Freepen.gr - Το έργο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την κατασκευή ενός καναλιού στην Κωνσταντινούπολη θα κοστίσει περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον υπουργό μεταφορών της χώρας.
«Θα ανοίξουμε το έδαφος για την πρώτη γέφυρα μέχρι τα τέλη Ιουνίου», δήλωσε ο Adil Karaismailoglu, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, στο TRT την Παρασκευή. Οι έξι γέφυρες που εκτείνονται στο κανάλι θα κοστίσουν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο υπουργός.
Ο γαμπρός του Ερντογάν και πρώην υπουργός Οικονομικών Berat Albayrak αγόρασε μια μεγάλη έκταση γης στην περιοχή που θα γίνει το έργο. Άλλοι πλησίον του Ερντογάν αναμένουν να επωφεληθούν από το έργο.
Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης των 45 χιλιομέτρων (28 μίλια), το οποίο θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, αναμένεται να δημιουργήσει μια πόλη με πληθυσμό μισού εκατομμυρίου.
«Η δημιουργία ενός νέου περάσματος που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά εγείρει σημαντικά ζητήματα διεθνούς δικαίου, καθώς το στενό του Βοσπόρου θεωρείται μια κρίσιμη στρατηγική οδός από πολλά γειτονικά κράτη, ιδιαίτερα εκείνα με ακτές στη Μαύρη Θάλασσα», γράφει ο πρώην πολιτισμός και Υπουργός Τουρισμού Ertuğrul Günay.
«Από το 1936, τα στενά υπόκεινται στη Σύμβαση του Montreux, ένα καθεστώς που θέτει πλήρως τον Βόσπορο και τις Δαρδανέλλες υπό τουρκικό έλεγχο, αλλά επίσης εγγυάται τη διέλευση μη στρατιωτικών σκαφών σε καιρό ειρήνης».
Η σύμβαση δίνει στην Τουρκία μια προνομιακή θέση στη διαχείριση των στενών. Ωστόσο, παρέχει επίσης στα εμπορικά σκάφη το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης μέσω αυτών στις περισσότερες περιπτώσεις, σύμφωνα με τον Günay.
«Μια νέα πλωτή οδός θα μπορούσε να εγείρει αντιρρήσεις από τα κράτη της Μαύρης Θάλασσας, καθώς θα μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση τη συνεχιζόμενη ισχύ της Σύμβασης του Μοντρέ. Πρωταρχικό μέλημα θα ήταν αν εξακολουθούν να ισχύουν οι περιορισμοί της σύμβασης για τα κράτη που δεν ανήκουν στη Μαύρη Θάλασσα, ή εάν η Τουρκία μπορεί να κυβερνήσει το κανάλι όπως θέλει».
Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε σοβαρές διαφωνίες με τη Ρωσία και θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα για τους πλησιέστερους γείτονες της Τουρκίας, καθιστώντας τη Μαύρη Θάλασσα ως επίκεντρο συγκρούσεων.
Ο Ερντογάν είπε ότι η Τουρκία δεν θα αποχωρήσει από τη συνθήκη, αλλά βλέπει το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης ως εναλλακτική λύση, καθώς το έργο θα ενισχύσει τον κυβερνητικό έλεγχο της ναυτιλίας από και προς τη Μαύρη Θάλασσα. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης λένε ότι τα εμπορικά πλοία δεν μπορούν να αναγκαστούν να ακολουθήσουν την εναλλακτική διαδρομή και το κανάλι θα έπληττε τους φορολογούμενους και το περιβάλλον.
Το κανάλι θα «εκμηδενίσει» τους υδάτινους πόρους για τους 16 εκατομμύρια κατοίκους της Κωνσταντινούπολης, θα καταστρέψει τη φύση της επαρχίας χωρίς επιδιόρθωση και θα την καταστήσει ακατοίκητη, σύμφωνα με τον Ekrem Imamoglu, τον δήμαρχο της μεγαλύτερης πόλης του έθνους. Η κυβέρνηση του Ερντογάν απέρριψε τέτοιες ανησυχίες.
«Θα ανοίξουμε το έδαφος για την πρώτη γέφυρα μέχρι τα τέλη Ιουνίου», δήλωσε ο Adil Karaismailoglu, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, στο TRT την Παρασκευή. Οι έξι γέφυρες που εκτείνονται στο κανάλι θα κοστίσουν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο υπουργός.
Ο γαμπρός του Ερντογάν και πρώην υπουργός Οικονομικών Berat Albayrak αγόρασε μια μεγάλη έκταση γης στην περιοχή που θα γίνει το έργο. Άλλοι πλησίον του Ερντογάν αναμένουν να επωφεληθούν από το έργο.
Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης των 45 χιλιομέτρων (28 μίλια), το οποίο θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, αναμένεται να δημιουργήσει μια πόλη με πληθυσμό μισού εκατομμυρίου.
«Η δημιουργία ενός νέου περάσματος που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά εγείρει σημαντικά ζητήματα διεθνούς δικαίου, καθώς το στενό του Βοσπόρου θεωρείται μια κρίσιμη στρατηγική οδός από πολλά γειτονικά κράτη, ιδιαίτερα εκείνα με ακτές στη Μαύρη Θάλασσα», γράφει ο πρώην πολιτισμός και Υπουργός Τουρισμού Ertuğrul Günay.
«Από το 1936, τα στενά υπόκεινται στη Σύμβαση του Montreux, ένα καθεστώς που θέτει πλήρως τον Βόσπορο και τις Δαρδανέλλες υπό τουρκικό έλεγχο, αλλά επίσης εγγυάται τη διέλευση μη στρατιωτικών σκαφών σε καιρό ειρήνης».
Η σύμβαση δίνει στην Τουρκία μια προνομιακή θέση στη διαχείριση των στενών. Ωστόσο, παρέχει επίσης στα εμπορικά σκάφη το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης μέσω αυτών στις περισσότερες περιπτώσεις, σύμφωνα με τον Günay.
«Μια νέα πλωτή οδός θα μπορούσε να εγείρει αντιρρήσεις από τα κράτη της Μαύρης Θάλασσας, καθώς θα μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση τη συνεχιζόμενη ισχύ της Σύμβασης του Μοντρέ. Πρωταρχικό μέλημα θα ήταν αν εξακολουθούν να ισχύουν οι περιορισμοί της σύμβασης για τα κράτη που δεν ανήκουν στη Μαύρη Θάλασσα, ή εάν η Τουρκία μπορεί να κυβερνήσει το κανάλι όπως θέλει».
Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε σοβαρές διαφωνίες με τη Ρωσία και θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα για τους πλησιέστερους γείτονες της Τουρκίας, καθιστώντας τη Μαύρη Θάλασσα ως επίκεντρο συγκρούσεων.
Ο Ερντογάν είπε ότι η Τουρκία δεν θα αποχωρήσει από τη συνθήκη, αλλά βλέπει το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης ως εναλλακτική λύση, καθώς το έργο θα ενισχύσει τον κυβερνητικό έλεγχο της ναυτιλίας από και προς τη Μαύρη Θάλασσα. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης λένε ότι τα εμπορικά πλοία δεν μπορούν να αναγκαστούν να ακολουθήσουν την εναλλακτική διαδρομή και το κανάλι θα έπληττε τους φορολογούμενους και το περιβάλλον.
Το κανάλι θα «εκμηδενίσει» τους υδάτινους πόρους για τους 16 εκατομμύρια κατοίκους της Κωνσταντινούπολης, θα καταστρέψει τη φύση της επαρχίας χωρίς επιδιόρθωση και θα την καταστήσει ακατοίκητη, σύμφωνα με τον Ekrem Imamoglu, τον δήμαρχο της μεγαλύτερης πόλης του έθνους. Η κυβέρνηση του Ερντογάν απέρριψε τέτοιες ανησυχίες.