Δεν έχετε δισεκατομμύρια δολάρια για F-35; Αυτό μπορεί να είναι το κατάλληλο μαχητικό για εσάς

Freepen.gr - «Δεν έχετε δισεκατομμύρια δολάρια για F-35; Αυτό μπορεί να είναι το κατάλληλο μαχητικό για εσάς» είναι τίτλος άρθρου της TNI Staff που παρουσίασε σε προγενέστερο χρόνο το nationalinterest.org. Το άρθρο έχει γραφτεί πριν μερικά χρόνια, ωστόσο το ΝΙ ανέφερε ότι υπήρξε υψηλό αναγνωστικό ενδιαφέρον ενώ είχαμε αναφερθεί και παλαιότερα στο συγκεκριμένο μαχητικό και τις δυνατότητές του.

Ενώ πολύπλοκα high-end αεριωθούμενα όπως το Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter, το Dassault Rafale και το Eurofighter Typhoon κυριαρχούν στους τίτλους όταν πρόκειται για την παγκόσμια αγορά μαχητικών, δε χρειάζονται ή ακόμη και δε θέλουν όλες οι χώρες ένα top-of-the-line πολεμικό αεροπλάνο. Ενώ ορισμένα έθνη - ιδιαίτερα εκείνα που έχουν κακές σχέσεις με τη Δύση - μπορούν να επιλέξουν ρωσικά ή κινεζικά, υπάρχει μια σημαντική αγορά για εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερου κόστους. Αυτή είναι η αγορά στην οποία κυριαρχεί το Saab JAS-39 Gripen της Σουηδίας.

Το JAS-39 είναι ένας εξαιρετικό μαχητικό τέταρτης γενιάς χαμηλού κόστους. Αρχικά αναπτύχθηκε στη Σουηδία τη δεκαετία του 1980 - μέρος των προσπαθειών για τη διατήρηση μιας ουδέτερης στάσης της εξωτερικής πολιτικής - το σκανδιναβικό μαχητικό σχεδιάστηκε να είναι σχετικά φτηνό, εύκολο στη συντήρηση και να καταπολεμά κάθε πιθανό επιτιθέμενο.

Αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν κάνει το Gripen ελκυστική προοπτική για πολλά έθνη, όπως η Βραζιλία, η Νότια Αφρική, η Τσεχία, η Ουγγαρία και η Ταϊλάνδη. Περισσότερες χώρες - αποθαρρυμένες από τις εξωφρενικές τιμές των ανταγωνιστικών μαχητικών - είναι πιθανό να επιλέξουν το Gripen καθώς τα πιο προηγμένα μοντέλα εισέρχονται στην παραγωγή.

Η Σουηδία άρχισε να αναπτύσσει το Gripen το 1979 ως αντικαταστάτη για των J-35 Draken και JA-37 Viggen. Η βασική απαίτηση ήταν ένας μαχητικό Mach 2,0 με καλή απόδοση σε μικρή απόσταση [όπως πχ το Αιγαίο]. Η Σουηδία αναμενόταν να διασκορπίσει τα αεροσκάφη της σε περίπτωση εισβολής, πράγμα που σήμαινε ότι το αεροσκάφος έπρεπε να μπορεί να λειτουργεί από 2.600 πόδια με διαδρόμους 30ft. Τα αεριωθούμενα αεροσκάφη είχαν επίσης δυνατότητα συντήρησης μακριά από τις ανέσεις μιας κατάλληλης αεροπορικής βάσης, δεδομένου ότι οι πιο πιθανές περιοχές λειτουργίας θα ήταν αυτοκινητόδρομοι [διασπορά Gripen στα ελληνικά νησιά].

Το αεροσκάφος που προέκυψε ήταν ένας μονοθέσιο μονοκινητήριο αεροσκάφος που τροφοδοτείται από ένα Volvo-Flygmotor RM12-παράγωγο του General Electric F404-GE-400 των F / A-18. Είναι ένας μύθος ότι η Σουηδία ανέπτυξε εξ ολοκλήρου το Gripen, πολλές τεχνολογίες όπως ο κινητήρας, ανατέθηκαν σε εξωτερικούς συνεργάτες για να μειώσουν το κόστος.

Με τα χρόνια, υπήρξαν δύο προηγούμενες εκδόσεις του Gripen. Τα αρχικά μοντέλα Α και Β που έδωσαν τη θέση τους στα πολύ βελτιωμένα αεροσκάφη τύπου C και D. Η Saab ανέπτυξε στη συνέχεια ένα προηγμένο μοντέλο Gripen επόμενης γενιάς που ονομάζεται JAS-39E / F Gripen NG το οποίο επιχειρεί ήδη με τη Σουηδική Αεροπορία αλλά και με της Βραζιλίας.

Η έκδοση E / F προσθέτει μεγαλύτερη εμβέλεια και ικανότητα φόρτωσης, βελτιώνοντας σημαντικά την αεροηλεκτρονική του Gripen. Ίσως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το νέο βρετανικό σύστημα Selex Raven ES-05, το οποίο είναι ενεργό ηλεκτρονικά ανιχνευμένο ραντάρ συστοιχίας, το οποίο αντικαθιστά το παλιό μηχανικά-σαρωμένο PS-05 / A. Το Gripen διαθέτει επίσης ολοκληρωμένες δυνατότητες δικτύωσης. Το μέγιστο βάρος απογείωσης του νέου Gripen αυξάνεται σε πάνω από 36.000 λίβρες από περίπου 31.000 λίβρες για την παραλλαγή C / D.

Πέρα από τα παραπάνω στοιχεία του ΝΙ, ας δούμε και ορισμένα βίντεο:



και στις τάξεις της Βραζιλίας από το 2019






Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail