Tu-144, το "σοβιετικό Concorde" και το άδοξο τέλος του


Tu-144 in flight in 1973 ©  Sputnik / A. Polikashin
Freepen.gr - Ένα από τα δύο εμπορικά υπερηχητικά αεροσκάφη ήταν το Tupolev Tu-144, αντίπαλο δέος του Concorde. Το Tu-144 απογειώθηκε για πρώτη φορά στις 31 Δεκεμβρίου 1968, δύο μήνες πριν από το Concorde. 

Με τα κομψά σχήματα και εντυπωσιακές - που είναι απαραίτητες για να εναλλάσσονται μεταξύ του εξορθολογισμένου τρόπου πτήσης και της ορατότητας κατά την απογείωση και την προσγείωση - και τα δύο κατέστησαν αεροπορικά σύμβολα του τέλους του 20ου αιώνα.

Σε ξεχωριστό αφιέρωμα του RT για τα πέντε επιβλητικά σχέδια επί ΕΣΣΔ, σημειώνεται ότι στις 26 Δεκεμβρίου 1975, το Tu-144 τέθηκε σε υπηρεσία, μεταφέροντας ταχυδρομείο μεταξύ της Μόσχας και της τότε πρωτεύουσας του Καζακστάν, Alma-Ata (τώρα Almaty). Δύο χρόνια αργότερα μετέφερε τους πρώτους επιβάτες στην ίδια διαδρομή. Η πτήση των 3.200 χιλιομέτρων χρειάστηκε περίπου δύο ώρες ήτοι έγινε δύο φορές πιο γρήγορα από την κανονική.

Οι δημιουργοί του Tu-144 είχαν μεγάλα σχέδια για το σκάφος. Καταρτίστηκαν χάρτες με υπερηχητικές διαδρομές που θα συνέδεαν τη Μόσχα με ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Ιαπωνίας και της Κούβας. Αλλά αυτό δεν ήταν τελικά γραπτό να γίνει: οι μοναδικές φορές που το αεροπλάνο πέταξε έξω από τη Σοβιετική Ένωση ήταν σε τρία αεροπορικά σόου στο Le Bourget στη δεκαετία του '70 - και μια από αυτές τις φορές τελείωσε με μια σύγκρουση που σκότωσε 14 ανθρώπους.

Tu-144 at an airshow in 1997 ©  Sputnik / Vladimir Fedorenko

Δύο ακόμη άτομα έχασαν τη ζωή τους σε άλλη συντριβή κατά την προσγείωση το 1978. Τα σοβαρά θέματα ασφάλειας και η έλλειψη οικονομικού κέρδους τερμάτισαν την επιβατική καριέρα του Tu-144 μετά από μόλις οκτώ μήνες και 55 πτήσεις. Περιστασιακά μετέφερε φορτίο μέχρι το 1999, όταν αποσύρθηκε οριστικά - τέσσερα χρόνια πριν από το Concorde, το οποίο είχε κι αυτό μια ανάλογη πορεία.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail