σε όλη την Ευρώπη (!), ενισχύοντας σημαντικά την αποτρεπτική δύναμη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το εκσυγχρονισμό 84 μαχητικών F-16 (54 Block 52+ και 30 Block 52+ Advanced) στο επίπεδο Block 72 Viper. Δεν είναι όμως αυτό το μοναδικό μεγαλεπήβολο πρόγραμμα που έχει αναλάβει η ΕΑΒ, η οποία μετά από μια περίοδο δεκαετούς παρακμής δίχως ενίσχυση του προσωπικού της, έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα προσλήψεων 700 περίπου νέων εργαζομένων.
Σχεδόν μισό αιώνα αφότου ιδρύθηκε η ΕΑΒ, οι συνθήκες φαίνονται ευνοϊκές για την επανεκκίνησή της σε στέρεες, βιώσιμες βάσεις, αρκεί να μην επαναληφθούν τα λάθη και οι παραλείψεις των τελευταίων δεκαετιών, που σε συνδυασμό με τη δεκαετή οικονομική κρίση την έφεραν κοντά στην απαξίωση. Όχι ως μονάδα παραγωγής – καθώς ανέκαθεν διέθετε προσωπικό με πολύ υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας – αλλά σε ότι αφορά την επιχειρηματική υπόστασή της.
Η εταιρεία βρίσκεται σε μία περίοδο, όχι μόνον ανάκαμψης, αλλά και ενίσχυσης των επιχειρησιακών και επιχειρηματικών της δυνατοτήτων, φιλοδοξώντας να αποτελέσει σύντομα μια στιβαρή και κερδοφόρα επιχείρηση. Προσφέροντας περισσότερες θέσεις εργασίας, εισροή ξένου συναλλάγματος για τον μέτοχό της και την εθνική οικονομία και φυσικά συνεισφέροντας στην Εθνική Άμυνα ως η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της χώρας.
Πέραν της αναβάθμισης των F-16, η ΕΑΒ έχει αυτή την περίοδο προς υλοποίηση άλλα τρία σημαντικά προγράμματα από πλευράς όγκου έργου και τεχνολογίας: Πρώτον, τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής και αναβάθμισης επιχειρησιακών συστημάτων (MLU: Mid-Life Upgrade) των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού. Δεύτερον την εργοστασιακή συντήρηση των αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-130H/-B της ΠΑ και τρίτον την παραγωγή απαρτίων για δύο προγράμματα στα οποία η EAB είναι υποκατασκευαστής της Lockheed Martin, για το αεροσκάφος τακτικών μεταφορών C-130J Super Hercules και το μαχητικό F-16.
Το τελευταίο χρονικά project που ανέλαβε η ΕΑΒ είναι η κατασκευή δικών της drones – made in Greece δηλαδή – σε συνεργασία με ελληνικά Πανεπιστήμια. Διαπρεπείς Έλληνες φοιτητές πρωτοστατούν στο πρόγραμμα και θα συνδράμουν την ΕΑΒ στη βιομηχανική παραγωγή Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων, κάτι που αν επιτευχθεί θα επιτρέψει στη χώρα να μπει ως παραγωγός στο πεδίο προϊόντων υψηλής και καινοτόμας τεχνολογίας.
Όλος αυτός ο πολύπλευρος σχεδιασμός έχει οδηγήσει ήδη στην πρόσληψη 170 ατόμων τεχνικής κατεύθυνσης, ενώ προγραμματίζεται η άμεση πρόσληψη άλλων 400. Επίσης θα προσληφθούν 100 ακόμη στελέχη, τα οποία θα εξασφαλίσουν την επιτυχή εκτέλεση του νέου εκπαιδευτικού προγράμματος 2.875 μαθητών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) για τα επόμενα 10 χρόνια.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ΗΑΕ είναι συνολικού ύψους 175 εκατ. ευρώ και έχει σχεδιασθεί ειδικά για τη χώρα της Μέσης Ανατολής, στο πλαίσιο της ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής, που υπογράφηκε μεταξύ των δύο χωρών το Νοέμβριο.
Θα υλοποιηθεί από την ΕΑΒ, η οποία αναβαθμίζει προς τούτο το Εκπαιδευτικό της Κέντρο σε πιστοποιημένο φορέα παροχής εκπαίδευσης (RTP) με αντίστοιχη αναγνώριση από το Υπουργείο Παιδείας των ΗΑΕ των πτυχίων που παρέχονται. Η εκπαίδευση των πρώτων 80 μαθητών, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω Covid-19, έχει ξεκινήσει και υλοποιείται σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις. Οι απεσταλμένοι – υποψήφιοι τεχνικοί – των ΗΑΕ θα διαμένουν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων στον Αυλώνα, όπου έχει παραχωρηθεί, έναντι αντιτίμου, έκταση 88.349 τ.μ., για μια δεκαετία στην κυβέρνηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Με πληροφορίες απ’ το Newsbreak.gr και το Capital.gr.