Στο παρά πέντε απέτρεψε πιλότος Airbus σύγκρουση με drone στο Παρίσι

Παρίσι: Πέντε μέτρα μακριά από drone βρέθηκε επιβατικό αεροσκάφος της Air France κατά την προσγείωσή του στο κεντρικό αεροδρόμιο του Παρισιού στα μέσα Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η γαλλική υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων (BEA).

Ο πιλότος αναγκάστηκε να απενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο και να κάνει ελιγμό για να αποφύγει το drone.

Η BEA χαρακτηρίζει σοβαρό το περιστατικό και η έρευνά της παραμένει σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, το περιστατικό σημειώθηκε με Airbus της Air France που είχε απογειωθεί από τη Βαρκελώνη στις 19 Φεβρουαρίου με προορισμό το Παρίσι.

Πλησιάζοντας στο Σαρλ ντε Γκωλ, σε ύψος περίπου 1.600 μέτρων, ο συγκυβερνήτης είδε ένα ρομποτικό σκάφος να φθάνει στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους.

Ο συγκυβερνήτης «αποσυνέδεσε τότε τον αυτόματο πιλότο και έκανε ελιγμό αποφυγής ενημερώνοντας τον κυβερνήτη του αεροσκάφους για την παρουσία του ιπτάμενου τηλεκατευθυνόμενου», αναφέρει η BEA.

Ο κυβερνήτης του Α320, ο οποίος μπόρεσε να παρατηρήσει το ιπτάμενο τηλεκατευθυνόμενο, «εκτιμά ότι αυτό πέρασε περίπου πέντε μέτρα κάτω από το αριστερό πτερύγιο».

Το πλήρωμα ενημέρωσε αμέσως τον πύργο ελέγχου για την παρουσία του ρομποτικού σκάφους και επανέλαβε την προσέγγιση, χωρίς να σημειωθεί άλλο περιστατικό.

Η ΒΕΑ δεν δίνει στοιχεία για τον αριθμό των επιβαινόντων στο αεροσκάφος ούτε για το μέγεθος του ρομποτικού σκάφους. Ένα Α320 μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 160 επιβάτες.

Τα μικρά ιπτάμενα τηλεκατευθυνόμενα σκάφη δεν επιτρέπεται να πετούν κοντά σε αεροδρόμια και πάνω από κατοικημένες περιοχές, ενώ οι πτήσεις τους περιορίζονται σε μέγιστο ύψος 150 μέτρων ώστε ο χειριστής τους από το έδαφος να έχει οπτική επαφή, πλην εξαιρέσεων.

Περιστατικά με ρομποτικά σκάφη να πετούν πάνω από πυρηνικούς σταθμούς ή από το Παρίσι σημειώθηκαν το φθινόπωρο του 2014.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail